Compania Costa Crociere, proprietarul vasului de croazieră Concordia, va lua măsuri concrete pentru despăgubirea pasagerilor navei eșuate și a pasagerilor care aveau rezervări pe viitoare itinerarii, anunță Club Croaziere, reprezentantul autorizat din România al Costa Cruises. Potrivit comunicatului, reprezentanții Costa Crociere (Costa Cruises) au luat legătura cu persoanele de la bord revenite în țările de origine după accident, "pentru a se stabili starea lor fizică și psihică și pentru a le oferi servicii medicale și psihologice". Pasagerii urmează să fie contactați din nou pentru a le fi comunicate modalitățile de despăgubire.
- Publicitate -
"Despăgubirile pentru prejudiciile materiale au fost stabilite astfel: restituirea costurilor totale ale pachetului de croazieră și a cheltuielilor aferente deplasării până la portul de îmbarcare, anularea tuturor sumelor de bani plătite pentru achizițiile făcute pe navă sau a depozitelor de numerar efectuate la bord, precum și compensații materiale pentru obiectele personale rămase la bordul navei", precizează comunicatul, potrivit Mediafax. În plus, compania Costa Crociere (Costa Cruises) va stabili indemnizațiile ce vor fi acordate ca urmare a producerii accidentului.
Compania va acorda compensații și pasagerilor care aveau rezervate viitoare croaziere cu vasul Costa Concordia.
Vasul de croazieră Costa Concordia, care avea la bord peste 4.200 de pasageri și membri ai echipajului, s-a lovit de stânci și s-a scufundat parțial, pe 13 ianuarie, în apropierea insulei italiene Giglio, în Marea Tireniană. Bilanțul naufragiului este de cel puțin 11 morți, iar aproximativ 20 de persoane sunt date dispărute.
La bordul navei de croazieră au fost 29 de turiști români și 27 de români membri ai echipajului, potrivit MAE.