Al treilea proiect european dedicat formării profesionale a liceenilor de la "Rosetti"

de Simona ANGHEL Luni, 25 Martie 2024 536
În anul școlar 2023-2024, Liceul Tehnologic „C.A. Rosetti” Constanța beneficiază de finanțare pentru derularea Proiectului nr. 2023-1-RO01-KA121-VET-000127099, intitulat „Practici europene pentru dezvoltarea competențelor necesare pe piața muncii”, în cadrul Programului Erasmus+, Acțiunea-cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării.
Este al treilea proiect de mobilitate Erasmus+ în domeniul „Formare Profesională (VET)” aprobat în cadrul acreditării acordate Liceului Tehnologic „C.A. Rosetti” Constanța de către Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale pentru perioda 2021 - 2027.
Beneficiarul direct al proiectului este Liceul Tehnologic „C.A. Rosetti” Constanţa, perioada de derulare a proiectului încheindu-se pe 31.08.2024.
Prima activitate o reprezintă desfășurarea stagiului de pregătire practică timp de două săptămâni (15.04. – 26.04.2024) în unități de profil din Manavgat, Antalya, Turcia, de către 28 elevi aflați în formare profesională inițială în cadrul Liceului Tehnologic „C.A.Rosetti" Constanța: 16 elevi de clasa a X-a, domeniul de pregătire Turism și alimentație, șase elevi de clasa a X-a - domeniul de pregătire Electromecanică și șase elevi de clasa a X-a, domeniul de pregătire Mecanică.
Cea de-a doua activitate constă în participarea la evenimentul de tip Job Shadowing desfășurat timp de o săptămână (22.04 – 26.04.2024) în Salonic, Grecia, a unui număr de trei cadre didactice VET din cadrul Liceului Tehnologic „C.A. Rosetti" Constanța.
După cum ne-a declarat prof. Carmen Minea, directorul Liceului Tehnologic „C.A. Rosetti”, obiectivele proiectului constau în asigurarea unei formări profesionale de calitate pentru un număr de 28 elevi într-un mediu de lucru european, conectat cu domeniul lor de studiu, care să faciliteze integrarea pe piața muncii. De asemenea, dobândirea și dezvoltarea de competențe în domeniul de calificare de către un număr de trei cadre didactice din aria curriculară Tehnologii în vederea utilizării acestora în procesul de predare-învățare-evaluare. Și nu în cele din urmă, crearea unor parteneriate şcoală-întreprindere europeană, care să contribuie la creşterea capacității instituţiei de învăţământ vocaţional românesc de a furniza şi forma calificări relevante pentru piaţa muncii.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Cultură-Educație

Ultima oră

Titlurile zilei