"Înainte de toate, dar nu exclusiv, Daniel Renard a fost principalul reprezentant al mișcării artistice Art Nouveau în România, onoare care i se conferă pentru un singur edificiu, Cazinoul Constanța «poate cel mai celebru exemplu de arhitectură 1900 din Regat»; pe orice palier de cercetare și din orice unghi de abordare, avem de-a face cu o operă de referință, chiar cu opera unică: prin stil, air de Paris, așezarea pe țărm, în conturul căruia se insinuează, sugerând totodată o relaționare profundă a celor două regnuri; legătura dintre pământ și apă se manifestă, pe de o parte, prin adoptarea unor elemente constructive și decorative deduse din forma scoicilor, a delfinilor în salt, a unor elemente fitomorfe care au eleganța ondulatorie a algelor, dar și printr-o simbolistică mai amplă, menită să reamintească, prin legende sau mituri, asemenea unui blazon uitat, apartenența spațiului tomitan la arealul fabulos al antichității mediteraneene - valul, berbecul, corabia, catargul", descrie Doina Păuleanu cartea la care a muncit preț de șapte ani, "Cazinoul din Constanța. Boemă, loisir și patrimoniu la Marea Neagră", și care și-a făcut, recent, apariția în fața cititorilor. Mulțumiri speciale... "Această carte nu s-ar fi putut tipări fără sponsorizarea fundației Fii Dobrogei, președinte Decebal Făgădău. N-aș fi putut scrie această carte în absența fondului documentar al Muzeului de Artă Constanța, la constituirea căruia Ileana Pitrescu a trudit exemplar. Veronica Dumitru a scanat imagini, făcând o corectură a textului. N-aș fi putut ilustra această carte, fără cărțile poștale puse la dispoziție cu generozitate de către colecționarii Radu Cornescu, Gabriel Nicolae și Monica Alexandrescu". Acestea sunt mulțumirile pe care autorul cărții a dorit să le aducă în mod special. Cartea se poate procura de la Muzeu de Artă Constanța.
- Publicitate -