Parcă după un scenariu tras la indigo, și în cea de-a doua sesiune a concursului pentru funcțiile de director și director adjunct aflăm despre aceleași șicanări și rele intenții din partea anumitor comisii constituite în vederea evaluării candidaților la proba de interviu.
- Publicitate -
Când ai prima notă pe județ la proba scrisă, îndrăznești să speri că vei fi destul de apreciat încât comisia care te va intervieva să nu fie fățiș împotriva ta și să te evalueze cu nota 5,20, spre exemplu.
Prof. Irina Văduva, fost director al Liceului Teoretic Băneasa, unde este titular al catedrei de matematică, cu o vechime de 16 ani în învățământul constănțean, a obținut la proba scrisă a concursului de directori și directori adjuncți, sesiunea ianuarie-aprilie 2022, nota 9,40. Cea mai mare notă pe județ (i se alătură încă un… cod cu aceeași notă)!
Și, conform noilor reglementări, a optat să candideze pentru trei funcții: la Școala gimnazială nr. 16 „Marin Ionescu Dobrogianu” și la Colegiul Național de Arte „Regina Maria” pentru funcția de director, respectiv la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” – pentru funcția de director adjunct.
„Speram să nu am dreptate, dar nu m-am înșelat!”
De la interviul pentru Școala nr. 16 s-a retras, întrucât nu a dorit să ia locul unui om al școlii. În schimb, la interviul pentru funcția de director adjunct de la Colegiul „Mircea cel Bătrân” a primit nota 6,20 (în timp ce contracandidata a obținut 6,80), iar la finalul interviului de la Colegiul de Arte era notată cu 5,20.
„Dacă la proba scrisă am fost mulțumită de rezultatul muncii mele, la finalul interviului am fost extrem de dezamăgită de faptul că nu contează deloc ceea ce poți și vrei să faci într-o școală”, afirmă prof. Irina Văduva. De altfel, pentru aceste două interviuri a depus contestații.
De ce a ales să candideze la Colegiul „Mircea”? „Pentru că sunt absolventă a acestui prestigios colegiu și m-am gândit că, așa cum ne bucurăm când foști absolvenți ai liceului ajung la NASA, de ce să nu ne bucurăm și când foști absolvenți ai liceului ajung înapoi, chiar la conducere? Dar interviul este foarte subiectiv. Nu ai în grila de notare niciun barem, în afară de punctajul maxim. Evaluatorul poate să dea oricât, în funcție de părerea personală. Speram să nu am dreptate, dar mă așteptam ca oamenii să fie reticenți la o schimbare, pentru că le vine cineva din exterior. Este greu pentru un colectiv care se consideră bine închegat să accepte să vină un om din exterior”, ne-a declarat prof. Văduva.
De ce a ales să candideze și la Colegiul de Arte? „Întotdeauna mi-am echilibrat partea teoretică cu o parte artistică. Întotdeauna am căutat să mă refugiez în artă și m-am gândit că s-ar potrivi. Pe de altă parte, recunosc că nu mi-ar plăcea să fiu primită cum s-a întâmplat în cazul directoarei de la Școala nr. 30, cu colectivul de profesori în doliu. Suntem colegi, totuși, nu e deloc frumos! Dar acum, vorbind cu colegi din Școala 30, am auzit că oamenii au început să o îndrăgească, pentru că își face treaba. Ba chiar unora le pare rău că au primit-o așa! Păcat că se întâmplă așa ceva și nu ne sprijinim unii pe alții, între profesori. Oricum, directorii au devenit carne de tun... Din acest motiv au fost și puțini candidați la funcțiile de director și director adjunct. Din ce în ce mai puțini oameni își pot asuma o astfel de funcție, foarte incomodă”.
Întrebată cum a decurs interviul la acest din urmă colegiu, unde a fost notată cu 5,20, prof. Irina Văduva a refuzat, inițial, să comenteze. A afirmat că poate răspunsul la situația problemă nu a fost complet, „cu toate că viza o procedură și, la fel ca orice procedură, se modifică periodic, o studiezi când este cazul și o urmezi. Eu consider că strategia mea este foarte bună, la competențe digitale am făcut perfect, m-am încadrat și în timp. Dar au vrut să știu că nu sunt dorită în acel colectiv! Asta a fost atmosfera, să simt că aș fi depășită de problemele învățământului vocațional, cu toate că deciziile, ca peste tot, se iau după consultarea cu toți factorii direct implicați: comisii, consiliu profesoral, părinți, elevi. Și dacă viziunea mea nu este conformă față de particularitățile învățământului vocațional, toate aspectele se învață în timp, pe măsură ce te confrunți cu problemele și situațiile unei unități de învățământ!”, a conchis prof. Văduva.
Reamintim că, până pe 25 martie, în calendarul concursului sunt prevăzute interviuri, pe 29 martie urmând a fi afișate rezultatele finale, iar pe 4 aprilie să fie emise deciziile de numire, cu intrare în vigoare de la data de 18 aprilie.