Dacă anul trecut,
în județul Constanța se înregistra o singură notă de 10 la proba scrisă a
concursului de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din
învățământul preuniversitar (titularizare), iată că anul acesta, cu cele cinci
note maxime, ne situăm în topul național pe locul șase.
Cele mai multe note de 10 au fost înregistrate în București
(17), după care în Cluj s-au consemnat 16 note maxime, Argeș – 12; Bihor – 10;
Iași și Dâmbovița cu câte opt și Bacău, Constanța, Maramureș și Mureș cu câte
cinci note de 10. Dintre acestea, patru sunt obținute la disciplina Limba și
literatura romană, pedagogia preșcolară și metodica desfășurării activităților
instructiv-educative în grădinița de copii, iar una – la arte vizuale (educație
plastică/ educație vizuală/ educație artistică). Și pentru că, spre deosebire
de celelalte concursuri la care identitatea a ajuns să fie înlocuită cu coduri,
numele celor cinci profesori constănțeni de nota 10 sunt publice, astfel că merită
să-i facem cunoscuți: Claudia Elena
Durbacă, Cristina Dragomir, Andreea Moraru, Crina Viorica Radu și Ana Christiana Narcisa Val (arte
vizuale).
Și asta în condițiile în care în șapte județe nu s-a
înregistrat nicio notă de 10.
După modelul Ministerului Educației, care scoate în
evidență doar partea bună a acestui concurs, și Inspectoratul Școlar Județean
Constanța s-a „mândrit” cu 44.13% note (inițiale) peste 7.00 obținute de
candidații constănțeni. Din cele 800 de lucrări evaluate, 353 au primit note
mai mari de 7,00, iar 297 – mai mari de 5.00. Dar au fost și 149 de candidați
care nu au reușit să atingă nici măcar nota 5, ca să nu mai spunem de cei cu
note de 2 și 1,50.
Recordul
profesorilor de educație fizică. Cele mai multe note de 1 la titularizare
Nu mai constituie neapărat o noutate faptul că cei mai
mulți candidați din județul Constanța cu note foarte mici la proba scrisă a titularizării
sunt cei care s-au prezentat pentru disciplina de examen educație fizică și
sport.
Ceea ce nu s-ar dori să se știe este faptul că județul
Constanța se numără printre cele 12 județe care au înregistrat și o notă de 1.
Adică respectiva candidată din Mihail Kogălniceanu, înscrisă la disciplina
educație fizică și sport, a venit să vadă cam care-i treaba cu proba asta, a așteptat
cuminte să se încadreze în timpul prevăzut de metodologie, a predat pagina
goală și a plecat. De altfel, câțiva absolvenți 2022 ai facultății de profil
s-au grăbit să-și testeze nivelul la proba scrisă de miercuri, 13 iulie, și au
obținut note jenante de 3,05; 2,90 (candidat din Fetești); 2,55 (candidat din Lipnița). La aceeași disciplină
educație fizică și sport, un candidat din Brăila a obținut nota 1,65, doi
candidați din Saligny au obținut 1,65 respectiv 1,90, din Isaccea (Tulcea) –
2,50; un alt angajat pe perioadă determinată din Schitu a obținut 1,30.
O altă concluzie tristă poate fi desprinsă și din faptul
că mulți candidați cu domiciliul în mediul rural nu au reușit să obțină nici
măcar nota 4. Iată doar câteva exemple: la disciplina învățător/educator,
candidat din Independența (2,40), Deleni (2,15), Ciocârlia (3,85); la istorie
din Valu lui Traian – 2,40; religie ortodoxă din Cumpăna – 3,25 și exemplele
pot continua.
Doar 228 de catedre
pentru perioadă nedeterminată
Și astăzi, 20 iulie, până la ora 12, mai pot fi depuse contestațiile
la sediul Inspectoratului Școlar Județean Constanța sau prin mijloace
electronice.
Rezultatele finale se afișează la Inspectoratul Școlar
Județean Constanța și pe site-ul dedicat în data de 27 iulie.
Pentru a obține statutul de titular, un candidat trebuie
să obțină minimum nota 7.00 atât la proba scrisă, cât și la inspecția specială
la clasă/ proba practică și să fie repartizat pe un post didactic vacant
publicat pentru angajarea pe perioadă nedeterminată. Nota la proba scrisă are o
pondere de 75% din media de repartizare, iar nota la inspecția specială la
clasă sau la proba practică are o pondere de 25% din media de repartizare.
Numărul de posturi/ catedre vacante la nivelul județului
Constanța este 228 pentru angajare pe perioadă nedeterminată (163 - mediul
urban și 65 - mediul rural). De asemenea, există și 1.692 de coduri ce
reprezintă posibilități de constituire a unor posturi/catedre vacante în una
sau mai multe unități de învățământ, pentru angajare pe perioadă determinată
(917 în mediul urban și 775 în mediul rural), la care se adaugă 360 posturi/
catedre rezervate, pentru angajare pe o perioadă determinată (267 în mediul
urban și 93 în mediul rural).