Într-un soi de radiografie a activității sindicale pe anul 2014, liderii sindicatului învățământului constănțean se declară mulțumiți de "izbânzile" pe care le-au avut în relația cu Guvernul României, cum ar fi recuperarea și recâștigarea unei serii de drepturi salariale având ca punct de plecare insistențele federațiilor din învățământ.
- Publicitate -
Printre numeroasele câștiguri, se numără și Contractul colectiv de muncă, intrat în vigoare din noiem-brie 2014. "Aș minți să spun că dialogul social nu a fost real. Mă bucur că pentru unele probleme destul de grave s-au găsit niște porți", afirma, ieri, prof. Mitică Iosif, președinte SLSIP.
În fapt sunt doar promisiuni, care se așteaptă a fi împlinite pe baza unor termene, cum ar fi, spre exemplu, deblocarea unor posturi nedidactice, de care au mare nevoie la, ora actuală, grădinițele și școlile constănțene.
Relații tensionate în școli
Una dintre preocupările declarate pe anul 2015 ale sindicatului constănțean, care numără circa 7.000 de membri, o reprezintă monitorizarea abuzurilor angajatorilor, în speță a directorilor vizavi de profesori.
"Nu întotdeauna relațiile sunt principiale, în conformitate cu Legea Educației. Directorii unităților de învățământ au și obligația de a întreține un climat relaxat, de res-pect, de colaborare, de comunicare, față de cei pe care îi conduc pentru o anumită perioadă de timp. Unii directori înțeleg să facă acest lucru, alții cred că s-au născut acolo stăpâni și cu aceia avem anumite probleme, pe care încercăm să le reglăm și în relație cu Inspectoratul Școlar Județean Constanța", a continuat prof. Iosif.
Întrebat în ce școli se manifestă asemenea animozități, liderul con-stănțean a refuzat să le facă publice, din cauza faptului că cei care reclamă aceste abuzuri nu-și asumă în scris aspectele semnalate.
"Vorbim de relația dintre doi oameni, dintre care unul a ajuns pe o funcție și nu înțelege că la bază este de fapt profesor și că, mai devreme sau mai târziu, se va întoarce în cancelarie, alături de colegi. Sigur, au multe responsabilități și sarcini, dar nu e cazul să se transforme atât de radical încât să nu înțeleagă că cei cu care fac performanță în respectiva școală sunt colegii din cancelarie", a adăugat liderul constănțean.
Ironie! Discuții cu ISJ pe tema orelor de sport
În ceea ce privește relația cu Inspectoratul Școlar Județean, prof. Mitică Iosif o cataloghează drept corectă.
"Avem o problemă în care nu ne înțelegem încă, legată de modul cum se fac încadrările și plata orelor de educație fizică în învățământul primar", a recunoscut același interlocutor. Explicând că se creează animozități chiar în cadrul aceleiași unități de învățământ, întrucât la o clasă o învățătoare susține orele de educație fizică, realizându-și astfel norma, iar la altă clasă este adus profesor de educație fizică.
Despre acest subiect am mai consemnat și în paginile ziarului "Cuget Liber", iar ISJ susține că primește de la minister un număr total de posturi pe care nu-l poate depăși, fiind nevoit să se încadreze într-o "anvelopă salarială". Dacă ar da orele de sport ale învățătorilor la profesorii cu studii superioare, bugetul nu ar mai fi suficient. Și astfel cercul vicios se tot învârte…