Nava "Memel", sub pavilion Antigua, este eroina unui nou eveniment naval. Sâmbătă, 28.07.2007, la ora 10,30, cargoul de 99,9 m lungime și 12,8 m lățime, încărcat cu 3.861,4 tone metrice de MDF (material lemnos cu densitate medie), a ieșit din portul Constanța.
În jurul orei 13,15, în timp ce se afla travers de Mangalia, nava s-a canarisit (înclinat) cu 7 grade la tribord. La prima vedere, incidentul se datorea-ză încărcării defectuoase a mărfii.
Comandantul navei a luat hotărârea de a reveni în port. Cargoul a acostat la cheul danei 131, la ora 17. Ofițerii din cadrul Căpităniei Constanța vor investiga cauzele evenimentului.
Dacă ipoteza privind încărcarea defectuoasă a mărfii se va confirma, vor trebui stabiliți vinovații pentru pierderile înregistrate de armatorul "Siegfried Bojen GMBH". Pentru aceasta, va trebui găsit răspunsul la mai multe întrebări. A fost încărcată nava peste capacitate? S-au utilizat echipe de docheri specializați pentru această operațiune ori s-au folosit neprofesioniști, plătiți la negru? Conducerea navei a supravegheat încărcarea corectă și amararea mărfii? Autoritățile portuare au verificat modul în care a fost încărcată nava, înainte de a aviza plecarea?
De-a lungul anilor, portul Constanța s-a confruntat cu numeroase situații în care autoritățile portuare au închis ochii atunci când navele au fost supraîncărcate.
- Publicitate -
Nava "Memel", sub pavilion Antigua, este eroina unui nou eveniment naval. Sâmbătă, 28.07.2007, la ora 10,30, cargoul de 99,9 m lungime și 12,8 m lățime, încărcat cu 3.861,4 tone metrice de MDF (material lemnos cu densitate medie), a ieșit din portul Constanța.
În jurul orei 13,15, în timp ce se afla travers de Mangalia, nava s-a canarisit (înclinat) cu 7 grade la tribord. La prima vedere, incidentul se datorea-ză încărcării defectuoase a mărfii.
Comandantul navei a luat hotărârea de a reveni în port. Cargoul a acostat la cheul danei 131, la ora 17. Ofițerii din cadrul Căpităniei Constanța vor investiga cauzele evenimentului.
Dacă ipoteza privind încărcarea defectuoasă a mărfii se va confirma, vor trebui stabiliți vinovații pentru pierderile înregistrate de armatorul "Siegfried Bojen GMBH". Pentru aceasta, va trebui găsit răspunsul la mai multe întrebări. A fost încărcată nava peste capacitate? S-au utilizat echipe de docheri specializați pentru această operațiune ori s-au folosit neprofesioniști, plătiți la negru? Conducerea navei a supravegheat încărcarea corectă și amararea mărfii? Autoritățile portuare au verificat modul în care a fost încărcată nava, înainte de a aviza plecarea?
De-a lungul anilor, portul Constanța s-a confruntat cu numeroase situații în care autoritățile portuare au închis ochii atunci când navele au fost supraîncărcate.