Cifra de afaceri a shipping-ul mondial s-a dublat între 2002 și 2006

de Ion TIȚA-CĂLIN Joi, 06 Septembrie 2007 362
Transport Intelligence a dat publicității raportul intitulat Liderii Shipping-ului Global - 2007. Potrivit studiului, în timp ce veniturile transportatorilor majori s-au dublat în perioada 2002 - 006, profitul mediu operațional a crescut cu doar 1,2% până la 3,4%. Aceste date ascund ceea ce s-a întâmplat, de fapt, în ultimii cinci ani. În anul 2004, s-a atins un vârf de creștere a profitului, de 11,6%. Prăbușirea bruscă din 2006 a fost provocată de intrarea în activitate a unor mari capacități de con-strucții noi, pe care liniile de navigație le-au adăugat flotelor, pentru a exploata volumul de marfă în creștere, provenit în special din China. În anul 2007, tendința de creștere a volumului afacerilor a continuat să se manifeste. În ultimul deceniu, dinamica pieții shipping-ului mondial s-a schimbat, aceasta fiind dominată de goana după profit și achiziții. Locul acelei industrii a shipping-ului fragmentată, populată de companii naționale de nivel mediu, este luat tot mai mult de mega-transportatori. Nume bine cunoscute precum P&O ori Nedlloyd, au fost înghițite de Maersk. Iar alți transportatori îi calcă pe urme. Raportul arată că liniile de navigație cu sediul în Japonia, în zona continentală a Chinei, în Hong Kong și Taivan au avut creșteri majore, determinate de explozia comerțului exterior din regiune. Studiul cuprinde analize în detaliu ale unor mari companii de navigație precum: Nyk Line, HMM, Maersk, MSC, MOL, CMA CGM, "K" Line, Hapag-Lloyd, NOL, Hanjin, COSCO, Evergreen, China Shipping și OOCL.
Transport Intelligence a dat publicității raportul intitulat Liderii Shipping-ului Global - 2007. Potrivit studiului, în timp ce veniturile transportatorilor majori s-au dublat în perioada 2002 - 006, profitul mediu operațional a crescut cu doar 1,2% până la 3,4%. Aceste date ascund ceea ce s-a întâmplat, de fapt, în ultimii cinci ani. În anul 2004, s-a atins un vârf de creștere a profitului, de 11,6%. Prăbușirea bruscă din 2006 a fost provocată de intrarea în activitate a unor mari capacități de con-strucții noi, pe care liniile de navigație le-au adăugat flotelor, pentru a exploata volumul de marfă în creștere, provenit în special din China. În anul 2007, tendința de creștere a volumului afacerilor a continuat să se manifeste. În ultimul deceniu, dinamica pieții shipping-ului mondial s-a schimbat, aceasta fiind dominată de goana după profit și achiziții. Locul acelei industrii a shipping-ului fragmentată, populată de companii naționale de nivel mediu, este luat tot mai mult de mega-transportatori. Nume bine cunoscute precum P&O ori Nedlloyd, au fost înghițite de Maersk. Iar alți transportatori îi calcă pe urme. Raportul arată că liniile de navigație cu sediul în Japonia, în zona continentală a Chinei, în Hong Kong și Taivan au avut creșteri majore, determinate de explozia comerțului exterior din regiune. Studiul cuprinde analize în detaliu ale unor mari companii de navigație precum: Nyk Line, HMM, Maersk, MSC, MOL, CMA CGM, "K" Line, Hapag-Lloyd, NOL, Hanjin, COSCO, Evergreen, China Shipping și OOCL.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei