Potrivit Clarkson Research (o entitate britanică specializată în studiul industriei de transport maritim), în anul 2020, industria navală mondială a primit comenzi pentru 738 de nave, totalizând 19,24 milioane de tone brute compensate (CGT).
- Publicitate -
Șantierele navale sud-coreene au câștigat 43% din comenzi, pentru 8,19 milioane CGT (187 de nave). China s-a clasat pe locul al doilea, cu 41% din comenzile globale, respectiv 7,93 milioane CGT (353 de nave).
Portofoliul global de comenzi pentru construcția de nave noi a scăzut cu 66%, pe timpul pandemiei Covid-19, de la 29,1 milioane CGT, în 2019, la 19,24 milioane CGT în 2020, dar cota de piață a constructorilor navali coreeni a atins cel mai înalt nivel în ultimii zece ani. Numai în luna decembrie 2020, constructorii navali coreeni au obținut 73% din comenzile globale de construcții noi, respectiv 2,85 milioane CGT (42 de nave), dintr-un total de 3,92 milioane CGT (86 de nave). Au fost urmați de China, cu 1,01 milioane CGT (39 de nave) și Croația, cu 30.000 CGT (o singură navă).