După o lună și jumătate de așteptare în radă, portcontainerul "MSC Flaminia" a primit avizul autorităților române să intre în portul Constanța,. Ieri, după amiază, nava a acostat în dana 38, pentru executarea unor lucrări care să o aducă la un pescaj mai mic. Apoi, va fi mutată la "Daewoo-Mangalia Heavy Industries", în vederea executării lucrărilor de reparații. În vara anului 2012, la bordul ei a avut loc un incendiu, iar trei navigatori și-au pierdut viața. Stingerea incendiului a durat câteva luni, focul propagându-se lent dintr-un container într-altul. Dar ceea ce a atras cel mai mult atenția autorităților și a publicului este faptul că, printre containerele de la bord, s-au aflat unele încărcate cu mărfuri periculoase și deșeuri chimice. Așa se explică de ce, în portul Jade-Wese, din Wilhelmshaven (Germania) unde a ajuns în cele din urmă nava, au fost luate măsuri speciale la descărcarea containerelor și tratarea apei contaminate, rezultate din stingerea incendiului. La rândul lor, autoritățile române au acordat o atenție sporită acestui caz. Au fost luate probe din deșeurile existente la bord și supuse analizelor de laborator. Substanțele respective - reziduuri calcinate și deșeuri de fier rezultate din deformarea plastică și topirea materialului metalic al containerelor și al structurii navei - s-au dovedit a nu fi periculoase, astfel că s-a avizat accesul navei în port. "MSC Flaminia" a fost construită în 2001, în Coreea de Sud, la "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering", acționarul majoritar al lui "Daewoo-Mangalia". Are 300 metri lungime, 40 metri lățime, 75.590 tone registru brut, pescaj de 9,20 metri, capacitatea de 6.750 TEU (con-tainere convenționale) și este înmatriculată sub pavilion german.
- Publicitate -