Noi tehnologii navale pentru reducerea emisiilor de CO2

de Ion TIȚA-CĂLIN Joi, 05 Aprilie 2018 168
Compania sud-coreeană Hanjin Heavy Industries a anunțat că va construi, în șantierul din Filipine, două nave VLGC (very large gas carriers) pentru compania belgiană EXMAR. Navele vor avea capacitatea de 80.000 de metri cubi și vor fi acționate de un motor MAN B & W 6G60ME-LGIP Mk9.5. Drept combustibil vor fi folosite gazele petroliere lichefiate, astfel încât navele să poată respecta noua legislație a Organizației Maritime internaționale privind emisiile de sulf, ce urmează să intre în vigoare în 2020. 

Producătorul MAN Diesel & Turbo a anunțat că motorul ME-LGIP reduce cu circa 10% emisiile de CO2 în atmosferă și cu aproximativ 90% particulele eliberate în timpul funcționării.

Din cauza limitelor de emisie tot mai stricte, mulți transportatori de LPG au cerut companiei MAN Diesel & Turbo să dezvolte un motor alimentat cu gaze, ecologic și economic, care să folosească o parte din încărcătura deja aflată la bord.

LPG este un combustibil eminamente ecologic, în aceeași clasă cu gazul natural lichefiat (LNG). Un motor alimentat cu LPG reduce în mod semnificativ emisiile, permițând navelor să respecte reglementările stricte privind emisiile de gaze poluante, ce vor intra în vigoare, la nivel global, în 2020.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei