Ieri, în portul Constanța se aflau sub operațiuni de încărcare - descărcare un număr de 34 de nave, în portul Midia, 2 nave, iar la Mangalia, o singură navă. Din totalul de 37 de nave: 10 nave operau cereale, 5 nave - hidrocarburi, 4 nave - produse metalice, 2 nave – cherestea, 2 nave – îngrășăminte și produse chimice, 2 nave – sare, 2 nave – minereuri, 2 nave - fier vechi, o navă – zahăr, o navă – soia, o navă – animale vii, o navă – nisip, o navă – șrot și o navă - autoturisme. Navele aflate sub operare erau, în general, de capacitate mică și medie. Cel mai mare era bulk-carrier-ul "Golden Incus" (291,90 metri lungime), acostat în terminalul Comvex, care a adus 168.813 tone de minereu de fier din Brazilia. În rada portului Constanța așteptau 2 nave să intre la operare.
★ ★ ★
Un număr de 65 de nave cu mărfuri și-au anunțat sosirea în portul Constanța, în următoarele două săptămâni, iar în portul Midia vor veni 9 nave. Din totalul de 74 de nave, 22 de nave sunt cu mărfuri containerizate, 7 nave vor opera produse metalurgice, 5 nave vor descărca hidrocarburi, 4 nave vor încărca cereale, 6 nave aduc sau preiau echipamente, 6 nave vor descărca materii prime siderurgice, 5 nave – produse chimice, 3 nave vor încărca autoturisme, 3 nave – fier vechi, 2 nave aduc cărbune, 2 nave - șrot, 2 nave vor încărca animale vii, o navă – cherestea, o navă – nisip și o navă – minerale brute neprelucrate. Printre cele mai mari nave așteptate se numără portcontainerele "Maerk Kyrania" și "Maerk Kampala", fiecare având 300 metri lungime.
★ ★ ★
La data de 2 decembrie 2018, în șantierele navale românești de la Marea Neagră se afla, la reparați, o flotilă de 11 nave străine. Din total, trei nave sunt reparate la Șantierul Naval Constanța. Alte șase nave sunt reparate la șantierul din Midia și două nave, la Mangalia.
- Publicitate -