Cum puteți face rost de un pașaport electronic și de ce acte aveți nevoie

de Sorin HULUBEI Marţi, 10 Ianuarie 2017 531
Pașaportul simplu electronic se eliberează, la cerere, cetățenilor români care îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate. Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice se depun personal de către solicitanți, în țară, la serviciile publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple în a căror rază de competență au domiciliul.
Cererile se soluționează de autoritățile competente, în termene care curg de la data depunerii acestora și care nu pot depăși 30 de zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea pașapoartelor simple electronice depuse în țară. Veți avea nevoie de cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoțită de certificatul de naștere, în original, dovada achitării taxelor pentru emiterea pașaportului, completate pe numele titularului, în original.
Pașaportul simplu electronic se ridică de la serviciul public comunitar sau, după caz, de la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate unde a fost depusă cererea ori, după caz, de la serviciul public comunitar sau de la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate pentru care a optat solicitantul. Pașaportul simplu electronic se ridică de titular sau de persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită de acesta/aceasta printr-o procură specială autentificată.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Eveniment

Ultima oră

Titlurile zilei