Ați cumpărat un produs defect? Vânzătorul e obligat să vă dea banii înapoi

de Andreea NĂSTASE Sâmbătă, 27 Februarie 2016 407
Atunci când faceți o achiziție, produsul este însoțit în mod automat de o garanție valabilă pentru o perioadă minimă de timp. Pentru produsele destinate consumatorilor, vândute în Uniunea Europeană, există dreptul consumatorului de a reclama orice lipsă de conformitate într-o perioadă de doi ani de la data livrării produsului. 

Comercianții care folosesc practici comerciale incorecte și care sunt sancționați de autorități pentru acest lucru vor putea fi obligați să restituie clienților banii pe produse și servicii. În caz contrar, firmele vor risca să primească o amendă de până la 50.000 lei. 

Potrivit reprezentanților ANPC, dacă se ajunge la o înțelegere asupra faptului că produsul prezintă o lipsă de conformitate, vânzătorul trebuie să vă ofere repararea, înlocuirea, reducerea prețului sau rambur-sarea contravalorii produsului. De men-ționat faptul că, în primul rând, consumatorul poate solicita repararea sau înlocuirea produsului, fără a fi excesivă sau imposibilă pentru comerciant, și abia ulterior poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau să primească banii înapoi. 

"Consumatorul trebuie să știe că are, în primul rând, un drept legal de a putea reclama orice lipsă de conformitate a produsului în termen de doi ani de la livrare, cu condiția ca lipsa de conformitate să nu îi fie lui imputabilă (ca de exemplu nerespectarea instrucțiunilor de utilizare date de producător). În afară de acest drept, consumatorul poate beneficia și de garanția oferită în mod voluntar de către vânzător în condițiile menționate de acesta", precizează reprezentanții ANPC. 

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei