Constanța, 8 septembrie 2021 – Pregătirile pentru un nou
an școlar sunt în toi, însă statisticile trag un semnal de alarmă. Pentru copiii din mediile defavorizate din România,
accesul la rechizite este precar: 4 din 10
[1] părinți
din aceste comunități nu își permit să achiziționeze total sau parțial cărți,
manuale sau rechizite pentru copiii lor, iar pandemia le-a adâncit și mai tare dificultățile
de zi cu zi.
Cum arată începutul de an școlar în mediile defavorizate?
Conform celor mai recente statistici World Vision, 25%
dintre copii nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la școală.
În 2020, 4 din 10 părinți nu au mai cumpărat rechizitele și cărțile necesare pentru
copii, pentru a face economii. Rata a crescut aproape dublu față de 2018, când
21% dintre părinți spuneau că au cumpărat mai puține cărți copiilor lor. De
asemenea, dacă
în 2018, 84% dintre respondenți afirmau că au întotdeauna
suficiente cărţi și rechizite pentru școală, în 2020 procentul a scăzut la 74%.
Cum se umple o sală de
clasă goală?
Pentru a veni în
întâmpinarea acestei situații, începând cu 10 septembrie, City Park Mall alături
de World Vision România lansează Empty Classroom, o campanie de
strângere de cărți și rechizite noi. Toți cei ce doresc să doneze cărți
(noi sau second-hand) sau rechizite (noi) sunt așteptați în fiecare zi a
săptămânii în centrul comercial, în spațiul special amenajat cu o cutie de
colectare supra-dimensionată.
„Credem în puterea
cărților de a schimba traiectorii, de a oferi valori și de a desăvârși
potențialul celor mici. Fiecare copil ar trebui să aibă acces la cărți și rechizite
noi, iar City Park Mall, alături de partenerii noștri World Vision România, își
dorește să contribuie activ pentru a veni în ajutorul celor mici. De aceea am
lansat campania Empty Classroom, unde îi invităm pe toți cei care vor să fie
parte din acest demers să doneze cărți și rechizite“ declară reprezentanții centrului comercial.
„Am întâlnit odată un băiețel, într-o familie foarte
săracă, cu 7 copii, la care mergeam cu mesajul că este esențial să citească, să
învețe, să meargă la școală. La început i-am dus cărți, dar ulterior am primit
mesajul de la colega mea din comunitate: <>.
Pentru aceşti copii, cărţile, educaţia reprezintă cu adevărat singura şansă. Ne
bucurăm enorm că alături de parteneri responsabili precum NEPI Rockcastle
reuşim să aducem speranţă în vieţile acestor copii. Împreună putem cu adevărat
schimba generaţii”, a declarat Mihaela Nabăr,
director executiv World Vision România.
Proiectul face parte dintr-un parteneriat mai amplu al
NEPI Rockcastle și al asociației, care are drept obiectiv sprijinirea a peste
5000 de copii din comunitățile vulnerabile din București, Ilfov,
Constanța, Ialomița, Satu Mare, Piatra-Neamţ, Mureş, Sibiu, Brăila, Galaţi,
Timiș, Dolj, Gorj, Vâlcea, Cluj.
Campania se va derula în perioada 10 – 26 septembrie
și va avea loc în 10 din mall-urile NEPI Rockcastle din țară: Mega Mall
București, Promenada Sibiu, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanta,
Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Shopping City
Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Mureș.
Puteți urmări toate campaniile City Park Mall pe
https://city-park.ro/ și pe paginile de
Facebook și
Instagram.
[1] Sursa: „Raportul Bunăstarea copilului din
mediul rural – 2020”, cercetare realizată în perioada iunie-august 2020 pe baza
metodologiei elaborate de World Vision România (WVR), ce aduce deopotrivă
perspectiva adulţilor și copiilor. Eșantionul cercetării a cuprins 936 de
gospodării, în care locuiesc 4.338 de persoane. Au fost culese informaţii de la
936 de adulţi și 2931 de copii.