![](https://cugetliber.ro/imagini/original/imprimanta-laser-multifunctional-1695887231.jpg)
Să pornim de la termenul
“
imprimantă multifuncțională”, care
sugerează în mod evident că echipamentul are mai multe funcționalități,
respectiv că nu va realiza doar scan și print, ci vine cu mult mai multe
caracteristici suplimentare. Cele mai multe întrebări, apar în mod firesc la
etapa de selecție a echipamentului, cu privire la particularitățile necesare
pentru activitatea ta zilnică:
1.
Viteza de
print: PPM (Pages Per Minute) poate
fi extrem de importantă dacă businessul tău se bazează pe volum de documente,
cum ar fi de exemplu în domeniile: juridic, contabil, resurse umane, etc. La
fel cum, în aceste cazuri poate fi important și volumul lunar de print
recomandat de către furnizor.
Poți afla
aici mai mult despre Viteza de print
(PPM).
2.
Sistemul de
operare al biroului: Compatibilitatea
este esențială în orice sistem de operare: Mac, Windows, Linux, etc.
3.
Calitatea
printării: Dacă biroul tău are nevoie
de rezoluții speciale de print, atunci trebuie să ții cont de acest aspect și
să verifici DPI (punctele de inch) maxim, care poate varia. Cu cât valoarea DPI
este mai mare, cu atât mai mare este nivelul de detalii și de claritate a
printului.
4.
Costurile
consumabilelor: Esențial să verifici
asta de la bun început, pentru că e posibil să ai un cost de achiziție mai mic,
dar consumabile ineficiente și costisitoare pe parcurs. Bineînțeles că și
tehnologia de imprimare va face diferența. Așa că poate fi mai eficient pentru
tine să nu alegi neapărat pe criteriul costului de achizitie, ci să te
orientezi către un
echipament multifuncțional monocrom
sau color cu randament bun în utilizare.
5.
Conectivitatea: Aici trebuie să ai în vedere cât mai multe opțiuni:
Wifi, USB sau conectivitate mobile, astfel încât să poți partaja și imprima cu
ușurință de pe mai multe dispozitive. Acest aspect va conferi flexibilitate
pentru întreaga echipă.
6.
Consum redus
de resurse: Este un criteriu
important, care minimizează impactul asupra mediului, dar îți aduce și o
economisire semnificativă a costurilor în timp. Pentru asta te poți uita la
dotările de tipul: unitate duplex (pt print față/verso) ,modul “Repaus”,
posibilitate de print pe hârtie ușoară (reciclată), etc.
7.
Managementul
și securitatea documentelor: Orice
business sau spațiu de lucru gestionează atât documente publice/de uz general,
cât și documente sensibile/cu grad înalt de confidențialitate. Pentru a putea
gestiona fluxul pe echipe sau pe diferite niveluri de acces, poți să urmărești
specificațiile ce țin de partajare (public – acces general; personal – cu
parole; grup – cu autentificare, etc), precum și funcțiile ce țin de securitate
(anitivirus, data cript, copiere securizată, etc). Suplimentar, te poți uita și
la scanări avansate de tip biometric sau cititor card/carte de identitate
pentru diferite niveluri de access.
8.
Panou de
control intuitiv: O imprimantă
multifuncțională de ultima generație, trebuie să fie ușor de utilizat pentru
tot biroul și pentru toate echipele de lucru, așa că panoul de control intuitiv
poate fi un plus important pentru ca toți membrii echipei să beneficieze din
plin de toate funcționalitățile alese.
Este important să
alegi o imprimantă care să răspundă cel mai bine cerințelor și nevoilor
businessului căruia se adresează. Ideal ar fi să te orientezi către un magazin
care oferă consultanță la achiziție și servicii de asistență tehnică în
utilizare, astfel încât să poți alege informat și responsabil.