Mai multe facturi neîncasate
la timp creează dezechilibre în orice companie de transport. Întârzierile prea
mari la plată și, mai ales, repetate, pot determina blocaje financiare din care
furnizorii mai mici de astfel de servicii nu mai pot ieși. Consecințele
nerespectării termenelor de plată din partea debitorilor se traduc, pentru
compania ta, în probleme în gestionarea cashflow-ului, imposibilitatea încheierii
situațiilor financiare, întârzierea plăților către angajați și așa mai departe.
Iar acest efect de domino poate merge până la încetarea activității companiei.
Dar care sunt motivele
reale ce limitează atât activitatea companiilor cât și respectarea clauzelor
contractuale? Imposibilitate de plată, rea voință sau deficit de prioritizare în
planificarea bugetelor?
Efectele pandemiei, creșterea
prețurilor pe fondul conflictului din Ucraina și scăderea volumului de
transport sunt principalii factori care determină întârzierea plăților către
furnizorii de servicii de transport.
Evoluția termenelor de plată
în 2022 – 2023
Începând cu anul 2019,
activitatea companiilor din toată lumea a fost afectată de pandemie, iar
firmele cu putere financiară scăzută au dispărut de pe piață. Tendințele în
respectarea termenelor de plată către furnizori au fost fluctuante în ultimii
ani, iar evoluția acestora a fost monitorizată de către firmele de colectare
creanțe de la debitori.
Din analiza făcută pe
companiile care au raportat cazuri de recuperare în perioada anilor 2019-2021
la Transcash.eu – firmă specializată în servicii financiare, de colectare pe
cale amiabilă și juridică a creanțelor din industria transporturilor, la nivel
național și internațional, termenele de plată folosite la emiterea facturilor
au avut o medie de 51 -55 de zile. Ieșirea din pandemie a adus o scădere a
termenelor de plată practicate în 2022, la o medie de 37 de zile. Deși
termenele de plată au fost mai mici în 2022, înțelegerea problemelor
partenerilor a dus la creșterea numărului de zile până la transmiterea
facturilor întârziate pentru recuperarea lor.
În 2023, termenele de plată
ajung din nou la 51 de zile, pe fondul efectelor generate de conflictul armat
din Ucraina ce implică și creșterea prețului la combustibil.
Dacă în perioada anilor 2019-2021, clienții
Transcash.eu raportau facturile cu o întârziere medie de 66-77 zile, începând
cu anul 2022, aceștia raportează mult mai târziu facturile neîncasate, ajungând,
în 2022, la 157 zile de întârziere, și 133 de zile în prima parte a anului
2023. Aceste întârzieri se traduc în perioade mari de recuperare a banilor,
ceea ce afectează în mod negativ lichiditățile companiilor de transport.
Ce faci atunci când ai facturi
neîncasate și bani blocați?
Datele menționate mai sus
arată că toleranța la întârzierile de plată în industria TSL este destul de
mare. În ciuda acestui fapt, recuperarea creanțelor este o ultimă soluție, iar
răbdarea transportatorilor față de antreprenorii care nu plătesc la timp a
crescut în ultimii ani. Mulți dintre aceștia evită să apeleze la o firmă de colectare
creanțe din diverse motive. Unul dintre argumente este dorința de a-și păstra o
relație bună cu clienții, iar altul îl reprezintă costurile pe care trebuie să
le suporte în plus pentru serviciul de colectare a creanțelor.
Totuși, apelând la o firmă
specializată în recuperarea creanțelor, furnizorii vor putea menține buna funcționarea
a activității, care este prioritară. Impactul nerecuperării unei sume restante
este mult mai mare în situațiile financiare ale unei companii, comparativ cu un
comision pe care l-ar suporta pentru recuperarea facturilor. Cu cât mai devreme
vor fi raportate facturile pentru colectare cu atât mai rapid pot fi recuperați
banii.
În prezent, media numărului
de zile de colectare a unei facturi pentru clienții Transcash.eu este de 12
zile. Costul este bazat doar pe succes, iar clientul va plăti comision doar după
ce își recuperează datoria. În plus, pentru ca aceste costuri/comisioane de
recuperare a facturilor neîncasate să fie cât mai mici sau chiar zero, Transcash.eu
a introdus serviciul de
colectare creanțe pe cheltuiala debitorului.
Serviciul permite transferul costului de colectare a creanțelor de la creditor
la debitor, în același timp, protejând debitorul împotriva altor pierderi.
Creditorul își poate recupera
comisionul de la debitorii din Polonia, Slovacia, Lituania și mai nou și din
Romania. Iar în cazul debitorilor din Germania, acest serviciu este gratuit
pentru clienții din România, întrucât comisionul aferent serviciilor de
recuperare este încasat direct de la debitorul din Germania, caz în care
clientul nu plătește nimic.
Cum să alegi compania
potrivită care să recupereze banii din facturile neîncasate?
Cercetează piața, verifică
valoarea comisioanelor, citește review-urile date de alți clienți, verifică
transparența companiei în comunicare, acțiunile întreprinse în procesul de
colectare și rezultatele dovedite, posibilitatea
de a accesa rapid și ușor serviciile de care ai nevoie.
Transcash.eu îți oferă
servicii la nivel internațional, transparență în lista de costuri, îți percepe
comisionul doar după recuperarea creanțelor, iar accesul la servicii se
realizează online și securizat, prin intermediul platformei în care te înregistrezi
și unde poți vedea, în permanență, statusul fiecărui caz de colectare sau de
finanțare, cât și acțiunile întreprinse.
De asemenea, la Transcash.eu
poți alege serviciul adaptat nevoilor tale:
a)
Colectare
pe cheltuiala clientului
b)
Colectare
creanțe pe cheltuiala debitorului din Polonia, Lituania, Slovacia sau Romania
(cu posibilitatea recuperării comisionului).
c)
Colectare
pe cheltuiala debitorului din Germania - serviciu gratuit
d)
Safe pay
cu plată garantată
e)
Finanțare
pentru facturile de transport prin
microfactoring sau împrumut
Asistență
juridică în procesul de recuperare a facturilor neîncasate. Alte
servicii care te ajută în fluidizarea cash-flow-ului, atunci când există facturi
cu termene mari de plată.
Dacă ai facturi cu termene mari de plată care îți pot genera un blocaj financiar, ai la dispoziție și alte
servicii care te vor ajuta în această situație. Poți alege servicii de finanțare
concepute special pentru transportatori - factoring sau împrumut.
Prin microfactoring sunt finanțate facturi ale clienților români în relația
cu plătitorii din Polonia sau România, iar serviciul de împrumut se adresează și
relației cu alte țări europene. Ambele variante au un proces automatizat, 100%
online, din momentul semnării contractului. În baza unei analize de risc, vei
primi o limită de finanțare pe care o poți utiliza în funcție de nevoile tale.
Procesul de aplicare este ușor. Vei raporta în platformă o factură emisă, care
este în termenul scadent, și vei aștepta verificarea și răspunsul din partea
Transcash. În urma deciziei de finanțare, vei primi oferta pe care o vei
accepta în platformă, iar banii îi vei primi direct în contul bancar al
companiei, în termen de 48 de ore.
Accesând serviciul de microfactoring
vei avea avantaje precum:
·
eficientizarea
cashflow-ului prin plata rapidă
·
recuperarea
sumei de la debitor va fi în sarcina Transcash.eu
·
concentrarea
asupra activității curente
·
mai mult
timp pentru afacerea ta
În ce condiții poți să apelezi
la serviciile de colectare
creanțe Transcash.eu?
În primul rând, trebuie să
deții o companie care activează în domeniul transporturilor, iar facturile
supuse serviciului de colectare creanțe trebuie să fie de transport sau
servicii conexe. Este necesar ca factura să îndeplinească anumite condiții de
raportare, în funcție de tipul de serviciu pe care îl accesezi. Atunci când
accesezi serviciul de colectare creanțe, factura trebuie să fie trecută
de data scadentă cu minim o zi, iar dacă accesezi finanțarea, factura poate fi
raportată imediat după ce este emisă, dar nu mai târziu de 7 zile înainte de
data scadentă.