Consumatorii care vor să se debranșeze de la sistemul centralizat de încălzire trebuie să meargă la registratura Regiei pentru a cumpăra o cerere tipizată necesară obținerii avizului de debranșare.
Necompletarea tuturor datelor solicitate în anexele formularului, cât și neprezentarea documentelor necesare enumerate în procedura de debranșare atrage în consecință neaprobarea cererii de deconectare/ debranșare. În cazul în care există debite către RADET se respinge cererea de deconectare fără să se mai verifice restul documentelor depuse. Solicitanții trebuie să primească în prealabil aprobarea deconectării atât de la Asociația de Proprietari care convoacă adunarea generală, cât și de la vecinii cu care are pereți comuni.
În baza acestor aprobări obținute se parcurge procedura din Metodologie, iar RADET Constanța verifică dacă sunt îndeplinite cumulativ condițiile prevăzute de legile în vigoare si apoi emite avizul favorabil. După avizarea favorabilă solicitantul achită taxa de deconectare/debranșare, stinge datoriile față de RADET și primește împreună cu asociația de proprietari un proces verbal de constatare a deconectarii/debranșării. Acest document permite modificarea suprafeței radiante din contract și certifică debranșarea legală.