Românii au cumpărat de Paște mai multă mâncare, dar mai puține jucării

de Madalina PETRESCU Joi, 20 Aprilie 2023 212
O analiză de piață realizată după Paște, de un furnizor de servicii de plată relevă faptul că românii au cumpărat mai multă mâncare decât jucării, comparativ cu anul trecut. Vânzările de produse alimentare şi de servicii specifice sărbătorii Paştelui au crescut cu aproape 40% faţă de anul trecut, astfel că românii au cheltuit aproape dublu la brutării, măcelării sau la magazinele locale şi de cartier.
Cei mai mulţi bani s-au cheltuit în magazinele alimentare şi supermarketuri, unde anul acesta s-au făcut peste 1,5 milioane de tranzacţii electronice, în valoare de aproximativ 152 de milioane de lei, cam cu o treime mai mult decât anul trecut (cu 33% mai multe tranzacţii şi cu 36% mai mare valoarea tranzacţiilor).
Totodată, anul acesta, s-a cheltuit cu 19% mai mult la frizerii şi saloane de înfrumuseţare şi cu 53% mai mult la magazinele cu produse cosmetice. Chiar şi la spălătoriile auto, românii au plătit cu 13% mai mult decât anul trecut.

Bugetul de minivacanţă a beneficiat şi el de un upgrade. De Paşte, românii au lăsat aproximativ 7,5 milioane de lei la unităţile de cazare, cu 1,3 milioane de lei mai mult decât anul trecut, reprezentând o creştere de 21%.
Conform datelor înregistrate de furnizorul de servicii de plată, singurul segment comercial analizat unde au scăzut vânzările a fost cel reprezentat de magazinele de jucării. Aici, s-au cheltuit cu 36% mai puţini bani decât anul trecut. Dacă în 2022 se înregistra o tranzacţie medie de 220 de lei, anul acesta românii au plătit doar 180 lei de fiecare dată când au cumpărat jucării pentru copii.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei