Singuri și deprimați! Cine are răbdare să-i asculte pe bătrânii Constanței

de Mirabela ȘERBĂNESCU Vineri, 11 Mai 2018 276
Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită dedicată persoanelor cu vârsta de peste 65 de ani, a înregistrat un record al numărului de apeluri în cursul lunii trecute, când au avut loc peste 1.200 de apeluri, inițiate de 450 de persoane care au sunat la numărul dedicat.
Lansat în urmă cu aproximativ trei ani, serviciul Telefonul Vârstnicului este un proiect al Fundației "Principesa Margareta a României", sprijinit încă de la lansare de o companie de telefonie mobilă din țară. Nivelul record al interacțiunilor consemnate în luna aprilie a fost atins în urma unei campanii ample de comunicare derulată la nivel național, pentru a face cunoscut acest serviciu unui număr cât mai mare de persoane vârstnice.
Așadar, constănțeni, Telefonul Vârstnicului (0800.460.001) poate fi apelat gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00 - 20.00, și sâmbăta, între orele 8.00 - 16.00. La capătul celălalt al firului, cei care sună primesc informații utile, sfaturi sau sprijin emoțional și sunt îndrumați de operatorii specializați în asistență socială ai fundației pentru rezolvarea problemelor sesizate. De asemenea, linia poate fi accesată și de către cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situație dificilă în care se află o persoană în vârstă.
La ora actuală, România se află pe locul al doilea în statisticile europene privind ritmul accelerat al îmbătrânirii populației, persoanele vârstnice reprezentând 17% din structura populației totale.
Pe lângă neajunsurile financiare și problemele medicale, această categorie se confruntă cu două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea. Ca urmare, analizele realizate de Fundația "Principesa Margareta a României" în ultimii trei ani arată că aproximativ 1,5 milioane de vârstnici din România sunt afectați de singurătate, într-o mai mică sau mai mare măsură.
Numărul femeilor afectate este semnificativ mai mare decât cel al bărbaților, iar persoanele vârstnice din mediul urban sunt cele care resimt cel mai mult singurătatea.
v v v
De la înființarea liniei telefonice și până acum, persoanele în vârstă din România au beneficiat de aproximativ 5.000 de ore de sprijin, informare și consiliere socială.
Operatorii specializați în asistență socială au oferit sfaturi practice, suport de socializare și au îndrumat persoanele vârstnice către instituții din comunitatea lor, abilitate să le rezolve problemele. În prezent, serviciul de reapelare al Telefonului Vârstnicului este folosit de peste 430 de persoane care simt nevoia să discute cu cineva, acestea fiind sunate periodic de operatori.
Specialiștii spun că vârsta celor care sună la acest număr este, de obicei, 70-80 de ani, iar jumătate dintre apelanți locuiesc singuri. 
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei