Facebook a anunțat măsuri de combatere a dezinformării și a eliminării alegătorilor înaintea alegerilor prezidențiale din SUA, din 2020, transmite Reuters.
- Publicitate -
Facebook a comunicat luni că va deveni mai transparentă prin măsuri cum ar fi afișarea mai multor informații despre deținătorul confirmat al unei pagini în rețeaua socială sau etichetarea mai vizibilă a conținutului marcat ca fals de verificatori independenți.
Gigantul media a fost acuzat în ultimele săptămâni de politica de excludere de la verificări a publicității electorale a politicienilor, care i-a revoltat pe candidații democrați Joe Biden și Elizabeth Warren.
Săptămâna trecută, fondatorul și managerul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a justificat politica respectivă, susținând că media sociale au creat modalități revoluționare de exprimare, care nu trebuie eliminate.
În aceeași zi, campania electorală a lui Biden a cerut eliminarea unei reclame difuzate de un super-comitet de acțiune - grup de campanie, nu un anumit politician - despre care a susținut că conține afirmații false despre fostul vicepreședinte al SUA.
Katie Harbath, responsabila Facebook pentru politica globală legată de alegeri, a răspuns că dacă reclama respectivă, în prezent inactivă, va fi difuzată din nou, va fi trimisă de Facebook unor verificatori externi.
Luni, Facebook a anunțat că va interzice reclamele plătite în care alegătorii din Statele Unite sunt îndemnați să nu voteze. Zuckerberg a declarat presei că interzicerea dezinformării electoratului se va aplica și publicității difuzate de politicieni.