800 de navigatori britanici au fost concediați prin SMS, de o filială a concernului DP World

136
800 de navigatori britanici au fost concediați prin SMS, de o filială a concernului DP World - 800denavigatoribritaniciaufostco-1648051544.jpg
Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) a reacționat după ce filiala P&O Ferries a concernului DP World a concediat 800 de navigatori britanici, cu un preaviz de… 30 de minute, transmis printr-un apel Zoom preînregistrat. În comunicatul de presă dat publicității se arată că angajatorul a luat decizia fără să discute cu lucrătorii sau cu sindicatele acestora.

Frank Moreels, președintele Federației Europene a Lucrătorilor din Transport, a atenționat că utilizarea forței de muncă de înlocuire nesindicalizată echivalează cu o încălcare fundamentală a drepturilor lucrătorilor la libertatea de asociere. „În Europa apar rapoarte că strategia lor inițială a fost înlocuirea lucrătorilor concediați cu navigatori ruși și ucraineni - a spus Moreels. Ceea ce vedem acum este o luptă haotică pentru a recruta navigatori cu contracte de două săptămâni.”

De asemenea, ITF remarcă contradicția între politicile declarate ale concernului DP World și faptele sale.

Pe 28 martie, ITF va ridica cazul celor 800 de navigatori concediați la reuniunea Consiliului UNGC din Dubai, iar secretarul general al ITF, Stephen Cotton, a luat legătura cu CEO al DP World, sultanul Ahmed bin Sulayem, pentru a discuta acest caz. Cotton va înainta, de asemenea, o scrisoare de protest semnată de sute de sindicate și mii de lucrători, adresată sultanului.

Potrivit ITF, concedierea celor 800 de navigatori nu are niciun fundament economic, întrucât filiala P&O Ferries a înregistrat venituri și profituri record în anii pandemiei Covid-19.

Paddy Crumlin, președintele ITF, a precizat: „În interesul celor 800 de lucrători care și-au pierdut locul de muncă, suntem pregătiți și dispuși să facilităm dialogul între companie și sindicate, dar suntem, de asemenea, pregătiți să oferim o solidaritate semnificativă în întreaga rețea operațională globală a DP World, dacă este nevoie, pentru a apăra locurile de muncă ale acestor muncitori.”

În România, compania Constanța South Container Terminal, parte a concernului DP World, a provocat ample acțiuni de protest sindical, în anul 2020, prin concedierea a trei operatori de pe macaralele portal de cheu, în frunte cu Pavel Nicolae - liderul unuia dintre cele două sindicate din terminalul de containere. 



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3548 secunde