Avioane fără pilot, Apărarea cibernetică și sateliții, priorități ale Apărării UE

95
Avioane fără pilot, Apărarea cibernetică și sateliții, priorități ale Apărării UE - avion-1381930099.jpg

Articole recomandate

Șefa diplomației europene, Catherine Ashton, a identificat, într-un raport dat publicității, patru sectoare prioritare, între care cel al avioanelor fără pilot și cel al Apărării cibernetice, în vederea consolidării Apărării europene.

Aceste propuneri sunt avansate de către Lady Catherine Ashton în perspectiva summitului european de la 19-20 decembrie consacrat Securității și Apărării, într-un context al scăderii generale a bugetelor militare.

În acest raport privind Politica de Securitate și Apărare Comună (PSAC), ea afirmă că o "cooperare a devenit esențială" dacă UE vrea să fie "în măsură să reacționeze rapid la provocările în domeniul securității - securitatea cibernetică, spațiul, energia, securitatea maritimă sau frontierele".

Cu scopul de a obține progrese concrete la summitul din decembrie, patru priorități sunt relevate în raport. Una dintre ele este dezvoltarea unor avioane fără pilot de tip MALE (medium-altitude long-endurance), una dintre cele mai acute lacune ale industriei europene a Apărării. Obiectivul este ca șefii de stat și de Guvern să poată, în cadrul reuniunii de la Bruxelles, să "promoveze o abordare europeană în vederea dezvoltării acestei capacități-cheie", la orizontul lui 2020.

Altă prioritate propusă este dezvoltarea unui sistem comun de sateliți de comunicație, cu dublă utilizare militară și civilă, până în 2025. În prezent, capacitățile europene sunt "fragmentate" între 12 sateliți, repartizați în cinci grupuri, a căror viață operațională se va încheia în perioada 2018-2025, potrivit raportului.

O abordare comună este propusă, de asemenea, în domeniul Apărării cibernetice, dar această problemă "este extrem de sensibilă, deoarece vizează nucleul suveranității statelor membre", a subliniat un oficial de rang înalt din cadrul UE.

În final, este invocată ca prioritate achiziționarea comună de avioane de alimentare cu carburant în zbor, armatele europene fiind afectate de o lipsă importantă la acest capitol.

Dezvoltarea unor asemenea proiecte răspunde, potrivit raportului, necesității "consolidării industriei europene a Apărării", un sector economic-cheie în care sunt angajate în mod direct peste 730.000 de persoane și care a realizat o cifră de afacere de 172 miliarde euro în 2011. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Joi, 17 Octombrie 2013
Stire din Eveniment : Delegație NATO la Constanța
Sâmbătă, 12 Octombrie 2013
Stire din Eveniment : "Incendiu"  la Divizionul 150  Rachete Navale
Pagina a fost generata in 0.6311 secunde