Ce mașini scapă de TIMBRUL DE MEDIU
În realitate însă, lucrurile rămân neschimbate, deși taxa de poluare a fost spoită cu altă denumire mai puțin grețoasă.
Jurnaliștii de la capital.ro au făcut o analiză pentru a vedea cât de avantajos este să îți cumperi o mașină hibridă sau electrică.
În primul rând, prețul unei astfel de mașini noi este foarte mare, tarifele plecând de la 20.000 de euro. Însă chiar și cei care își permit ocolesc aces-te mașini.
Criticile la adre-sa mașinii hibride sunt nenumărate. Limita de viteza pe care o impune o astfel de mași-nă, numărul de kilometri pe care îi poți străbate cu un hibrid sau care este gradul său de fiabilitate, sunt doar câteva dintre cele mai întâlnite motive pentru care un hibrid nu merită să fie cumpărat.
Trebuie menționat că cei care doresc să achiziționeze un autovehicul electric sau un hibrid și nu casează un autovehicul, primesc o subvenție de până la 20% din prețul autovehiculului, dar nu mai mult de 3.700 de euro, pentru autovehiculele electrice, respectiv o reducere de până la 10%, dar nu mai mult de 1.800 euro, pentru autovehiculele hibrid.
Chiar dacă aceste mașini sunt criticate și nu se bucură de prea mare succes în această parte a Europei, peste patru decenii oricum nu va mai conta. Comisia Europea-nă a adoptat recent o strategie care prevede eliminarea automobilelor care folosesc combustibili conven-ționali până în 2050.
Comentează știrea
Conform Radio Doina 5.01.2013 CURTEA DE CONTURI a inceput controlul ANR cu privire la salariile mari pe care le iau unele persoane ;sesizarea a fost facuta de angajatii ANR nemultumiti de faptul ca salariile sint inegale si a fost urmata de controlul CURTII DE CONTURI.Vizati sint Mihai Sagau si membrii conducerii care au avizat maririle depasind grila salariala prevazuta de lege. In comunicat se prevede ca persoanele care au primit banii ilegal vor fi obligate la returnarea lor catre stat. Sursa :Radio DOina
principiu total gresit. trebuie ca taxa sa fie inclusa in costul combustibililor,pe principiul : consumi combustibili= poluezi...de ex. Xface 30km/zi ,iar Y face 150km/ deci x consuma 3litri/ iar y 15,,sunt persoane care scot masina doar in weekend nu e normal sa plateasca aceeasi taxa ca si Y,chiar daca masina e veche poate avea setul motor nou ,deci motor nou.ai motor mare consumi mai mult deci daca consumi mai mult platesti mai mult la combustibili si in acelasi timp pt taxa de mediu,logica e simpla,dar pretul la combustibili deja e prea mare si le este frica sa mai puna o taxa/ litru ca ar iesi lumea-n strada,sau ar reduce castigul petrolistilor si asta iar nu le convine...toate sunt baliverne de adormit copii,