Clipele dinaintea tragediei din Spania. Iată ce s-a întâmplat de fapt

354
2
Clipele dinaintea tragediei din Spania. Iată ce s-a întâmplat de fapt - trenulavea220kmhpeuntronsonculim-1375511852.jpg

Articole recomandate

Anchetatorii spanioli au dat publicității înregistrările de pe cutia neagră a trenului care a deraiat săptămâna trecută. Acestea arată că mecanicul a acționat mult prea târziu frânele de urgență și nu a mai putut evita tragedia, în care și-au pierdut viața 79 de oameni.




Cu două minute înainte de producerea tragediei, mecanicul Francisco Garzon a primit un telefon de la controlorul trenului. Garnitura circula în acel moment cu 199 de kilometri la oră, încadrându-se în limita permisă pe tronsonul respectiv. Cei doi au discutat, timp de un minut și 40 de secunde, despre o familie cu copii care urma să coboare la o altă stație decât Santiago de Compostela și voia să stabilească la ce peron trebuie să ajungă. Controlorul a apărut în fața instanței ca martor în acest proces și a recunoscut că a avut o convorbire cu mecanicul locomotivei. El a mai spus că nu avea telefonul în mână când s-a produs accidentul.


La câteva secunde după ce convorbirea s-a terminat, la ora locală 20:41, s-a auzit primul semnal acustic privind viteza prea mare. Mecanicul și-a dat seama de pericol și a încercat în secunda următoare să reducă viteza. S-a auzit apoi o nouă avertizare că trenul circulă mult prea repede, precum și țipătul lui Francisco Garzon. Patru secunde mai târziu, el a acționat frâna de urgență. A fost, însă, prea târziu, pentru că trenul a deraiat la vitează de 179 de kilometri la oră. Pe numele lui Francisco Garzon au fost formulate 79 de capete de acuzare pentru omor prin imprudență, potrivit realitatea.net.


Comentează știrea

im
3 august 2013
nu chiar asa

A gresit intr-adevar ca nu a fost atent, dar parca nu e OK sa cada toata vina pe el. Sisteme de backup nimic, pui o zona in care intri cu 200 si trebuie sa franezi la 80 in cateva secunde, lasi toata responsabilitatea asta pe mainile mecanicului, hmm, nu prea-mi suna bine. Dar compania nimic, nici o vina ? Deh, nu numai la noi tre sa moara cineva intai ca sa se ia ceva masuri. Vina ar trebui impartita

yo
26 august 2013
Intradevar , ai dreptate IM

Nu a luat nimeni in calcul ca un mecanic de locomotiva poate sa moara sa lesine in timpul serviciului ? Sigur ca au elemente de siguranta , dar in cazul de fata nu au functionat si i-au aruncat toata responsabilitatea vorbaretului ala de mecanic ! Apropo , copil fiind ami aduc aminte ca la autobuzele ITC era in fata o placuta pe care scria '' Strict interzisa discutia cu soferul in timpul mersului ! "" Cred ca chestia asta ar fi valabila sin in ziua de astazi , pentru toate categoriile de soferi inclusiv mecanici de locomotie , tramvaie , etc

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5686 secunde