Controlorii de zbor au auzit vocea cuprinsă de panică a pilotului Ethiopian Airlines
Articole recomandate
România intră în Schengen cu 16 aeroporturi și 4 porturi maritime și poate emite vize de scurtă durată
28 Martie 2024
Ministrul Agriculturii, prima reacție în scandalul puilor vopsiţi: "Nu cred că fermierii fac aşa ceva"
28 Martie 2024
Pilotul aparatului Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines care s-a prăbușit, recent, s-a confruntat cu o situație de urgență imediat după decolare, cerând cu o "voce cuprinsă de panică" întoarcerea la sol în timp ce avionul accelera cu o viteză anormală, relatează AFP.
"Break, break, cer întoarcerea acasă", le-a spus comandantul controlorilor aerieni în timp ce încerca să evite alte avioane care se apropiau de aeroport, potrivit unor declarații făcute publicației americane de o persoană având acces la schimbul de mesaje dintre echipaj și controlori.
Expresia "break, break" este utilizată pentru a da prioritate unui mesaj, însemnând că echipajul se confruntă cu o situație de urgență pe care piloții nu ajung să o gestioneze. "Cer îndrumări pentru a ateriza", a adăugat comandantul.
Compania a afirmat încă de duminică după-amiază că echipajul a cerut revenirea la Addis Abeba, dar este pentru prima dată când este dezvăluit conținutul mesajelor dintre comandant și controlul aerian.
Controlorii au primit aceste mesaje la trei minute după decolare. Ei au observat atunci că traiectoria avionului oscila între urcări și coborâri de mai multe sute de picioare (un picior = 30,48 centimetri), semn că se întâmpla ceva foarte grav, potrivit mărturiei.
Toate contactele dintre controlori și echipajul zborului 302 în zbor spre Nairobi s-au pierdut la cinci minute după decolare, potrivit sursei.
Zborul ET 302 a decolat la orele 08.38 (05.38 GMT) de la Addis Abeba și a dispărut de pe ecranele radarelor șase minute mai târziu.
Aparatul era pilotat de Yared Getachew (8.000 de ore de zbor la activ) și făcuse obiectul unor lucrări de mentenanță la 4 februarie.
Deocamdată, cauzele exacte ale accidentului nu sunt cunoscute. Cutiile negre ale aparatului, care conțin parametrii de zbor și conversațiile din cabina piloților, au ajuns în Franța, unde vor fi decriptate de Biroul de Anchete și Analize (BEA), organism specializat în anchetele tehnice ale accidentelor de avion.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 27 Februarie 2019
Luni, 04 Februarie 2019
Luni, 04 Februarie 2019
Marţi, 22 Ianuarie 2019
Luni, 26 Noiembrie 2018
Vineri, 23 Noiembrie 2018
Vineri, 22 Februarie 2019
Luni, 04 Februarie 2019
Vineri, 18 Ianuarie 2019
Miercuri, 07 Noiembrie 2018