Costurile pirateriei pe mare, în Golful Guineea

92
Costurile pirateriei pe mare, în Golful Guineea - costurilepiraterieipemareingolfu-1639420462.jpg

Articole de la același autor

Fenomenul pirateriei pe mare în Golful Guineea din Africa de Vest are efecte costisitoare nu doar pentru proprietarii de nave și mărfuri, ci și pentru țările din zonă, arată un nou raport al Organizației Națiunilor Unite.

În anul 2020, în cel mai fierbinte punct al pirateriei s-au înregistrat 106 incidente, un număr de 623 de navigatori fiind răpiți, precizează raportul „Pirații din Golful Guineea: o analiză a costurilor pentru statele de coastă”.

În document se arată că suma totală a răscumpărărilor achitate în 2020 s-a ridicat la aproximativ 5 milioane de dolari. În schimb, țările de pe coasta Golfului Guineea sunt nevoite să cheltuiască mult mai mult pentru a face față creșterii fenomenului pirateriei, organizând acțiuni de patrulare în zonă, misiuni de salvare și asigurând securitatea porturilor. Raportul estimează că aceste costuri ar putea depăși 1,9 miliarde de dolari anual, deturnând resurse importante de la alte nevoi cruciale.

Raportul a fost publicat la aproape două săptămâni după ce o patrulă navală daneză a ucis patru pirați într-un schimb de focuri, în largul coastei Nigeriei.

Dar ceea ce nimeni nu vrea să recunoască deschis este faptul că zona Golfului Guineea a devenit un focar al pirateriei, cu sprijinul autorităților din regiune. Acestea au tolerat fenomenul, n-au acționat la timp pentru a-l stârpi din fașă și, în continuare, nu iau cele mai eficiente măsuri. Acest comportament nu poate fi explicat decât prin fenomenul corupției. Dacă autoritățile ar vrea cu adevărat să stârpească flagelul pirateriei ar trebui să instituie un control riguros asupra tuturor ambarcațiunilor. Astfel, pirații nu ar mai putea lansa atacuri pe mare asupra navelor.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.555 secunde