Cum ar trebui să funcționeze un "Plan Marshall" pentru Ucraina
96
Articole de la același autor
Războiul din Ucraina este o amenințare chiar și pentru băștinașii din jungla amazoniană a Braziliei
15 Aprilie 2022
Iată de ce oraşul Mariupol este atât de important în economia războiului dintre Rusia şi Ucraina
31 Martie 2022
Gheţarii din Noua Zeelandă continuă să se micşoreze
29 Martie 2022
Căderi de zăpadă record la Moscova, în plină primăvară
05 Aprilie 2022
Ucraina va avea nevoie, după războiul cu Rusia, de un plan de reconstrucţie similar cu cel oferit de SUA după Al Doilea Război Mondial, a declarat, la începutul lunii aprilie, comisarul european pentru Buget, Johannes Hahn.
În cadrul Planului Marshall de după Al Doilea Război Mondial, SUA au oferit Europei, ca asistenţă economică şi tehnică pentru o perioadă de patru ani, o sumă echivalentă astăzi cu circa 200 de miliarde de dolari. Acum, odată cu constatările tot mai evidente ale distrugerilor provocate de invazia rusă în Ucraina, analiștii cred că ajutorul pentru Ucraina poate începe imediat, deși ar trebui să fie folosit cu discreție. Repararea podurilor care sunt pur și simplu distruse din nou de Rusia nu ar servi la nimic folositor, observă un reputat profesor de economie într-o analiză pentru The Guardian
Costul total al planului Marshall postbelic este apoi comparat cu PIB-ul SUA de la nivelul anului 1948, când a început programul. Acest lucru duce, de obicei, la concluzia că costul reconstrucției ucrainene în raport cu dimensiunea țărilor donatoare va fi la același nivel ca și planul Marshall.
Barry Eichengreen, profesor de economie la Universitatea Berkeley din California și fost consilier principal pentru politici economice la FMI, scrie în The Guardian că aceste tipuri de comparații nu sunt, de fapt, cea mai bună utilizare a istoriei planului Marshall.
„Este imposibil să punem un număr pe costul reconstrucției Ucrainei atât timp cât rămâne incertitudinea cu privire la cât va mai dura războiul și cât de mult teritoriu va fi controlat de guvernul legitim al Ucrainei la finalul ostilităților. Doar pentru că SUA au fost pregătite să ofere Europei postbelice aproape 5% din PIB-ul său din 1948, repartizat pe patru ani, nu oferă o perspectivă reală că acesta este nivelul potrivit de sprijin pentru Ucraina”, remarcă Barry Eichengreen.
Profesorul și istoricul american mai spune că alte aspecte ale acestei istorii sunt mai relevante pentru situația Ucrainei. „De exemplu, banii din planul Marshall au început să fie acordați chiar și în timp ce încă existau unele lupte în Europa. Deși războiul civil grec a continuat până în vara anului 1949, Grecia a primit ajutor financiar prin planul Marshall în 1948 . De fapt, Grecia primise deja 300 de milioane de dolari în 1947 prin intermediul Misiunii Americane de Ajutor pentru Grecia, a cărei structură a oferit modelul pentru planul Marshall. În mod similar, ajutorul pentru Ucraina poate începe acum, deși ar trebui să fie folosit cu discreție. Repararea podurilor care sunt pur și simplu distruse din nou de Rusia nu ar servi la nimic folositor”, precizează Eichengreen.
„De asemenea, este important să ne amintim că fondurile din planul Marshall erau subvenții de peste 90% și doar 10% împrumuturi. Astăzi se solicită puterilor occidentale să garanteze noi obligaţiuni guvernamentale ucrainene. Acest lucru ar reduce costurile de împrumut ale guvernului la o singură cifră și ar oferi fonduri pentru reconstrucție, dar ar lăsa Ucraina și mai mult îndatorată, în contextul în care se confruntă deja cu provocarea de a-și restructura datoria moștenită. Garanțiile pentru împrumuturi suplimentare ucrainene ar fi doar o modalitate prin care guvernele occidentale să reducă ajutorul pentru reconstrucție”,
În cadrul Planului Marshall de după Al Doilea Război Mondial, SUA au oferit Europei, ca asistenţă economică şi tehnică pentru o perioadă de patru ani, o sumă echivalentă astăzi cu circa 200 de miliarde de dolari. Acum, odată cu constatările tot mai evidente ale distrugerilor provocate de invazia rusă în Ucraina, analiștii cred că ajutorul pentru Ucraina poate începe imediat, deși ar trebui să fie folosit cu discreție. Repararea podurilor care sunt pur și simplu distruse din nou de Rusia nu ar servi la nimic folositor, observă un reputat profesor de economie într-o analiză pentru The Guardian
Costul total al planului Marshall postbelic este apoi comparat cu PIB-ul SUA de la nivelul anului 1948, când a început programul. Acest lucru duce, de obicei, la concluzia că costul reconstrucției ucrainene în raport cu dimensiunea țărilor donatoare va fi la același nivel ca și planul Marshall.
Barry Eichengreen, profesor de economie la Universitatea Berkeley din California și fost consilier principal pentru politici economice la FMI, scrie în The Guardian că aceste tipuri de comparații nu sunt, de fapt, cea mai bună utilizare a istoriei planului Marshall.
„Este imposibil să punem un număr pe costul reconstrucției Ucrainei atât timp cât rămâne incertitudinea cu privire la cât va mai dura războiul și cât de mult teritoriu va fi controlat de guvernul legitim al Ucrainei la finalul ostilităților. Doar pentru că SUA au fost pregătite să ofere Europei postbelice aproape 5% din PIB-ul său din 1948, repartizat pe patru ani, nu oferă o perspectivă reală că acesta este nivelul potrivit de sprijin pentru Ucraina”, remarcă Barry Eichengreen.
Profesorul și istoricul american mai spune că alte aspecte ale acestei istorii sunt mai relevante pentru situația Ucrainei. „De exemplu, banii din planul Marshall au început să fie acordați chiar și în timp ce încă existau unele lupte în Europa. Deși războiul civil grec a continuat până în vara anului 1949, Grecia a primit ajutor financiar prin planul Marshall în 1948 . De fapt, Grecia primise deja 300 de milioane de dolari în 1947 prin intermediul Misiunii Americane de Ajutor pentru Grecia, a cărei structură a oferit modelul pentru planul Marshall. În mod similar, ajutorul pentru Ucraina poate începe acum, deși ar trebui să fie folosit cu discreție. Repararea podurilor care sunt pur și simplu distruse din nou de Rusia nu ar servi la nimic folositor”, precizează Eichengreen.
„De asemenea, este important să ne amintim că fondurile din planul Marshall erau subvenții de peste 90% și doar 10% împrumuturi. Astăzi se solicită puterilor occidentale să garanteze noi obligaţiuni guvernamentale ucrainene. Acest lucru ar reduce costurile de împrumut ale guvernului la o singură cifră și ar oferi fonduri pentru reconstrucție, dar ar lăsa Ucraina și mai mult îndatorată, în contextul în care se confruntă deja cu provocarea de a-și restructura datoria moștenită. Garanțiile pentru împrumuturi suplimentare ucrainene ar fi doar o modalitate prin care guvernele occidentale să reducă ajutorul pentru reconstrucție”,
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 07 Mai 2022
Sâmbătă, 07 Mai 2022
Generali ruși, uciși în Ucraina cu ajutorul informațiilor primite de la serviciile secrete americane
Joi, 05 Mai 2022
Marţi, 03 Mai 2022
Marţi, 03 Mai 2022
Joi, 12 Mai 2022
Luni, 09 Mai 2022
Vineri, 06 Mai 2022
Marţi, 03 Mai 2022