Eurodeputaţii au adoptat reguli mai stricte privind publicitatea politică
Articole recomandate
Premierul Ciolacu i-a adus în țară, cu aeronava oficială, pe tinerii blocaţi în aeroportul din Dubai
19 Aprilie 2024
Cîrstoiu spune că a operat și la privat pentru că l-au chemat pacienții, dar susține că nu e în incompatibilitate
19 Aprilie 2024
Parlamentul European a adoptat, la Bruxelles, un raport în care susţine numeroase modificări ale regulilor propuse privind publicitatea politică pentru a face alegerile şi referendumurile mai transparente şi mai rezistente la interferenţe. Raportul elaborat de eurodeputatul francez Sandro Gozi (Renew) a fost adoptat cu 433 voturi pentru, 61 împotrivă şi 110 abţineri, indică un comunicat al PE, consultat de Agerpres.
Raportul exprimă sprijinul ferm pentru poziţia de negociere propusă de Comisia pentru piaţa internă şi protecţia consumatorilor a PE şi dă undă verde negociatorului principal al PE în acest dosar, Sandro Gozi, să înceapă discuţiile cu reprezentanţii statelor membre în vederea unui acord în timp util pentru alegerile europene din 2024.
Prin modificările aduse de eurodeputaţi propunerii Comisiei, numai datele cu caracter personal furnizate în mod explicit pentru publicitatea politică online pot fi utilizate de furnizorii de publicitate. Prin urmare, microvizarea, o strategie care utilizează date de consum şi demografice pentru a identifica interesele unor anumite persoane, nu va fi posibilă.
Parlamentul European a introdus alte dispoziţii pentru a reglementa în continuare activitatea mai amplă de vizare, cum ar fi interzicerea generală a utilizării datelor minorilor.
Eurodeputaţii au propus ca entităţilor din afara UE să li se interzică finanţarea publicităţii politice în Uniunea Europeană. Pentru a determina locul în care este stabilită o astfel de entitate, autorităţile relevante ar trebui să ia în considerare locul în care se află operatorul de date final al acestei entităţi.
De asemenea, membrii PE au propus schimbări semnificative pentru a se asigura că cetăţenii, autorităţile şi jurnaliştii au acces uşor la informaţiile privind publicitatea politică. Printre alte propuneri, aceştia pledează pentru crearea unui registru online pentru toate reclamele politice online şi datele conexe.
Ar trebui facilitat accesul la informaţii cu privire la cine finanţează un material publicitar, la costul acestuia şi la originea finanţării. Alte informaţii care ar trebui publicate includ, de asemenea, dacă un material publicitar a fost suspendat pentru încălcarea normelor, ce grupuri specifice de persoane au fost vizate şi ce date cu caracter personal au fost utilizate în acest scop, precum şi numărul de vizualizări şi interacţiuni cu materialul publicitar. Eurodeputaţii urmăresc să acorde jurnaliştilor un drept specific de a obţine astfel de informaţii.
Eurodeputaţii introduc posibilitatea aplicării unor sancţiuni periodice pentru o încălcare repetată şi obligaţia marilor furnizori de servicii de publicitate de a-şi suspenda serviciile timp de 15 zile cu un anumit client în cazul unor încălcări grave şi sistemice. Comisia va putea introduce sancţiuni minime la nivelul UE.
Raportul exprimă sprijinul ferm pentru poziţia de negociere propusă de Comisia pentru piaţa internă şi protecţia consumatorilor a PE şi dă undă verde negociatorului principal al PE în acest dosar, Sandro Gozi, să înceapă discuţiile cu reprezentanţii statelor membre în vederea unui acord în timp util pentru alegerile europene din 2024.
Prin modificările aduse de eurodeputaţi propunerii Comisiei, numai datele cu caracter personal furnizate în mod explicit pentru publicitatea politică online pot fi utilizate de furnizorii de publicitate. Prin urmare, microvizarea, o strategie care utilizează date de consum şi demografice pentru a identifica interesele unor anumite persoane, nu va fi posibilă.
Parlamentul European a introdus alte dispoziţii pentru a reglementa în continuare activitatea mai amplă de vizare, cum ar fi interzicerea generală a utilizării datelor minorilor.
Eurodeputaţii au propus ca entităţilor din afara UE să li se interzică finanţarea publicităţii politice în Uniunea Europeană. Pentru a determina locul în care este stabilită o astfel de entitate, autorităţile relevante ar trebui să ia în considerare locul în care se află operatorul de date final al acestei entităţi.
De asemenea, membrii PE au propus schimbări semnificative pentru a se asigura că cetăţenii, autorităţile şi jurnaliştii au acces uşor la informaţiile privind publicitatea politică. Printre alte propuneri, aceştia pledează pentru crearea unui registru online pentru toate reclamele politice online şi datele conexe.
Ar trebui facilitat accesul la informaţii cu privire la cine finanţează un material publicitar, la costul acestuia şi la originea finanţării. Alte informaţii care ar trebui publicate includ, de asemenea, dacă un material publicitar a fost suspendat pentru încălcarea normelor, ce grupuri specifice de persoane au fost vizate şi ce date cu caracter personal au fost utilizate în acest scop, precum şi numărul de vizualizări şi interacţiuni cu materialul publicitar. Eurodeputaţii urmăresc să acorde jurnaliştilor un drept specific de a obţine astfel de informaţii.
Eurodeputaţii introduc posibilitatea aplicării unor sancţiuni periodice pentru o încălcare repetată şi obligaţia marilor furnizori de servicii de publicitate de a-şi suspenda serviciile timp de 15 zile cu un anumit client în cazul unor încălcări grave şi sistemice. Comisia va putea introduce sancţiuni minime la nivelul UE.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 13 Septembrie 2022
Joi, 23 Iunie 2022
Miercuri, 20 Aprilie 2022
Miercuri, 25 Martie 2020
Vineri, 14 Februarie 2020
Joi, 01 Decembrie 2022
Vineri, 25 Noiembrie 2022
Joi, 20 Octombrie 2022
Vineri, 06 Mai 2022
Vineri, 21 Februarie 2020