Faimosul telescop James Webb este complet funcțional. Care este destinația acestuia - telescop-1641734786.jpg

Articole de la același autor

Telescopul spaţial James Webb este gata de explorarea Cosmosului, la două săptămâni de la decolare, după ce piesa centrală a acestuia, oglinda aurie - cea mai mare oglindă astronomică trimisă vreodată în spațiu - a fost asamblată, sâmbătă, în forma sa completă, lată de 6,5 metri, relatează BBC News.

Oglinda aurie este de aproape trei ori mai mare decât oglinda principală a telescopului Hubble, iar laturile acesteia au fost pliate ca niște frunze pentru a putea încăpea în interiorul rachetei lansate în ziua de Crăciun.

Potrivit Realitatea.net oamenii de știință intenționează să folosească observatorul de 10 miliarde de dolari și remarcabila sa oglindă concavă pentru a surprinde evenimentele care au avut loc la câteva sute de milioane de ani după Big Bang și să studieze primele stele care au apărut în Univers.

De asemenea, vor îndrepta „ochiul” telescopului asupra atmosferelor planetelor îndepărtate pentru a descoperi dacă acele lumi ar putea fi locuibile.