Naufragiul feribotului Sewol: Curtea Supremă confirmă închisoarea pe viață pentru căpitan
Articole recomandate
Aeronava “Nadia Comăneci” îi va transporta pe sportivii români la Jocurile Olimpice de la Paris
18 Aprilie 2024
În Dubai a căzut cea mai abundentă ploaie din ultimii 75 de ani. Cum se explică fenomenul
18 Aprilie 2024
Caz asemănător cu cel de la 2 Mai. Ce au pățit polițiștii
18 Aprilie 2024
Mai mulţi români blocați în Dubai s-au întors în țară, anunță MAE. Pentru ceilalţi se caută soluții
18 Aprilie 2024
MAE monitorizează situația grupurilor de cetăţeni români blocate pe Aeroportul din Dubai
17 Aprilie 2024
Curtea Supremă din Coreea de Sud a confirmat joi condamnarea la închisoare pe viață a căpitanului feribotului Sewol scufundat anul trecut, considerând că el i-a înecat de fapt pe cei 304 pasageri morți, în mare majoritate liceeni, pentru a se salva pe el însuși, relatează agențiile AFP și Kyodo.
Feribotul supraîncărcat s-a scufundat în largul insulei sudice Jindo la 16 aprilie 2014, având la bord 476 persoane. Dintre cei 304 morți, 250 erau liceeni de la aceeași unitate școlară.
Tragedia a bulversat, dar și scandalizat întreaga țară, după ce au apărut informații că naufragiul ar fi putut fi evitat.
Ancheta a evidențiat o combinație de factori care a dus la producerea catastrofei, de la supraîncărcarea feribotului la incompetența echipajului, trecând prin lucrările ilegale de extindere a navei care i-au slăbit flotabilitatea.
Alți factori au fost lentoarea operațiunilor de salvare și lipsa de coordonare.
Căpitanul Lee Jun-Seok și echipajul său au fost puși la zid de opinia publică. Membrii echipajului au fost printre primii care au urcat în bărcile de salvare, abandonând sute de pasageri blocați la bordul navei care se scufunda.
Tragedia a bulversat, dar și scandalizat întreaga țară, după ce au apărut informații că naufragiul ar fi putut fi evitat.
Ancheta a evidențiat o combinație de factori care a dus la producerea catastrofei, de la supraîncărcarea feribotului la incompetența echipajului, trecând prin lucrările ilegale de extindere a navei care i-au slăbit flotabilitatea.
Alți factori au fost lentoarea operațiunilor de salvare și lipsa de coordonare.
Căpitanul Lee Jun-Seok și echipajul său au fost puși la zid de opinia publică. Membrii echipajului au fost printre primii care au urcat în bărcile de salvare, abandonând sute de pasageri blocați la bordul navei care se scufunda.
Furia familiilor s-a amplificat exponențial după apariția unor înregistrări video făcute de liceeni cu telefonul mobil și găsite în timpul operațiunii de recuperare a cadavrelor din epavă. În acest înregistrări se aude un mesaj transmis prin difuzoare în care pasagerii erau îndemnați să nu se miște, deși nava se înclina tot mai mult.
Căpitanul Lee Jun-Seok "i-a privat pe pasageri de posibilitatea de a părăsi nava, fugind primul fără a da ordin de evacuare", a precizat Curtea Supremă în textul sentinței. "Aceasta echivalează cu împingerea pasagerilor în apă și a-i lăsa să se înece", se mai arată în decizie.
"Numeroase victime ar fi putut scăpa sau supraviețui dacă Lee Jun-Seok ar fi dat ordin de evacuare și de părăsire a navei pentru pasagerii care așteptau în cabine sau pe coridoare", a mai subliniat instanța.
Căpitanul Lee Jun-Seok "i-a privat pe pasageri de posibilitatea de a părăsi nava, fugind primul fără a da ordin de evacuare", a precizat Curtea Supremă în textul sentinței. "Aceasta echivalează cu împingerea pasagerilor în apă și a-i lăsa să se înece", se mai arată în decizie.
"Numeroase victime ar fi putut scăpa sau supraviețui dacă Lee Jun-Seok ar fi dat ordin de evacuare și de părăsire a navei pentru pasagerii care așteptau în cabine sau pe coridoare", a mai subliniat instanța.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 14 Septembrie 2015
Vineri, 03 Iulie 2015
Duminică, 07 Iunie 2015
Marţi, 05 Mai 2015
Marţi, 21 Aprilie 2015
Luni, 20 Aprilie 2015
Sâmbătă, 11 Aprilie 2015
Sâmbătă, 28 Martie 2015
Luni, 19 Octombrie 2015