Tezele cu subiect unic - între "colectivă" și dictare

O admitere contrafăcută cu acordul părților

592

Articole de la același autor

Scandalul tezelor cu subiect unic pare să-și găsească, în sfârșit, un numitor comun în rândul conducerilor de instituții de învățământ. Cel puțin în capitală, directorii liceelor de elită se pronunță categoric pentru revenirea la examenele de admitere.

"De teza asta depinde viitorul meu!"
Avem în față notele obținute la toate cele patru probe susținute în sesiunea 6 – 16 mai și mare lucru n-am avea de comentat, notele menținându-se în aceeași "gamă" optimistă. Numai ei, elevii, se pot pronunța cu-adevărat asupra veridicității lor. Și cum la Constanța n-a prins "glas" încă niciunul, cu toate că prin unele școli "ard mocnit" părinții, iată o opinie de pe forumul Ministerului Educației. O fi oare de la Constanța semnatarul pussycat28?
"Aș vrea, vă rog, dak știe cineva ce se poate face în cazul în care la o clasă dintr-o școală, profesorul supraveghetor care este de lb engleză și are și specialitate limba română, [B] rezolvă subiectele de la teza copiilor..... [asta s-a întâmplat într-o clasă din școala mea, când după teză copii s-au lăudat că profesoara le-a dictat teza]....și nu numai asta! i-a lăsat să copieze și din carte sau după foi, depinde, analiza literară sau caracterizare.... este posibil așa ceva??? dar nu se poate admite asta!!!! vreau dreptate!!!! și văd că nimeni de la minister nu face nimic!!!! în orice caz... dacă în sem 1 a fost teza în colectiv, în sem 2 a fost dictare!!! vă rog dați-mi un răspuns..... ce aș putea face....? k asta nu rămâne nerezolvată!!! de teza asta depinde viitorul meu, și nu vreau să-mi ia un elev [de notele 7 și 8 la clasa și în teză 10] locul la liceu!!! aștept un răspuns urgent!!!!".
Aceasta este cea mai mare problemă care îi frământă pe majoritatea elevilor buni, care se simt nedreptățiți de un sistem care se joacă cu nervii tuturor. Pe de o parte cu nervii lor, ai copiilor buni, pe de altă parte cu nervii profesorilor care, de la Spiru Haret încoace, încearcă să aducă acest sistem la standarde de necomentat. Iar părinții se tem să aducă la cunoștința celor competenți să penalizeze neregulile pe care tocmai copiii lor le povestesc, legate, evident, de școală. Degeaba este conștient inspectorul școlar general Marian Sârbu că la tezele cu subiect unic se copiază în draci, dacă nu vine nimeni, concret, să spună un nume, o clasă, o școală.

A plouat cu note de 10 la geografie
Nu neapărat că ar fi o noutate, pentru că și în semestrul trecut s-au înregistrat cele mai multe note de 10 la aceeași materie care nu dă prea mare bătaie de cap. Și dacă tot n-am auzit de vreun caz de exmatriculare pentru copiere (când vreodată?), procentele de promovabilitate oare cât pot da de gândit? Asta în condițiile în care elevii dau tezele cu profesorii lor din clasă, iar comisiile corectează ceea ce primesc. Degeaba încercăm să "citim" noi în procente de promovabilitate. Să fie oare dubios faptul că în timp ce la limba română cifrele diferențiază considerabil ruralul de urban, la matematică, acolo unde "colectiva" este mai la… îndemână, procentele sunt apropiate? Greu de dat un verdict sau de pus un diagnostic doar așa, de dragul de a încinge spiritele!
Zilele acestea se discută la ore tezele împreună cu profesorii, după care urmează contestațiile, iar de vineri, 23 mai, se intră în sesiune specială pentru elevii amânați sau absenți.
Cert este că s-a trecut deja la calcule, la adunări și împărțiri, la ambiții de a recupera acum la orele de curs câteva punctișoare, acolo, să crească media și eventual să se mai salveze ce se mai poate.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8518 secunde