Şapte ore fără Facebook. Cum explică compania ce s-a întâmplat

142
Şapte ore fără Facebook. Cum explică compania ce s-a întâmplat - fond-1633438972.jpg

Articole de la același autor

Facebook a trecut luni, 4 octombrie, prin cea mai importantă pană de proporţii din ultimii doi ani. WhatsApp, Messenger şi Instagram nu au putut fi folosite timp de şapte ore. Fondatorul companiei, Mark Zuckerberg şi-a cerut scuze şi a explicat care a fost cauza pentru care principalele aplicaţii ale sale n-au mai funcţionat.

Miliarde de utilizatori nu au mai putut comunica luni seară timp de şapte ore pe cele mai folosite canale de socializare. Incidentul tehnic este cel mai mare înregistrat până acum. Reprezentanţii companiei au explicat că Facebook a picat din cauza unei modificări defectuoase a configuraţiei serverelor. Incidentul, spun specialiştii cibernetici, i-ar fi adus firmei lui Zuckerberg pierderi de şapte miliarde de dolari. De asemenea, compania pierde şi la capitolul reputaţie, care deja a fost şifonată după ce un fost manager a făcut dezvăluiri explozive. A transmis presei documente care ar demonstra, între altele, că Facebook alege profitul în detrimentul siguranței şi că a ascuns efectele Instagram asupra sănătății mintale a adolescenților. Luni, acțiunile Facebook au scăzut cu 5%. Fondatorul şi CEO-ul Facbook, Mark Zuckerberg a transmis utilizatorilor că îi pare rău pentru întreruperea care a afectat serviciile Facebook, Instagram şi WhatsApp, reluate după mai mult de şase ore. „Facebook, Instagram, WhatsApp şi Messenger revin acum online. Îmi pare rău pentru întreruperea de astăzi. Ştiu cât de mult vă bazaţi pe serviciile noastre pentru a rămâne conectaţi cu oamenii la care ţineţi”, a scris Zuckerberg pe Facebook. Compania a mai trecut printr-o situaţie similară în 2019, când întreruperea a durat aproximativ 14 ore.



Facebook a dat asigurări că datele utilizatorilor au fost în siguranţă


Compania a susținut că unele modificări realizate la routerele din centrele de date au făcut practic cele patru servicii să devină invizibile pentru restul utilizatorilor de internet. Compania condusă de Mark Zuckerberg a dat asigurări că datele utilizatorilor au fost în siguranţă. „Am lucrat cât de mult am putut pentru a restabili accesul, iar sistemele noastre sunt acum din nou puse în funcțiune. Cauza principală a acestei întreruperi a afectat, de asemenea, multe dintre instrumentele și sistemele interne pe care le folosim în operațiunile noastre de zi cu zi, complicând încercările noastre de a găsi și rezolva rapid problema. Echipele noastre de ingineri au aflat că modificările de configurație pe routerele principale care coordonează traficul de rețea între centrele noastre de date au cauzat probleme care au întrerupt această comunicare. Această întrerupere a traficului de rețea a avut un efect în cascadă asupra modului în care comunică centrele noastre de date, întrerupând serviciile noastre. Credem că principala cauză a acestei întreruperi a fost o modificare defectuoasă a configurației. De asemenea, nu avem dovezi că datele utilizatorilor au fost compromise ca urmare a acestei perioade de nefuncționare. Oamenii și companiile din întreaga lume se bazează pe noi în fiecare zi pentru a rămâne conectați. Înțelegem impactul pe care îl au aceste întreruperi asupra vieții oamenilor și responsabilitatea noastră de a ține oamenii informați cu privire la întreruperile serviciilor noastre. Ne cerem scuze tuturor celor afectați și lucrăm pentru a înțelege mai multe despre ceea ce s-a întâmplat astăzi, astfel încât să putem continua să facem infrastructura mai rezistentă”, a comunicat Facebook. „Problema Facebook și a celorlalte servicii a fost globală și a dus la haos în sediul companiei, iar timpul îndelungat pentru rezolvare a fost neobișnuit”, au mai spus reprezentanţii companiei.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3726 secunde