Un 13 cu ghinion pentru "Max și Moritz"

726
Duminică, 13 aprilie, compania de balet a Teatrului Național "Oleg Danovski" a reluat spectacolul "Max și Moritz", un balet-comedie mult apreciat de publicul constănțean.

Spectacol dus cu greu la capăt
Așa cum îl definea consultantul artistic Nicolae Spirescu, baletul "Max și Moritz" este "o combinație rafinată și irezistibilă de balet, pantomimă, acrobație, muzică (celebre uverturi de Gioacchino Rossini) și umor, provocat de isprăvile năstrușnice ale celor doi năzdrăvani Max și Moritz, imaginate de scriitorul german Wilhelm Busch".
Cu toate că sala nu a fost ahiplină, cei prezenți au apreciat cum se cuvine prestația artistică a companiei, aplaudată îndelung la final și care a dat dovadă, duminică seara, de un devotament impresionant. Atât față de public, cât și față de echipă în sine. Felicitări solistului Adrian Mihaiu (Moritz), pe umerii căruia a picat ducerea la bun sfârșit a spectacolului!
Programat să debuteze în rolul lui Max, datorită problemei de sănătate a "titularului" Mircea Crăciun, care suferise o entorsă în urmă cu o săptămână la glezna dreaptă, Mihai Mezei a ajuns să fie luat cu Salvarea după primul act: din cauza efortului depus, nervul sciatic l-a… blocat.
Deși suferind, Mircea Crăciun a urcat pe scenă în actul doi și a dat tot ce-i mai bun, în opinia noastră de neprofesioniști. Ghinionul avea să vină, însă, chiar spre sfârșit, când, în urma unui salt, glezna a cedat. Nu trebuie să fii mare specialist să descoperi că acest prim solist a strâns din dinți până la final, pentru a putea duce la bun sfârșit acest frumos spectacol. Efort care ne-a emoționat maxim, dar, cum avea să declare după spectacol, în culise, l-a determinat pe prim solist să se jure că nu mai dansează în zilele de 13.

Opiniile profesioniștilor
Lăsând la o parte superstiția populară legată de această zi, Monica Cherecheș, asistent de coregrafie al spectacolului, ne-a declarat că incidentele se datorează suprasolicitării din ultima vreme.
Pe de altă parte, Elisabeth Pândichi Lux – directoarea companiei de balet, ne-a spus că nu este vorba de suprasolicitare, întrucât spectacolul este unul de interpretare și vine după o perioadă lejeră. "E mai degrabă vorba de lipsa de antrenament constantă. Atunci când nu frecventezi repetițiile, ca și în sport, și vii doar o dată și de trei ori nu, e normal să se întâmple astfel de accidente. Băieții sunt tineri și neatenți și cred că tinerețea lor este un atu. Dar aceasta nu ține loc de antrenamente constante, ca dovadă că profesioniști ca Horațiu sau Monica Cherecheș n-au pățit așa ceva".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8143 secunde