Un submarin nuclear a lovit un munte subacvatic. Cum a fost posibil?

136
Un submarin nuclear a lovit un munte subacvatic. Cum a fost posibil? - fondsubmarin-1636120587.jpg

Articole de la același autor

USS Connecticut este considerat „mașina sport de lux” a submarinelor. În valoare de trei miliarde de dolari, submarinul nuclear este rapid și echipat cu cele mai noi tehnologii disponibile pe piață. În aceste condiții, cum s-a putut ciocni cu un munte subacvatic?

În ciuda costului ridicat și a tehnologiei sale sofisticate, Marina Statelor Unite spune că submarinul de atac cu propulsie nucleară din clasa Seawolf a lovit un munte submarin din Pacific pe 2 octombrie.

USS Connecticut se află acum pe marginea unui debarcader la o bază navală americană de pe insula Guam din Pacific. Marina spune că a ajuns acolo, la peste 2.900 de kilometri de Marea Chinei de Sud, cu propriile motoare și că reactorul său nuclear nu a fost afectat, deși 11 dintre membrii echipajului său au suferit răni minore în urma coliziunii, relatează CNN.

Pentagonul nu a făcut publice detalii despre daunele suferite de navă și nici despre cât timp ar putea fi scoasă din acțiune într-o regiune care, odată cu ascensiunea marinei chineze, flota americană este tot mai solicitată.

Strategii militari americani au de răspuns, în următoarele săptămâni și luni, la câteva întrebări importante. Una dintre ele: cum s-a produs acest incident?

Marina SUA a dat joi un indiciu despre ceea ce ar fi putut duce la accident, atunci când a demis echipa de comandă a submarinului USS Connecticut.

Comandantul Cameron Aljilani a fost eliberat din funcție, la fel ca ofițerul executiv Patrick Cashin maestrul-șef de sonar Cory Rodgers. Viceamiralul Karl Thomas, comandantul Flotei a 7-a SUA, a stabilit că o judecată sănătoasă, luarea deciziilor prudente și respectarea procedurilor necesare în planificarea navigației, supravegherea și gestionarea riscurilor ar fi putut preveni incidentul, potrivit unui comunicat.

Mediul submarin este neiertător și chiar și micile greșeli pot avea consecințe uriașe.

„Să conduci un submarin este greu, este foarte greu. Nu totul merge bine tot timpul”, a spus Thomas Shugart, care a petrecut mai bine de 11 ani pe submarine americane, inclusiv la comanda unui submarin de atac.

Navele de suprafață sau un submarin care operează la adâncimea periscopului se pot baza pe sateliții de poziționare globală pentru o locație foarte precisă, a spus Shugart, acum membru senior al Centrului pentru o Nouă Securitate Americană. Dar în adâncuri sistemele GPS nu sunt disponibile. Echipajele de pe submarine folosesc busolele și hărțile.

Diagrame precise ale fundului mării sunt compilate prin trimiterea navelor de suprafață peste o zonă și lovind fundul apei cu unde sonore - o metodă numită sonar cu fascicule multiple.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.5223 secunde