Uniunea Europeană vrea să schimbe Codul Rutier. Ce se întâmplă cu permisele românilor

340
Uniunea Europeană vrea să schimbe Codul Rutier. Ce se întâmplă cu permisele românilor - cod-1674494776.jpg
Uniunea Europeană lucrează la o nouă directivă privind permisele auto și sancțiunile date pentru încălcarea regulilor de circulație. Cele mai mari modificări ar urma să fie făcute în România.


Uniunea Europeană vrea să schimbe Codul Rutier. Noua directivă privind permisele auto și sancțiunile date pentru încălcarea regulilor de circulație ar trebui să fie acceptată în cursul acestui an, potrivit RomâniaTV


În aceste momente, în UE permisul de conducere categoria B este valabil numai pentru mașinile cu o masă totală admisă de 3,5 tone. Automobilele a căror masă totală depășește 3,5 tone nu pot fi conduse cu acest tip de permis pentru că sunt prea grele, însă se preconizează că noua directivă UE va crește masa totală admisă la 4,25 tone, iar în această categorie vor fi incluse și rulotele.

Mai mult, directiva europeană prevede ca pe lângă permisul categoria B, șoferii să primească automat un permis B196 pentru conducerea mopedelor ușoare, de până la 125 cmc.

Totodată, vârsta minimă pentru permisele auto pentru camioane sau autobuze ar putea fi redusă la 18 ani în toate statele din UE, regulă care a fost deja adoptată în țara noastră. Această schimbare a fost planificată de către liderii UE pentru a reduce penuria acută de șoferi de camion.


Oficialii UE se gândesc să acorde o a doua șansă permisului de conducere digital. Dacă acesta va fi aprobat, șoferii ar putea prezenta permisul auto, atunci când sunt controlați de Poliția Rutieră, direct de pe smartphone.

De asemenea, noua directivă o să impună ca orele practice de la şcoala de şoferi să înceapă numai după ce candidații au trecut examenul teoretic. Iar în viitor, cel puțin o parte din testul de conducere ar putea fi susținut pe simulatoare.


Pagina a fost generata in 0.2591 secunde