Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații?

37072
96
Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații? - fonddezastrul1-1449594744.jpg

Articole de la același autor

Încet, dar sigur, învățământul românesc s-a apropiat de dezastru nu numai din cauza salariilor de mizerie oferite cadrelor didactice, dar și ca urmare a unor decizii care nu au urmărit decât să propulseze orgoliul tembel al unor miniștri ai Educației.

Printre aceste decizii "halucinante", se numără și aceea a ministrului Mircea Miclea, care, în anul 2005, se fălea cu surpriza cea mare: renunțarea la repetenție pentru clasa I, măsură considerată absolut benefică pentru dezvoltarea psihică a micului școlar.

Ieri, dintr-o discuție cu prof. Carmen Sulea, directorul Școlii Gimnaziale "Ioan Atanasiu" din Lipnița, am reținut că în zadar învățătorii se chinuiesc să ducă la capăt generații de elevi care nu-și doresc să învețe, mai ales că nici din partea părinților nu au vreun sprijin. "Și, din păcate, din ce în ce mai mulți elevi abandonează. Învățătorii muncesc chiar individual cu ei și ca director sunt mulțumită de implicarea lor, dar de unul singur nu se poate ajunge la rezultate bune", afirma prof. Sulea.

Întrebat de ce ajung în gimnaziu elevi care nu știu să scrie corect românește sau să facă înmulțiri, același director a declarat: "Prostia pleacă încă din cla-

sa I, când copii care nu fac legătura de la sunet la literă ajung să promoveze în clasa a II-a fără să știe să scrie. Până să apară acel ordin care ne interzice să-i mai lăsăm repetenți, am avut copii care au repetat clasa I și au ajuns apoi premianți. Ne este milă de ei și nimeni nu-și dorește să umilească un elev de 7 ani, dar părinții trebuie să înțeleagă că este spre binele copilului să-și însușească alfabetul", a mai adăugat prof. Sulea.

Mai mult, prof. Osman Orhan, directorul Școlii din Făurei, afirma că a avut o elevă de clasa a III-a transferată de la o școală din Constanța care nu știa să citească.

"Nu se întâmplă numai la noi, în mediul rural. Ba chiar noi mai lăsăm corijenți în clasele primare, lucru care nu prea cred că se întâmplă la oraș. Este aberant să nu-i poți lăsa corijenți în clasa I, chiar dacă ești conștient că respectivul elev nu cunoaște alfabetul, nu știe să scrie și să citească. Șansele lui pe mai departe sunt aproape nule, pentru că nu are timp învățătorul să mai recupereze programa pierdută", a mai spus prof. Orhan.

Interesant este faptul că în ordinul 4925 din septembrie 2005 se spune că, în învățământul primar, repetenția apare numai după finalizarea ciclului de achiziții fundamentale (clasa a II-a). Păi, ce achiziții să facă respectivul elev care nu știe să scrie?

"Îi mințim că-s minunați!"

O altă mare tâmpenie în opinia părinților, pe care nu i-a consultat nimeni, este renunțarea la note în învățământul primar, din anul 1998, când un alt ministru orgolios, Andrei Marga, și-a "marcat" mandatul cu noua modalitate de evaluare a activității școlarilor, și anume introducerea unor criterii de performanță. Sistemul de notare cifrică a fost înlocuit prin calificative, bazate pe prezentarea rezultatelor sub forma descriptivă.

Prof. Alina Ivașcu, de la școala din Coslugea, consideră că, odată promovat în clasa a II-a un elev care nu știe să scrie și să citească, tot ciclul achizițiilor fundamentale este zdrobit.

"Știu că mă număr printre puținii învățători care mai lasă elevi repetenți, dar le explic că nu am absolut nimic cu bieții copii. Ei trebuie să știe să citească pentru a se putea păzi de pericole. Și le explic că, atunci când au în față o sticlă cu un lichid, ei trebuie să știe să citească dacă e suc sau otravă. Din păcate, tot sistemul de învățământ este la pământ, pentru că îi mințim că-s minunați încă din clasele primare și ei ajung în clasa a II-a și nu înțeleg ce li se predă colegilor pentru că nu cunosc literele. Știu că este dur să-i spui unui copil că trebuie să repete anul școlar, dar nici nu poți să-l minți la infinit că este minunat promovându-l", a mai declarat același tânăr cadru didactic constănțean.

v v v

Așteptăm pe site-ul cugetliber.ro opiniile dvs. legate de acest subiect și vom transmite și noi mai departe Ministerului Educației și noului ministru aceste constatări ale cadrelor didactice din mediul rural constănțean. 

Comentează știrea

96 comentarii. Pagina 2 din 10. Click pe pagina dorită : 1 2 3 ...10 
oarecare
9 decembrie 2015
note

Notele s-au scos la sugestia ISE, se elimina ierarhizarea la clasele I-IV care se facea cu note, se realizeaza clasificarea cu ajutorul calificativelor. Asa spun specialistii ca e mai bine pentru cei mici.

Răspuns la: Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații?
Adăugat de : Dana, 9 decembrie 2015
Notele s-au scos deoarece erau subiective si nu reflectau realitatea. Calificativele, chiar daca nu sunt motivante ca si notele, au in spate un...
parinte
9 decembrie 2015
intrebare

Ce este ISE? Si de ce este mai buna ierarhizarea asta decat cealalta?

Răspuns la: note
Adăugat de : oarecare, 9 decembrie 2015
Notele s-au scos la sugestia ISE, se elimina ierarhizarea la clasele I-IV care se facea cu note, se realizeaza clasificarea cu ajutorul...
adi
9 decembrie 2015
Nu e numai la noi.

E peste tot la fel. Se numeste neoliberalism si porneste de la Washington consensus. Ceea ce nu e neaparat rau, daca o ganditi mai bine.

note
9 decembrie 2015
si calificative

Si notele au la baza un punctaj, iar daca sunt subiective, sunt asa si pentru ciclul gimnazial, liceal, etc. Oare calificativele nu sunt subiective? De multe ori, aceste calificative sunt insotite de note sau punctaj, ptr a face mai clare criteriile de evaluare. Care ar mai fi altfel diferenta dintre FB pe linie si nota 10 pe linie? Ca parinte si cadru didactic, optez ptr. NOTE!

Răspuns la: Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații?
Adăugat de : Dana, 9 decembrie 2015
Notele s-au scos deoarece erau subiective si nu reflectau realitatea. Calificativele, chiar daca nu sunt motivante ca si notele, au in spate un...
Andreea Georgescu
9 decembrie 2015
Titularizare

Sustin ideea domnului Mircea Popescu!Posturile titularizabile sunt pe 4 ani.Este in interesul invatamantului romanesc sa permitem celor valorosi sa intre in invatamantul romanesc.Profesorii nepregatiti sa plece!Societatea romaeasca sa se implice sa schimbam in bine!!

Ioana Popescu
9 decembrie 2015
Titularizare

Titularizare la 4 ani!!O idee simpla...geniala.....Bravoooo!!

Răspuns la: Titularizare
Adăugat de : Mircea Popescu, 9 decembrie 2015
bravo Simona Anghel!Reportajele tale deaspre invatamantul constantean sunt foarte bune.Cunosc problemele din invatamant.....totul incepe de la...
OBSERVATOR DETASAT
9 decembrie 2015
FELICITARI COMENTATORILOR!

Asa arata o dezbatere a societatii civile: sa aiba fiecare punctul sau de vedere, argumentat si cu exemple. Cu cat mai multe opinii, cu atat mai bine! Ar fi excelent daca s-ar tine seama de parerile exprimate de cititori, si daca punctele de vedere ale cadrelor didactice si parintilor s-ar regasi intr-un proiect de lege!

Titularizarea
9 decembrie 2015
prin examen la 4 ani, o idee buna!

De ce nu? In felul acesta ar fi toti profesorii mai motivati sa se perfectioneze in mod constant, sa se pregateasca si sa fie la curent cu tot ce apare nou in domeniu! Experienta la catedra are rolul ei, dar si cei tineri si talentati trebuie sa-si gaseasca locul lor in sistem!

Răspuns la: Titularizare
Adăugat de : Ioana Popescu, 9 decembrie 2015
Titularizare la 4 ani!!O idee simpla...geniala.....Bravoooo!!
fam Popescu
9 decembrie 2015
saraci si frustrati

asa sunteti, asa veti ramane pana la sfarsitul vietii

Viorica B.
9 decembrie 2015
Titularizare

Momentul zero al invatamantului romanesc....examene de titularizare corecte sustinute de toate cadrele didactice...profesori competenti...invatamant excelent...Sustin ideea de a sustine examenul de titularizare la 4 ani de catre toti profesorii...chiar si a celor care s au titularizat cu pile.....

Răspuns la: Titularizare
Adăugat de : Mircea Popescu, 9 decembrie 2015
bravo Simona Anghel!Reportajele tale deaspre invatamantul constantean sunt foarte bune.Cunosc problemele din invatamant.....totul incepe de la...
96 comentarii. Pagina 2 din 10. Click pe pagina dorită : 1 2 3 ...10 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0036 secunde