Incredibil, se poate și fără ghiozdan! O școală din Constanța nu mai dă teme elevilor

80689
17

Articole de la același autor

Cu excepția orelor de sport, elevii constănțeni, indiferent de nivel, au de rezolvat teme pentru acasă la absolut toate materiile, pe principiul românesc "Repetiția e mama învățăturii", ceea ce face din școală un adevărat bau-bau, lăsând la o parte povara unui ghiozdan chinuitor.

Plecând de la aceste realități, Școala gimnazială nr. 39 "Nicolae Tonitza" experimentează, zilele acestea, un proiect inedit exclusiv, intitulat "Perioada fără teme", și care vine în întâmpinarea unor probleme ridicate în ședințele cu părinții.

Inițial, "experimentul" a fost gândit pe o perioadă de o săptămână, dar, în urma deciziei consiliului profesoral, în care fiecare cadru didactic a venit cu propriile propuneri, s-a ajuns la o perioadă mai extinsă de aplicare, pentru a se ajunge la un rezultat scontat.

"Nu am plecat de la ideea de a mulțumi părinții și copiii că nu au teme. Vrem să vedem în sistemul acesta de învățământ românesc, care este aparte de restul Europei, cum s-ar comporta elevii, cadrele didactice, dar și părinții în urma acestei perioade fără teme", declara prof. Nicoleta Bercaru, directorul Școlii 39.

Așadar, după ce săptămâna trecută toate clasele au susținut o testare inițială, care nu se va trece în catalog, ci doar va constitui un punct de pornire, vor urma două săptămâni FĂRĂ TEME PENTRU ACASĂ, în cazul orelor care sunt mai frecvente, chiar trei săptămâni, în cazul materiilor gen Fizică, Chimie. După aceste două săptămâni fără teme, va fi dată o testare, urmată de alte două săptămâni de teme și de o nouă testare, după care se va putea concluziona cum este cel mai bine pentru copii.

Ce se va întâmpla cu manualele

În ceea ce îi privește pe elevii din învățământul primar, care intră în vacanță săptămâna viitoare, aceștia vor mai fi lăsați fără teme și după revenirea în bănci, ca mai apoi să dea o nouă testare.

"Profesorii vor desfășura orele conform programei, elevii vor avea de învățat, li se va sugera la finalul cursului ce exerciții ar fi bine să lucreze, dar nu ca temă pentru acasă. Ceea ce înseamnă că nu vor mai aduce caietele de teme la școală, iar auxiliarele pot rămâne la dulapul clasei. Dacă noțiunile pot fi învățate direct din caiet, pot lăsa și manualele la școală. Vrem să vedem cât de interesați sunt și copiii, dar și părinții, dar ce pot ei și fără noi", a mai explicat același manager.

Întrebată dacă nu-și asumă un risc prea mare, având în vedere că imediat după această perioadă elevii vor avea de dat teze, același director a declarat că procesul de predare nu va suferi nicio influență, reamintind că ideea de "temă pentru acasă" a dispărut din actualele manuale, fiind înlocuită de exercițiu suplimentar sau extratext. "Programa prevede ca profesorul să predea materia, să o exerseze, iar la recapitulările pentru teză, spre exemplu, urmărim ce am predat în clasă, și ce am lucrat ca tipuri de exerciții".

În ceea ce privește acordul Inspectoratului Școlar Județean pe acest proiect, prof. Bercaru a declarat că, la final, vor exista niște rapoarte și niște analize care vor fi transmise. Vor fi aplicate inclusiv chestionare.

"Dincolo de statistici voi fi foarte curioasă să aflu ce au făcut elevii și părinții cu timpul liber oferit prin absența temelor și cum

și-au gestionat orele împreună, în familie", conchide același interlocutor.

"Prea mulți copii își așteaptă părinții pentru teme"

Întrebată dacă ar putea lua în calcul o asemenea variantă și la Școala nr. 28 unde este acum director, prof. Mihaela Maria Cristina Niculae declara, ieri, că în primul rând trebuie discutat în consiliul profesoral, dacă este un demers util pentru fixarea cunoștințelor elevilor, sau la nivelul comisiilor metodice. "Nu cred că dacă supraîncărcăm elevii cu teme pentru acasă vor da un randament școlar mai bun. Cred că a-i răpi copilului din timpul activităților recreative nu face decât să-l îndepărteze de școală. Profesorii ar trebui să se îndrepte către un demers didactic particularizat. Este foarte adevărat că și în prea multe școli colectivele sunt numeroase și atunci devine dificil și pentru cadrul didactic să exercite o pedagogie diferențiată. Pe de altă parte, ar fi fost bine dacă am fi avut spații și resurse materiale să organizăm programul «Școală după școală» astfel încât toate aceste sarcini de lucru să se efectueze sub îndrumarea unui cadru didactic, iar la ora 4 când copilul pleacă acasă să nu mai aibă nimic de lucru. La ora actuală, din cauza volumului mare de teme, prea mulți copii își așteaptă părinții de la serviciu să facă împreună temele. Și să fim rezonabili, oare câți dintre părinți au abilități pedagogice?", a mai adăugat prof. Niculae.

Dintr-o altă perspectivă, prof. Cristina Trancă, fost director al Școlii Gimnaziale nr. 7 "Remus Opreanu", ne-a împărtășit experiența de părinte a doi copii: "Depinde foarte mult și de copil, de cât este de implicat în mai multe activități, de citit, curios să afle din alte surse. Ai mei mi-au demonstrat că pot avea rezultate și fără prea multe teme. Sunt mai mulți factori implicați în procesul de învățare, de care trebuie să se țină cont", a comentat prof. Trancă.

Comentează știrea

17 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
DODO
25 octombrie 2016
aberatii

mintea este ca muschii unui sportiv : nu te antrenezi devii fleoscait ! sarim in extreme de la prea mult la nimic

dinu
25 octombrie 2016
pt DODO

Poate fleșcăit... PS: Nu-ți făceai temele la română, nu-i așa?

Licențiat
25 octombrie 2016
Scoală fără invățatură ?!

Una e să aibă prea multe teme și alta să aibă de scris un mic exercițiu pentru a fixa noțiunile invățate in clasă sau să recitească lectia acasă. Altfel majoritatea vor uita tot ce au făcut in clasă.

parinte
25 octombrie 2016
tame, proiecte

Dar ce spuneti de asa zisele proiecte impuse de profesori, pentru care elevii trebuie neaparat sa se intalneasca, dupa orele de scoala, acasa la fiecare? Asa prostii nu am mai vazut!!! Daca dai un proiect elevilor, chiar daca este impartit pe grupuri de lucru, adunarea de informatii si punerea la punct a proiectului trebuie sa se desfasoare in SCOALA, NU ACASA!!!!!!

Georgiana
25 octombrie 2016
Teme Acasa

O idee foarte buna!!!

Gabi
25 octombrie 2016
Da, e o idee minunata! Faceti meditatii

Da ! Abia pot sa faca mai multe meditatii cu 50 lei/ora...cand isi vor da seama ca sunt varza, de fapt ! Nu vedeti ca generatia asta de copii, ai nostri, stiu de toate dar de fapt nimic ? Nu au pic de cultura generala ! Daca vor avea mai mult timp liber, vor sta mai mult pe telefon, tableta, laptop! Iar parintii chiar ca nu-si vor mai dea seama la ce nivel sunt odraslele! Degeaba ne rapoirtam la alte sate ...suntem cu 50 ani in urma ca metalitate si restul !

Parinte
25 octombrie 2016
scoala 39

Dar de cazurile de meningita virala de la scoala 39 de ce nu vb doamna director? Si de masurile care NU au fost luate? Cati copii trebuie sa se mai imbolnaveasca pentru a lua masuri?

elev
25 octombrie 2016
scoala de...

bucurie mare: fara teme acasa, fara note in catalog, prezenta la ora sa fie de buna-voie, catalog sa existe ca sa stim ca ezistam undeva, diplome de cumparat si ajungem in cc!!! la facultate e misto, 5 ecsamene si gata sesiunea!!

ioana
25 octombrie 2016
scoala 39

Revoltator ce se intampla . Aflam din presa ca elevii nostrii iau parte la un experiment . In cazul meningitei am fost anuntati de abia dupa ce parintii au inceput sa se agite.Aceasta directoare se comporta ca si cum ar fi scoala ei privata.

Lucian
25 octombrie 2016
Felicitari

Bravo Nico ! Tot inainte, lasa retardatii sa erupa !

17 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Marţi, 11 Octombrie 2016
Stire din Cultură-Educație : Admitere pentru elevii de clasa a V-a
Pagina a fost generata in 0.4762 secunde