Subiect greșit la simularea județeană de la matematică. Cum explică IȘJ Constanța "confuzia"

44164
13
Subiect greșit la simularea județeană de la matematică. Cum explică IȘJ Constanța

Articole de la același autor

La inițiativa Inspectoratului Școlar Județean Constanța, săptămâna aceasta au avut loc primele simulări județene ale examenelor naționale din vara anului viitor, astăzi, 16 decembrie, elevii claselor a XII-a și a XIII-a urmând să susțină ultima probă scrisă, cea la alegere a profilului și specializării.

Ieri, la ieșirea din simulare, marea majoritate a liceenilor constănțeni au considerat subiectele de la matematică extrem de grele, unii dintre elevii de la Științele naturii sesizând faptul că la subiectul II.2(b) cerința face parte din materia de matematică-informatică.

Am apelat la opinia unor profesori de matematică ce ne-au confirmat „reclamația”. Din motive lesne de înțeles, nu le vom da numele, însă aceștia susțin că simulările județene nu sunt decât o inițiativă de a da bine mai… „sus”, la minister, în timp ce cadrele didactice sunt obligate să facă o muncă suplimentară neremunerată. „Ca să nu mai spunem că sunt total irelevante pentru elevi, fiind programate mult prea devreme”, a transmis unul dintre profesori.

Un semnal de alarmă asupra nivelului de pregătire

În legătură cu această eroare strecurată în subiectele de ieri, 15 decembrie, de la matematică, am stat de vorbă și cu prof. Daniela Bălănescu, inspector școlar de specialitate matematică, care a declarat că „în cadrul studiului sistemului de ecuații, după determinanți, în categoria subcompatibilității sistemelor se amintește, chiar dacă nu a fost în programă, și la cei de la Științele naturii. A fost o confuzie din partea unui membru al grupului de lucru, ca exprimare. În sensul că acolo trebuia pusă condiția cu determinantul diferit de zero. Se muncește foarte mult, mai ales la matematică, unde avem patru tipuri de examene: mate-info, științe ale naturii, tehnologic, pedagogic și evaluare națională. Ori trei variante, asta înseamnă numai 15 variante și 15 bareme”.

Întrebat dacă gradul de dificultate al subiectelor a fost unul ridicat, același inspector consideră că elevii încă nu au început aprofundarea materiei de examen. „Ei încă sunt la începutul materiei de clasa a XII-a și încă nu au pornit recapitulările pentru pregătirea examenelor naționale. Și atunci, automat, lor li se par testele grele, pentru că această simulare, fiind pe structura examenelor naționale, practic de sfârșit de ciclu gimnazial, respectiv liceal, trece prin toată materia V-VIII, respectiv IX-XII și automat o aplicație devine o sinteză a tot ceea ce s-a studiat. Iar copilul, în momentul în care nu a recapitulat și nu stăpânește bine tot, în sensul recapitulării finale, percepe ca dificile subiectele”, a afirmat prof. Bălănescu.

Și-atunci, aceste simulări atât de devreme au scopul unui bau-bau?

„Într-adevăr, scopul este să tragă un semnal de alarmă asupra nivelului lor actual de pregătire. Munca nesusținută duce la îngrășat porcul în ajun. Noi încercăm astfel să venim în sprijinul lor”, a mai spus același inspector școlar de specialitate matematică.

Reamintim că IȘJ Constanța și-a anunțat intenția de a organiza astfel de simulări județene și în lunile următoare.



Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Camelia
17 decembrie 2022
Politicul în educație

Când nu mai există presiunea de jos în sus, ci doar executanți reduși la tăcere, în scurt timp vom plăti aceste costuri în învățământul românesc, condus politic, prin rotație de PSD sau PNL. Pare că se instaurează o dictatură și în educație, lipsește cu desăvârșire colaborarea, nu sunt consultați profesorii cu experiență, totul se decide de sus în jos. Iar dacă ai o opinie diferită, nu doar că ești marginalizat, dar ești și vânat. Expertiza în educație poate oferi o maturizare emoțională valoroasă în învățământul preuniversitar. Avem exemple în învățământul constănțean în care "Erdogan" cu complexe de inferioritate devenite complexe de superioritate, "elimină" din calea sa, pe principiul "cine nu e cu mine, e împotriva mea". Mai avem de muncă la lucrul în echipă. Nu cred că trebuie dată proporție de tragedie acestei greșeli de la elaborarea subiectului, cred că alte probleme ar trebui să ne îngrijoreze. Cred că ISJ Constanța adoptă o strategie greșită în anumite decizii.

Aida Preda
18 decembrie 2022
Simulari

Deci este nevoie ca profesorii sa depuna munca neremunerata in afara orelor de curs ,ca elevii sa ..."se sperie " si sa invete.

Irina
20 decembrie 2022
Profesor

Baremele de corectare au avut o mulțime de greșeli

13 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5686 secunde