Autoritățile corupte din portul Constanța au jefuit nava "Summertime Dream"

19047
26
Autoritățile corupte din portul Constanța au jefuit nava

Articole de la același autor

De 26 de ani, corupția își face de cap în porturile maritime românești. Rar se întâmplă să fie deranjată. Astăzi, au fost date uitării investigațiile din 2011 ale procurorilor DNA, în cazul de corupție de la Biroul Vamal Constanța Sud Agigea, în care s-au emis 28 de mandate de arestare. După momentul de emoție, șpăgarii s-au apucat, serios, de muncă și nu mai iartă nicio navă. Cine să-i deranjeze? Afișele de la punctele de frontieră, pe care stă scris: "Stop corupției!"?

Nici dezvăluirile din presă nu-i mai sperie pe șpăgari. În septembrie 2013, am relatat cazul navei "Orient Angel", aparținând companiei Mitsui OSK Bulk Shipping (Europe) Ltd, care pur și simplu a fost prădată de reprezentanții autorităților venite în control, la sosire și plecarea din port. În nota de protest transmisă de căpitanul J.M. Gonzaga se arăta că cei veniți în inspecție au luat, din magaziile navei, alimente și 67 cartoane de țigări, în valoare totală de 812,19 dolari.

Ce măsuri s-au luat în urma protestului comandantului și a relatărilor din cotidianul "Cuget Liber"? Niciuna! Drept urmare, corupția și-a văzut de ale ei și e tot mai prosperă.

Cum se negociază șpaga

Un nou scandal readuce în atenția opiniei publice acest flagel. Pe data de 7 aprilie 2016, compania de agenturare Idu Shipping & Services a transmis autorităților din portul Constanța (respectiv: Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, Autoritatea Navală Română, Căpitănia Portului Constanța, Garda de Coastă, Poliția de Frontieră și Vama Constanța) un mesaj prin care le informează despre cazul navei handymax "Summertime Dream", aflată în operarea time-charter a companiei Klaveness Chartering din Oslo (Norvegia).

"Nava a sosit la Constanța în ziua de 6 aprilie 2016, în vederea încărcării cantității de 54.129 tone de porumb și a acostat în dana nr. 31. Controlul la sosirea navei a fost efectuat în tura de noapte din 5 spre 6 aprilie 2016, între orele 0.45 și 2.30. La controlul au participat: doi ofițeri ai Căpităniei, trei ofițeri ai Politiei de Frontieră, un vameș și o persoană de la serviciul sanitar al portului. Manevra de acostare a navei a fost efectuată de către piloți aparținând SC Black Waters. Transmitem în anexă mesajele primite de la armator și comandant. Nu îndrăznim să facem niciun fel de comentarii."

În mesajul transmis companiei Idu Shipping & Services de către căpitanul Bogdan O. Helmut, managerul pentru operațiuni regionale al companiei Klaveness Chartering se spune:

"Bună dimineața, căpitan Idu. Am primit mesajul deranjant, de mai jos, de la comandantului navei "Summertime Dream". Se pare că obiceiurile proaste se întorc în portul Constanța. Cred că proprietarii navei vor face un raport cu privire la acest incident, la Comitetul anti-mită de la BIMCO. S-au depus rapoarte similare referitoare la autoritățile portuare din Ucraina și Argentina."

Iată și scrisoarea lui Josue M. Alolod, comandantului navei, către compania Klaveness Chartering.

"Dragă domnule, vă informăm că aici, în Constanța am observat că autoritățile portuare, pilotul, inspectorii de Port State Control (PSC) și de Marpol acționează astfel încât să fim puși în situația de a le da bani necuveniți. Înainte de sosire, am reevaluat ceea ce știam și chiar am obținut informații de la alte nave care aveau experiența intrării în acest port.

La inspecția de PSC efectuată pe 6 aprilie 2016 s-a constatat o deficiență minoră. Pentru a evita alte probleme, am negociat plata unei sume ilegale. Inspectorii au cerut 600 de dolari, dar am negociat mai puțin și au fost de acord cu 300 de dolari.

Inspecția Marpol a avut loc după-amiaza. De asemenea, inspectorii au găsit o deficiență minoră. Iarăși am negociat mai puțin decât au pretins și am plătit 300 de dolari.

Reprezentanții autorităților din port, când au venit la bordul navei pentru formalitățile de intrare au cerut, de asemenea, țigări și Brandy. Le-am dat toate țigările care îmi mai rămăseseră și opt sticle de Brandy. Doi piloți au cerut, de asemenea, șase cartoane de țigări de fiecare, dar am insistat și le-am dat doar două."

Să vină DNA!

Stimați cititori, cazul "Summertime Dream" este o picătură din Oceanul Corupției în care s-au scufundat porturile maritime românești. Potrivit informațiilor primite la redacție, inspectorii pleacă încărcați de la nave ca Pomul de Crăciun, cu bani, țigări, băuturi, alimente și canistre de motorină. Unii dintre ei, nemaiavând ce face cu atâtea produse, și-au deschis prăvălii, pe care le aprovizionează din șpăgi.

Fenomenul corupției din porturile maritime românești a luat o amploare atât de mare încât a devenit o gravă amenințare la adresa siguranței navigației, a economie naționale și a securității țării.

Astăzi, când România duce bătălia pentru primirea în spațiul Schengen, când Uniunea Europeană este amenințată de terorism și imigrația clandestină, această graniță maritimă a țării și a Europei este tot mai vulnerabilă din cauza șpăgarilor.

De-a lungul anilor, în zadar am făcut apel la Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul de Interne și SRI să intervină de urgență și să taie din rădăcini corupția din porturi. N-au luat nicio măsură!

De aceea, ne vedem nevoiți să reînnoim apelul. Totodată atenționăm conducerile instituțiilor centrale că, dacă nu vor întreprinde o anchetă în cazul "Summertime Dream", se fac vinovați de complicitate cu șpăgarii din subordinea lor. Solicităm, totodată, intervenția Consiliului Suprem de Apărare a Țării și a DNA în porturile maritime românești. 

Comentează știrea

26 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
ofiter
11 aprilie 2016
in africa sa mergi tu

Nu pretenas, nu peste tot ci doar in tari de lumea a treia ! In multe porturi din Europa civilizata vine doar agentul care colecteaza documentele pentru autoritati.

Răspuns la: asa e peste tot!
Adăugat de : marinar, 11 aprilie 2016
Iti este sila sa ajungi cu nava la Ct? Du-te in Africa atunci! Asa e peste tot, ceva tigari, niste bautura si ai scapat de inspectie. La pariu ca...
rrr
11 aprilie 2016
.......

autotitatile se laudau ca de la 1 martie numai agentul urca la nava, da putregaiul este mare

Emil
11 aprilie 2016
Ar trebui sa accept sa dau spaga?

De acord ca nicio nava nu e in regula, dar asta ce inseamna ca ar trebui sa ne obisnuim sa dam spaga? Am venit cu nava la Constanta si negociau baietii ca la piata, nu e asa prin orice port al lumii...imi e scarba numai cand ma gandesc.

Răspuns la: Nici o nava nu e in regula
Adăugat de : John, 11 aprilie 2016
Spunea cineva ca daca ar fi in regula n-ar trebui sa dea spaga.....NICI O NAVA nu e in regula ,nici cele noi , pot sa iti gaseasca 1001 deficiente...
Idu udi
11 aprilie 2016
Teapa

Oameni buni realitatea e in felul urmator , Mr idu , un securist comunist este cel care a impins mizeria asta de stire aparuta azi in presa . Da este adevarat ca o parte din autorirati au obiceiuri proaste sa ceara ... Dar nu toti fac astaa ( vezi la rusi , sau ucrainieni ca nu se incurca la un control decat de la 2000 $ in sus ) . Insa cum se poate explica faptul ca azi agentul lu idu fiind sunat si intrebat : ba prietene ce s-a intamplat acolo ca nu prea e adevarat tot ce s-a scris ??! La care agentul zice aaaa a fost o greseala din partea comandantului ca este vorba despre alt port nu Constanta :))))). Un lache flaushat care din taximetrist a ajuns agent ne ia de prosti ca a fost o eroare . Pai d-ul Idu si-a reglat politele cu ANR si acum prezinta situatia ca fiind o eroare . Pai ma Cornele chiar asa ????

Adi
11 aprilie 2016
ptr farsor

Putreda e ma-ta (cu cratima), semi-analfabetule ! tot ea e in neregula in porturile civilizate. Cred ca faci parte dintre fomistii de la ANR...

Răspuns la: ipocriti
Adăugat de : farsorul, 11 aprilie 2016
de cand solicita pctf sau vama sa se cumpere tigari ? baiatule cred ca nu ai idee despre ce vorbesti. organizati de la mic la mare ? subtila...
DNA
11 aprilie 2016
IDU SHIPPING

Oare nu se intreaba nimeni : cine este Idu Shipping ? A fost director al companiilor maritime CNM Navrom si CNM Romline. A fost acuzat de abuz in serviciu si de crearea unui prejudiciu de peste 14 milioane de dolari, prin vanzarea navelor, in urma unei licitatii internationale, cu tot cu combustibilul aflat la bord (peste 15O.OOO litri motorina si 1,5 milioane litri de pacura). A beneficiat de doua prescrieri spectaculoase in dosarele care au pus flota Romaniei pe butuci. Dupa doisprezece ani de amanare, inculpatul a fost exonerate de toate acuzatiile si invinuirile.Scapat de invinuiri de catre serviciile secrete in care activeaza.Prieten cu Basescu la devalizarea flotei.Acum "preacuratul" Idu se plange......mi se face sila !!!

marinar
11 aprilie 2016
am inteles

deci in tarile civilizate nu exista controale, nu exista inspectii...doar vine agentu, ia actele si gata. foarte interesant! mare ofiter esti...

Răspuns la: in africa sa mergi tu
Adăugat de : ofiter, 11 aprilie 2016
Nu pretenas, nu peste tot ci doar in tari de lumea a treia ! In multe porturi din Europa civilizata vine doar agentul care colecteaza documentele...
Nemo
11 aprilie 2016
Curat murdar

Mai tata ma. Chestii de securisti, se dezgroapa Navromu si Romlainu. Adica ce, cine are curaj sa se ia de noi? Pai noi centram, pardon, cerem, noi dam cu capul, scuzati , cititi cercetam. S-au dus tot ei sa cerceteze si probabil l-au amenintat pe bietul comandant care s-a vazut acuzat de dare de mita si atunci si-a mancat ceea ce a scris. Si ca sa vezi, astia de au cercetat au dat si cei 300 inapoi. Ca nu le trebuia daca a iesit cu asa scandal.... Si sa mai vezi vezi. Nimeni nu a vazut nimic si nu a auzit nimic. Case closed. Sa ne obisnuim cu asta, nu? Ca asa se face in t oata lumea. Vai natia noastra. Aveti grija. S-au bagat camere CCTV care inregistreaza si imagine si sunet. Am auzit ca pe la navele de vin prin tari de-alde astea comandantii au cerut garzi armate.

ioan
12 aprilie 2016
spaga

pai e un minim de bun simt: peste tot se a spaa si in oana, germania, franta, polonia, latvia...numai noi stim insa sa ne aruncam laturile in cap.... nu e o scuza pt cei ce cer..

Răspuns la: KLAVNESS
Adăugat de : N R, 11 aprilie 2016
Capii mafiei portuare Mezei, Brescu, Cazan sunt acoperiti cotizand la MT si DNA, navele sunt jefuite de 26 ani fara a se ua vre-o masura, macar...
farsorul
12 aprilie 2016
pt adita puta mica

adita stai linistit in banca ta!!

26 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Luni, 04 Aprilie 2016
Stire din Economie : Accidente pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 0.3785 secunde