Constănțenii vor merge la București pentru o mașină nouă. Dealerii auto locali își prevestesc sfârșitul

3377
27
Constănțenii vor merge la București pentru o mașină nouă. Dealerii  auto locali își prevestesc sfârșitul - masina-1382367926.jpg

Articole de la același autor

Vânzările de mașini noi merg tot mai prost la Constanța! Numărul șoferilor care se mai încumetă să cumpere un autoturism cu zero kilometri la bord parcă tot scade, spre disperarea dealerilor auto.




Luna trecută, la Constanța s-au vândut puțin peste 170 de unități. Cifra nu pare chiar mică, dar dacă am da la o parte cele câteva zeci de autoturisme marca Dacia (care se cumpără, de regulă, lunar) și am împărți la numărul de dealeri auto locali ne putem da seama de ce mulți dintre ei sunt la această oră în diferite forme de insolvență. Iar așteptările, "previziunile", nu sunt deloc încurajatoare. În ritmul acesta mulți dealeri auto vor fi nevoiți să pună lacătul pe ușă. Și, din păcate pentru ei, nu vorbim despre un viitor prea îndepărtat.

"Nu văd nicio luminiță de la capătul tunelului. Concurența cu mașinile second-hand este acerbă. Trebuie să așteptăm vremuri mai bune în primul rând de la legislație. Altfel, într-un an, doi, o să-și ia toată lumea mașină de la Bucu-rești, că nu o să mai fie dealeri locali. Din ce în ce mai rău o să fie. Dacă până acum a fost cum a fost, în ultimele două luni din an o să fie dezastru", a precizat directorul de vânzări al Cardinal Motors Constanța, Ionuț Carataș


Timbrul de mediu ne ucide

Pe lângă puterea tot mai scăzută de cumpărare a constănțenilor, taxa auto a pus capac! Timbrul de mediu încurajează, spun dealerii auto, importul de mașini vechi, în detrimentul celor (mai) noi. Taxa pentru prima categorie este mult mai mică, de multe ori putând apărea diferențe de peste o mie de euro, așadar nici nu este de mirare că numărul celor care-și cumpără mașini rulate este tot mai mare.

"Practic taxa auto a cam blocat tranzacțiile interne și a crescut perioada de schimbare a mașinii. Cine și-a luat o mașină în 2007-2008 acum și-o schimbă după cinci-șase ani, nu după trei ani, ca înainte. Ca să vândă un Passat din 2007, care mai face 5.000-6.000 euro, taxa de înmatriculare este 1.300 euro. Și atunci nu mai vinde. S-au blocat tranzacțiile de genul acesta. Decât să dea mașina pe nimic, mai bine nu o dă, și atunci nu mai vine la mine să cumpere una nouă. Pe de altă parte, taxele sunt foarte mici pentru mașinile aduse de afară. Dacă vrei să-ți cumperi o mașină din piața internă, de cinci-șase ani, dai în plus peste o mie de euro", a explicat Ionuț Carataș.




Constanța și topurile

Dacă ne uităm strict pe top, Constanța nu stă chiar rău, însă mult sub așteptări. În ceea ce pri-vește vânzările din luna septembrie, se situează după București, Argeș, Cluj, Brașov și Timișoara. "Situația este sumbră, pentru că în Constanța se înmatriculează undeva mai puțin de jumătate față de ce se înmatriculează în Brașov și Cluj. 175 de mașini în Constanța și 387 în Cluj, luna trecută, înseamnă la 45%. Căderea este abruptă, gravă, situația este din ce în ce mai complicată", a precizat directorul Bavaria Motors, Cristian Dincă.


Potrivit acestuia, ultimele luni din an reprezentau, de regulă, o perioadă excelentă pentru dealerii auto. Anul acesta nu este însă așa: "Septembrie anul acesta este mai jos decât septembrie anul trecut. În Constanța sunt 175 de mașini cumpărate în septembrie 2013 și 213 în septembrie 2012, deci undeva la 82% față de septembrie anul trecut, din datele furnizate de APIA. Este critic, și din păcate nu avem semne că ne vom redresa".

Lipsa de predictibilitate este însă poate cea mai mare problemă. "Problema principală în momentul de față nu este neapărat cifrele mici pe care le facem, ci lipsa de predictibilitate și lipsa de per-spectivă. Dacă s-ar ști că volumul vânzărilor în Constanța va fi aces-ta pe următorii doi ani, sigur toți dealerii și-ar lua măsuri de dimen-sionare a capacităților, a perso-nalului, a showroom-urilor. Din păcate nu avem posibilitatea de a prevedea cât mai exact evoluția pieței", a mai precizat Cristian Dincă.


v v v


Potrivit datelor publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în luna septembrie au fost înmatriculate, la Constanța, 600 de autoturisme. Doar 125 dintre ele erau însă noi, 34 marca Dacia, așadar în cazul mărcilor celorlalte mașini vândute recent și înmatri-culate în septembrie se pot nu-măra pe degete. Cu peste zece mașini noi înmatriculate luna trecută se mai poate lăuda Ford și Skoda.

"Analizând evoluția de până acum, dar și factorii care acționea-ză în piață - un program Rabla sub așteptări ca și impact, accesul limitat la credite prin prisma criteriilor cerute de către bănci, limitarea deductibilității amortizării - perspectiva pentru finalul anului 2013 este una negativă, șanse de redresare în ultimul trimestru al anului fiind minime", sunt de părere și reprezentanții APIA.


Comentează știrea

27 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
luk
22 octombrie 2013
lasati

Nu va mai plangeti atat...ieftiniti manopera,piesele de schimb si marja de profit.Personal am facu un studiu de piata pt un Peugeot si era o diferenta de 300-400 de euro intre Constanta si dealerii din tara! Sa nu mai comentez si modul de prezentare al unor angajati care habar n-au despre datele tehnice ale masinilor.

cetatean
22 octombrie 2013
abureli

Stai ca nu inteleg, la Bucuresti sunt masinile mai ieftine? Pentru ce sa mergem la Bucuresti, nu sunt aceleasi conditii ca la Constanta? Cica vom merge la Bucuresti sa cumparam masini pe motivul ca virgula constantenii nu au bani ha ha ha! Dealerii din Constanta sunt de fapt filiale ale sucursalelor din Bucuresti, deci practica aceeasi politica de comert si management, daca cei din Constanta nu cumpara masini din Constanta, atunci nu pot cumpara din Bucuresti pe acelasi motiv.

cetatean
22 octombrie 2013
masini de Bucuresti

Un procent urias din masinile care circula in Constanta sunt inmatriculate in Bucuresti. Deci constantenii cumpara mai multe masini decat clujenii, dar nu toate sunt inmatriculate in Constanta si aici nu vorbim de puterea de cumparare. Daca toate masinile cumparate de catre constanteni ar fi inmatriculate in Constanta, atunci procentul inmatricularilor din Bucuresti ar scadea. N-ati vazut cum se lauda presa centralista cum ca in Bucuresti sunt inmatriculate 2 milioane de masini, da dar cate din acestea circula in toata tara si au proprietari din toata tara???

management prost
22 octombrie 2013
asta-i adevarul

Am intrebat la un service autorizat de ce este revizia mai scumpa decat in cele particulare? Omul a fost sincer "pai armata asta de "puicute" cu ce sa le tinem?" Apropo de Cardinal Motors: de discounturi si alte avantaje la achizitionarea unei masini noi nu au auzit. Spun ca asa e politica firmei transmisa de la Bucuresti. OK avand in vedere ca imi iau o masina noua la 7-8 ani (medie) merita sa fac un drum pana la Bucuresti. HOTILOR si INCOMPETENTILOR!

Lite
22 octombrie 2013
k

Pai ba dealeri auto retardati mintal, tot voi ati vrut sa bage guvernul taxa auto, ulterior chemata taxa de mediu, credeati ca veti opri cumpararea de masini second-hand, dar efectul a fost exact invers.

FONDURI UE
22 octombrie 2013
FONDURI UE

Acum este momentul: In 2013 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe site-ul:www.fondurieuropenenerambursabile.ro

Marius
22 octombrie 2013
Habar nu ai

Filialele din Constanta nu detin toata gama de masini si trimit clientii la reprezentantele din Bucuresti pentru tipul de masina dorita de client, culoare samd., pentru ca dureaza mai mult sa trimita masina de la Bucuresti la Constanta si risca sa piarda clientul, astfel tranzactia se efectueaza la Bucuresti, deci showroom-urile din Constanta sunt mai mult puncte de atragere clienti, nu neaparat puncte de vanzare pentru ca nu detin masini pe stoc aici, ci in depozitele din Bucuresti, desteptule.

cetatean
22 octombrie 2013
idiot esti papagalule

Nu toate masinile cu numar de Bucuresti sunt luate in leasing si nu toate firmele de leasing au sediul in Bucuresti. Leasing-ul s-a dus la vale, in general doar firmele mai cumpara in leasing, nu este ceva obisnuit pentru persoanele fizice. Apoi, bai retardatule mic si mucos de esti, leasingul se mai si termina si dupa cum se vede, sunt foarte multe masini mai vechi de 3-5 ani care au numar de Bucuresti si circula in Constanta.

Arabu
22 octombrie 2013
minciuni

Vinzarile de masini noi au scazut de la an la an, asta insa nu a impiedicat disparitia de pe piata locala a vreunui dealer, cu o exceptie Skoda care si-a restrins activitate dar nu a iesit de de pe piata locala si atit timp cit nu ai oferte si in avantajul clientului , inclusiv preturile la revizii (ex. ulei motor la bidon de 4 ltr. cu acelasi pret de ulei motor vrac la butoi de 200 ltr. si acelasi tip de ulei !! ). Cit priveste taxa de mediu sa fim seriosi, pentru masinile noi E5 , E6, nu se compara cu cele de E4 sau E3, deci dealerii sa nu se mai comporte ca motanii la imperechere, ei f... si tot ei miorlaie, rusine !!!

Marius
22 octombrie 2013
esti hotarat, prost dar hotarat

Tu nu intelegi ca reprezentantele auto au sediul central la Bucuresti si in Constanta au filiale de pe urma carora racoleaza clientii, dar de cele mai multe ori tranzactiile sunt efectuate la Bucuresti pentru ca la Constanta nu au depozite si nu tin toata gama de masini pe stoc? Showroom-urile din Constanta sunt intretinute de catre firma mama si clientii racolati de aici, nu neaparat de numarul tranzactiilor efectuate aici pentru ca este logic sa fie mai putine. Vrei o masina, te duci la o filiala din Constanta si aceasta te trimite la Bucuresti daca nu au masina pe stoc, masina pe care o vrei tu si la Bucuresti ai parte de tot pachetul, contract de leasing samd, eu asa mi-am cumparat masina si altii pe care-i cunosc la fel.

27 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4841 secunde