Constănțenii vor merge la București pentru o mașină nouă. Dealerii auto locali își prevestesc sfârșitul
Articole de la același autor
"Nu văd nicio luminiță de la capătul tunelului. Concurența cu mașinile second-hand este acerbă. Trebuie să așteptăm vremuri mai bune în primul rând de la legislație. Altfel, într-un an, doi, o să-și ia toată lumea mașină de la Bucu-rești, că nu o să mai fie dealeri locali. Din ce în ce mai rău o să fie. Dacă până acum a fost cum a fost, în ultimele două luni din an o să fie dezastru", a precizat directorul de vânzări al Cardinal Motors Constanța, Ionuț Carataș.
Pe lângă puterea tot mai scăzută de cumpărare a constănțenilor, taxa auto a pus capac! Timbrul de mediu încurajează, spun dealerii auto, importul de mașini vechi, în detrimentul celor (mai) noi. Taxa pentru prima categorie este mult mai mică, de multe ori putând apărea diferențe de peste o mie de euro, așadar nici nu este de mirare că numărul celor care-și cumpără mașini rulate este tot mai mare.
"Practic taxa auto a cam blocat tranzacțiile interne și a crescut perioada de schimbare a mașinii. Cine și-a luat o mașină în 2007-2008 acum și-o schimbă după cinci-șase ani, nu după trei ani, ca înainte. Ca să vândă un Passat din 2007, care mai face 5.000-6.000 euro, taxa de înmatriculare este 1.300 euro. Și atunci nu mai vinde. S-au blocat tranzacțiile de genul acesta. Decât să dea mașina pe nimic, mai bine nu o dă, și atunci nu mai vine la mine să cumpere una nouă. Pe de altă parte, taxele sunt foarte mici pentru mașinile aduse de afară. Dacă vrei să-ți cumperi o mașină din piața internă, de cinci-șase ani, dai în plus peste o mie de euro", a explicat Ionuț Carataș.
Dacă ne uităm strict pe top, Constanța nu stă chiar rău, însă mult sub așteptări. În ceea ce pri-vește vânzările din luna septembrie, se situează după București, Argeș, Cluj, Brașov și Timișoara. "Situația este sumbră, pentru că în Constanța se înmatriculează undeva mai puțin de jumătate față de ce se înmatriculează în Brașov și Cluj. 175 de mașini în Constanța și 387 în Cluj, luna trecută, înseamnă la 45%. Căderea este abruptă, gravă, situația este din ce în ce mai complicată", a precizat directorul Bavaria Motors, Cristian Dincă.
Lipsa de predictibilitate este însă poate cea mai mare problemă. "Problema principală în momentul de față nu este neapărat cifrele mici pe care le facem, ci lipsa de predictibilitate și lipsa de per-spectivă. Dacă s-ar ști că volumul vânzărilor în Constanța va fi aces-ta pe următorii doi ani, sigur toți dealerii și-ar lua măsuri de dimen-sionare a capacităților, a perso-nalului, a showroom-urilor. Din păcate nu avem posibilitatea de a prevedea cât mai exact evoluția pieței", a mai precizat Cristian Dincă.
"Analizând evoluția de până acum, dar și factorii care acționea-ză în piață - un program Rabla sub așteptări ca și impact, accesul limitat la credite prin prisma criteriilor cerute de către bănci, limitarea deductibilității amortizării - perspectiva pentru finalul anului 2013 este una negativă, șanse de redresare în ultimul trimestru al anului fiind minime", sunt de părere și reprezentanții APIA.
Comentează știrea
"Ma-ta" se scrie despartit bah Ioane, analfabetule. Bine ca dai lectii altora, dar tu nici sa scrii nu stii. Ne lasi cu tampeniile tale? Aberezi in continuu.
Majoritatea masinilor cu numar de bucuresti care circula in constanta sunt inmatriculate pe firma. Sunt foarte multe firme din constanta care au sediul central la bucuresti, de ex. bancile, hypermarketurile, farmaciile, cele de telefonie, de transport, benzinariile, etc. Eu cunosc o gramada de constanteni care au masina personala inmatriculata la bucuresti, lucrurile sunt mai complexe.
Cum poti castiga 3000 de euro lunar crescand prepelite intr-un spatiu de numai 20mp? Iata cum Afacerea ta cu Prepelite devine profitabila in doar 60 de zile si iti aduce 1100 lei,la fiecare 125 lei investiti in productie. Detalii pe:www.crestereaprepelitelor.ro
Bavaria Motors face parte din Automobile Bavaria Group, Mercedes-Benz face parte din Autoklass Group care are sediul central la Bucuresti si tot asa putem vorbi de toate reprezentantele care detin marci auto (Audi, Skoda, Ford, Renault etc) Este o prostie sa spui ca dealerii locali au propriul lor business si ca nu depind de nimeni.
Nu a zis nimeni ca poti inmatricula o masina pe numele tau in alt oras daca nu ai adresa respectiva in buletin, era vorba de masinile care circula in Constanta dar care sunt inmatriculate in Bucuresti, circula in Constanta din mii de motive.
Numai aberatii scoti din capul ala sec de cretinoid jegos, sobolan abject cu ma-ta cu tot.
Ai fost vreodata la o reprezentanta auto ca sa-ti faci revizia sau vreo reparatie la masina mah tampitule? Ti s-a spus vreodata care este motivul pentru care sunt preturi asa de mari, care este politica firmei? Sigur ca nu, altfel nu comentai aiurea.
Exista si reprezentante cu sediul central in Bucuresti sau direct in Germania cum sunt Bavaria , Mercedes, Porche, Tiriac, dar si dealeri auto autorizati de catre constructor, Autogrup, Automarket, Cardinal. Este vrajeala ca vor pleca dealerii din Constanta, daca acestia nu sunt in stare sa vanda masini, atunci constructorii vor gasi alti dealeri locali sau vor aduce reprezentante.