Cititorii ziarului "Cuget Liber" acuză:

Corupția din porturile maritime a explodat

4963
26
Corupția din porturile maritime a explodat - port-1380650363.jpg

Articole de la același autor

Articolul "Acuzații grave privind corupția auto-rităților din portul Constanța", publicat în ediția din 30 septembrie 2013 a ziarului "Cuget Liber" a trezit interesul unui mare număr de cititori, semn că fenomenul îi preocupă pe români. Numărul accesărilor de pe pagina online a ajuns la 3.076 și continuă să crească.  Comentariile postate arată că printre cititori sunt mulți navigatori. Luările de poziție au în comun sentimentele de rușine și indignare că astfel de fapte se petrec în porturile românești, precum și atitudinea de condamnare a șpăgarilor îmbrăcați în uniformele autorităților portuare. Câțiva cititori relatează întâmplările la care au fost martori și care confirmă faptul că fenomenul corupției în porturile maritime românești este larg răspândit, adânc înrădăcinat și extrem de agresiv. Șpăgarii nu se mai mulțumesc să cerșească. Pretind, amenință, impun să li se dea, de parcă mita ar fi un drept natural, iar portul, moșia lor.  Sub pseudonimul "Navigator martor, navă la Constanța", un cititor povestește că a fost cu o navă tanc, sub pavilion Italia, la Constanța. În timpul formalităților de sosire și plecare din port, cei veniți în control au cerut și li s-au dat 85 cartoane de Marlboro. "Menționez că, inițial, comandantul nu a vrut să dea decât un carton de fiecare (persoană), dar ale noastre autorități au început să ridice tonul și, cu amenințări (de genul: PCTF-ul cu Vama că "vor începe să desfacă pereții și tavanele castelului navei", iar Căpitania că "vor căuta și vor găsi ei ceva"). Bomboana de pe tort a fost surveyor-ul, care a cerut bani (euro), iar până la urmă "s-a negociat" la trei cartoane de Marlboro. Două săptămâni după plecarea din Constanța, am stat ascuns în cabină, de rușine că sunt român" - relatează navigatorul. Un marinar care semnează Zoran relatează următoarele: "Am fost și eu la Constanța cu un tanc chimic de la o companie norvegiană și vă pot spune că este foarte rușinos modul în care s-au comportat autoritățile locale. Au luat de la un bax de L&M și până la cafeaua vrac, care se afla la careuri. În concluzie, ne-au făcut să ne simțim foarte prost pe noi, românii, față de celelalte naționalități de la bord."

La rândul său, un "Șef mecanic" afirmă: "Am murit de rușine când am ajuns la Constanța. Am fost și la Midia, dar nu era jaful de la Constanța. Promit că, dacă voi mai ajunge la Constanța, voi înregistra cu microcamera pe toți tâlharii în uniformă, de la Căpitănie, PCTF, PSC, Vamă, și voi da pe posturile TV. Noi, navigatorii, ne zbatem să ne facem un nume bun ca români, iar tâlharii și lotrii în uniformă ne fac de rușine. Le doresc să înfunde pușcăria și să rămână pe străzi, nu celor corecți, ci celor corupți și nesimțiți. Porturile din România și Ucraina sunt rușinea Mării Negre."Cititorul care semnează "Porturile românești" afirmă următoarele: "Absolut toate autoritățile și aproape toți oamenii lor practică jaful la nave. Încă de la venirea unei nave și, apoi, pe tot parcursul staționării este un continuu periplu de șpagagii, de la doctori, PCTF etc., care chipurile vin să controleze. Deși se cunoaște această practică, nimeni nu ia absolut nicio măsură, pentru că boala este până la cele mai înalte niveluri ale autorităților amintite!" La rândul său, Noni relatează următoarele: "Cu-nosc și eu asemenea poveste. Un individ care agentura navele în port, cu vilă, apartament cu trei camere, mașini, vacanțe, etc.... Și cum toate astea nu se fac doar dintr-un salariu amărât... Welcome to Constanța! Tupeul acesta pe față, nu se manifestă fără un spate adecvat, deci se leagă multe între ele, pentru a ajunge la acest comportament. Să fie filați, dați afară și când vor pierde tot, vor realiza ce au făcut. Până atunci, însă, continuăm să ne facem de râs, pe nesimțirea lor, că doar pe ei ajung străinii să îi cunoască." După ce a citit articolul, D.C., ofițer de marină pe o navă germană, a sunat la redacție și a relatat următoarele: "M-a ferit Dumnezeu să vin cu nava în portul Constanța. Comandantul nostru este german. În ruptul capului n-ar fi admis să dea șpagă. Nemții nu acceptă corupția. Despre relele apucături ale autorităților din portul Constanța am aflat mai multe de la foștii mei colegi, care au nenorocul să vină cu navele în România. I-am întrebat: Ce fac frate, oamenii ăștia cu atâtea baxuri de țigări pe care le adună de la nave? Răspunsul l-am aflat de la vânzătoarea unui butic din cartierul meu. În fiecare săptămână, prăvălia respectivă este aprovizionată cu țigări și cafea de către un vameș care le scoate din portul Constanța. Furnizorii pieței negre sunt șpăgarii de la Vamă, PSC și PCTF."

Stimați cititori, faptele relatate în cele două articole demonstrează că lucrurile au scăpat total de sub control. Fenomenul corupției din porturile maritime românești a luat o amploare atât de mare încât a devenit o amenințare la adresa siguranței navi-gației, a economiei naționale și a securității țării. Cine poate da asigurări că șpăgarii din rândul autorităților de control nu vor închide ochii la deficiențele grave ale navelor, la faptele de contrabandă, la traficul de arme și narcotice? De la mica corupție din porturi, cu câteva cartoane de țigări, borcane de cafea și conserve de pește, nu mai este decât un pas până la marea corupție, pe bani grei, pe care se bazează rețelele criminalității economice și cele teroriste. Astăzi, când România duce bătălia pentru primirea în spațiul Schengen, această graniță maritimă a țării și a Europei este vulnerabilă din cauza șpăgarilor. Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul de Interne, SRI și conducătorii autorităților de control au obligația să intervină de urgență și să taie din rădăcini corupția din porturi.

Comentează știrea

26 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
FONDURI EUROPENE
2 octombrie 2013
FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE

Cum poti castiga 3000 de euro lunar crescand prepelite intr-un spatiu de numai 20mp? Iata cum Afacerea ta cu Prepelite devine profitabila in doar 60 de zile si iti aduce 1100 lei,la fiecare 125 lei investiti in productie. Detalii pe:www.crestereaprepelitelor.ro

FONDURI EUROPENE
2 octombrie 2013
FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE

Iata cum Afacerea ta cu Ciuperci devine profitabila in doar 170 de zile si iti aduce la o micro-ferma de 100 mp amenajata pe 3 nivele, 80-100 kg ciuperci/mp/an, la 7-8 lei/kg obtii un profit de 23.000euro pe an. Pentru mai multe detalii vizitati:www.cultivareaciupercilor.ro

Lehamite
2 octombrie 2013
Sefii se fac ca ploua

De ce nu vine d-nul Mihai Andrei sa vada ce fac supusii lui cand vin in control, sau sa-i astepte cand pleaca de la nava? Desi majoritatea sunt fosti navigatori, in unifoma ANR se comporta, cu putine exceptii, ca niste militieni hoti si nesatui incercand prin orice mijloace sa ia spaga, neinteresandu-i imaginea si consecintele actelor lor de cea mai joasa speta. La fel si PCTF-ul VAMA si restul, adica sefii chiar nu au idee cum pleaca burdusiti la controlul initial si la orice alt control oamenii lor? Hai sa fim seriosi, se stie f. bine! Sigur sunt si cativa care nu ca nu iau, dar nu cer si nu jefuiesc nava ci fac servicii sau se comporta profesional si calm fara sa urle si sa ameninte primind de drag ceva de la echipaj, dar ii numeri pe degetele de la o mana....

Ginginel
2 octombrie 2013
De ce-si doresc sefii in port

Oare de ce isi doresc asa de mult dl. comisar sef Preda Catalin adjunct sef Grup Nave Constanta si dl. Comisar sef Burciu Ion sef PTF Constanta functii in portul Constanta? De ce ei au functii de conducere de vreo zece ani in Portul Constanta? Rotirea cadrelor? I

Brevetati
2 octombrie 2013
INFO

Acum sa fim seriosi, de ce nu recunoasteti dragi "navigatori" prin cate porturi a-ti fost si ce a-ti vazut si pe la altii? De ce nu recunoasteti ca in mai toate porturile se "dau mici atentii"? Prin cate tari am fost in proportie de 60-70% peste tot se dadeau "atentii", asta datorita panaramelor alora pe care sunteti ambarcati si din cauza asta se dau mici "atentii"...daca tot vreti sa spuneti un rahat, macar sa il spuneti si complet. Nu zic ca panaramele astea de la noi nu cer sau nu ameninta in cazul in care nu se dau acele "atentii", dar spuneti tot rahatul nu il mai si mancati, OK?

io dixit
2 octombrie 2013
rahat

nu stiu prin ce tari bananiere ai umblat tu, dar stiu cit rahat maninci. am si eu vreo douazeci si treaba mea de ani de cind navig si ca la noi n-am vazut decit prin tarile pe unde te duci tu cu vaporul. nu zice nimeni ca nu se dau atentii peste tot, dar sint exact asta: "ATENTII". cam un carton de tigari am vazut ca se da in toate tarile. si la piloti si la survey, dar n-am vazut spaga ca la noi la controale. cita spaga ti-a cerut vreodata RINA sau mai stiu eu cine din UK, Germania, Suedia, SUA? sint printre cei care-si lauda tara la colegii mei de vapor, dar cind vine vorba de nenorocitii din portul constanta, ma trec apele de rusine. am facut linie in constanta cu un containier si stiu ce vorbesc. cine are dubii, sa verifice "Guide of Port Entry", sa vedeti acolo ce scrie de portul constanta. e parerea comandantilor care au fost cu navele pe la noi.

agent
4 octombrie 2013
m-am saturat de voi

cat v-ati mai batut joc de oameni,credeati ca lucrurile vor ramane asa la nesfarsit?tic tac tic tac clepsidra s-a intors,si totusi personaje de genul ag princ gheorghita, mosoiu si lista e destul delunga sunt personaje de succes in Romania:))pentru multi tineri modele de urmat

Răspuns la: CORUPTIA
Adăugat de : AGENT 2, 2 octombrie 2013
INTREBARI LA CARE INCA SE POATE RASPUNDE : DE CE NU ESTE LUAT LA INTREBARI,SEFUL DE TURA DE LA PTF ,AG.PRINC. GHEORGHITA,EMIL ,DE LA CAPITANIE SI...
fost navigator
7 octombrie 2013
Coruptia din Europa

In 1992-1993 am acostat la Antwerp-Belgia,cu M/V Seimeni,Datorita unor manevre gresite la linia de ambarcare IFO,nava a poluat,masiv(noroc,intre cheu si nava),s-a pus baraj antipoluant.Echipajul a intervenit si a redus poluarea. SURPRIZA ! Au venit cei de la Capitanie,amenda a fost simbolica pt. simplul fapt ca au redus dimensiunea poluarii.Va intrebati care a fost motivul "reducerii" ? Evident spaga de 2000$.Puteti sa intrebati pe fostii owner-i ai Euromar. S-a platit spaga pt. incompetenta echipajului.D-lor navigatori,nu va mai dati rotunzi,spuneti si cata spaga dati sa treceti de examenele de la Ceronav.Asta uitati sa scoateti in evidenta,uitati in totalitate de incompetenta dvs.Cu scuzele de rigoare pt. cativa(ii numeri pe degete) PROFESIONISTI. Jos palaria !

Alex
7 octombrie 2013
javra batrana

taci din gura ca tu esti din vechea generatie ,cei care ati inventat spaga in portul constanta cu blugi,cafea si cingo

Răspuns la: Coruptia din Europa
Adăugat de : fost navigator, 7 octombrie 2013
In 1992-1993 am acostat la Antwerp-Belgia,cu M/V Seimeni,Datorita unor manevre gresite la linia de ambarcare IFO,nava a poluat,masiv(noroc,intre cheu...
andrei
30 octombrie 2013
autoritati doar cu numele

va mai curge multa apa pe canal pina vom ajunge la nivelul porturilor civilizate. la capitolul hirtii stam oarecum acceptabil insa la practica .. sintem zero. nu s eva schimba nimic din contra va creste coruptia din port. de la cel mai mic vames pina la seful pctf toti sunt o apa si un pamint cu acceptul militiei , sri si care or mai fi. cind i-a arestat basescu .. plingeau ca spalatoresele ca sunt nevinovati si ca au salarii mici . nu-itine nimeni cu forta pe salariile mici din care traiesc mai ceva decit nababii. sa fie intr-un ceas bun ca aceast gazeta si-a permis sa scrie cite ceva despre mizeriile din portul keostenge. la mai mare tovarasi .. impartiti spaga nu fiti hoti sa fie indeajuns la toti

26 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1317 secunde