Lupii de mare eșuează între clauzele contractelor de îmbarcare

3133
17
Lupii de mare eșuează  între clauzele  contractelor de îmbarcare - lupiidemare-1508682855.jpg

Articole de la același autor

Nu trebuie să ne surprindă faptul că un număr mare de navigatori nu au citit cu atenție contractul de îmbarcare pe care l-au semnat și nu i-au înțeles prevederile, ajungând să nu cunoască ce drepturi și obligații au. Nu sunt singurii. Comportamentul acesta este frecvent și în rândul lucrătorilor de la uscat, al clienților instituțiilor bancare și de asigurări, ai furnizorilor de utilități și chiar în rândul agenților economici care încheie contracte comerciale. Dar aceasta nu este o scuză pentru lupii de mare.

Ignorarea obligației de a studia cu atenție și a înțelege contractul semnat poate avea consecințe costisitoare, grave pentru cei ce se fac vinovați de ignoranță ori superficialitate.

Adrian Mihălcioiu, șeful Inspectoratului ITF România și lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", că s-au înmulțit cazurile de navigatori care nu își revendică drepturile cuvenite prin contractele de îmbarcare. Culmea, sunt situații în care marinarii ce s-au îmbolnăvit ori au suferit un accident sunt trași de mânecă de angajatorii curioși să afle dacă nu cumva au renunțat la drepturile lor.

"Navigatorii trebuie să știe că, în momentul în care s-au accidentat ori s-au îmbolnăvit, acordarea drepturilor cuvenite nu vine de la sine. Ei trebuie să își cunoască foarte bine drepturile și modalitățile în care acestea pot fi obținute.

În viața de zi cu zi, apar tot felul de situații. Sunt frecvente cazurile în care clauzele din contractele de muncă nu sunt acoperite cu asigurările P & I prevăzute de Convenția internațională privind munca și viața pe mare MLC 2006, fie polițele de asigurare sunt încheiate la valori mult prea mici ori cu asiguratori neserioși, alții decât cei recunoscuți de organismele internaționale.

Sunt situații când deciziile luate la bordul navelor îi împiedică, ulterior, pe navigatori, să-și revendice drepturile. Marinarii trebuie să știe că, atunci când se produce o îmbolnăvire sau un accident, acestea trebuie înregistrate în jurnalul de bord, iar navigatorul trebuie să obțină un document standard de la navă, în care se înregistrează tipul de îmbolnăvire sau accident. Persoana în cauză trebuie să fie atentă la corectitudinea completării acestuia! Dacă a avut loc un accident de muncă trebuie bifată rubrica "accident", nicidecum rubrica "îmbolnăvire".

Navigatorul are dreptul să meargă la un medic indiferent de nava pe care se află și în cel mai apropiat port. El trebuie să știe cum se obține respectarea acestui drept. Dacă este membru al unei organizații sindicale, se adresează acesteia și primește tot sprijinul. În caz contrar, trebuie să se străduiască să determine armatorul și comandantul navei să-i asigure asistența medicală.

E bine să se știe faptul că navigatorii trebuie să primească personal toate actele medicale eliberate de doctori, întrucât situația medicală îi privește pe ei, în primul rând, în calitate de pacienți, iar companiei și asiguratorilor trebuie să le prezinte copii. În documentele medicale trebuie să se scrie clar că este vorba de accident sau îmbolnăvire la bordul navei și să se arate cauza acestora.

În astfel de cazuri, în documentul de repatriere trebuie să se stipuleze că aceasta a avut loc în baza accidentului ori îmbolnăvirii suferite, nicidecum din inițiativa navigatorului", precizează liderul SLN.

Stimați navigatori, după cum constatați, acordarea dreptului de a beneficia de îngrijire medicală și de compensații depinde de respectarea contractului de îmbarcare de ambele părți. Dacă navigatorul nu îndeplinește obligațiile enumerate mai sus, riscă să nu poată beneficia de drepturile sale, chiar dacă angajatorul este binevoitor. În lipsa documentelor obligatorii, corect completate, marinarul nu va primi compensațiile prevăzute în contractul de muncă.

"Sunt cazuri în care navigatorii au suferit accidente la bord și nu s-au dus la doctori. Apoi, s-au debarcat în baza unei cereri de concediu. Odată ajunși acasă nu au făcut un control medical, pentru ca după câteva luni să se îmbolnăvească grav din cauza accidentelor suferite. În lipsa înscrisurilor de la medici și de la navă privind trauma suferită, obținerea compensațiilor cuvenite prin contractul de muncă este imposibilă", afirmă Adrian Mihălcioiu.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a lansat o campanie de informare privind contractele de îmbarcare, clauzele contractuale, drepturile și responsabilitățile contractuale, procedurile de urmat pentru obținerea drepturilor, modul de soluționare a litigiilor contractuale. Navigatorii care vor fi receptivi la sfaturile primite și le vor urma vor fi feriți de necazurile și complicațiile izvorâte din ignoranță.

"Îi sfătuim pe navigatori să citească cu atenție contractele de muncă, să le înțeleagă și să le respecte. Nu doar clauza salarială este importantă, ci și cele privind accidentele și îmbolnăvirile, procedurile de urmat în aceste cazuri", atenționează liderul de sindicat.

Comentează știrea

17 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Ghinea Felicia
23 octombrie 2017
despre SLN

Sunt profesoara. Plătesc lunar sindicatul nostru. Fac treaba dar uitati-va unde sunt profesorii. Altă activitate, alte pârghii,alta reprezentare, alte rezultate. Nu vreau sa laud pe nimeni dar am in familie un navigator. Am sunat de cateva ori in numele fratelui sa iau niste informatii. De fiecate data mi-a raspuns cineva, am cerut lămuriri, mi s-a facut legătură cu persoana responsabilă, am transmis informația. O promptitudine extraordinară. Urmăresc știrile despre navigatori si sunt impresionată de cate citesc sau vad. L-am sfătuit pe frate sa fie in sindicat. Mi-a ascultat îndemnul. Asta era cu ani buni în urma. Marti a venit din voiaj. Sandel s-a înființat direct la mine cu un cadou generos. Nu prea a avut el obiceiuri din astea cand venea din voiaj. Are si el familie, nici eu nu astept nimic. Si de asta am fost foarte surprinsa. Il intreb daca nu cumva a gresit. El mi-a spus bland si cu o bucurie pe fata " este pentru îndrumarea ta sa intru in SLN de acum...ani" Omul trecuse pe lângă un eveniment cu bine pentru ca a fost ajutat si sfătuit la timp de un domn de la SLN. Mi-a zis ca merita toti banii. Acum comentez si eu, na, citind acest articol. Si, baftă SLN!

RELU MARINELU
23 octombrie 2017
SATAC

IMI PARE PTR DVS ...ASTEPTAM ALTCEVA DE LA DVS ...DAR VAD CA ASTA AVETI IN CAP ....ATI AVUT OCAZIA SA TACETI ...SI ERA MAI BINE PT. DVS !IN REST NUMAI DE BINE !CONTRACTELE COLECTIVE DE MUNCA SI CONTRACTELE INDIVIDUALE STANDARD ITF SUNT PT DVS LUCRURI DE PE ALTA PLANETA ...! CRED CA DACA ATI FI NAVIGAT SUNT CONVINS CA AM FI PUTUT SA PURTAM O DISCUTIE IN CUNOSTINTA DE CAUZA ..DAR ASA ...VA ROG MACAR SA-MI RASPUNDETI LA O SINGURA INTREBARE ..."CUM SE INCARCA CAII PESTE BUTOAIE "?

Răspuns la: sacat
Adăugat de : satac, 23 octombrie 2017
cacat! Auuu....pardon, sheet
RELU MARINELU
23 octombrie 2017
SATAC

IMI PARE RAU PT DVS ...ASTEPTAM ALTCEVA ...DAR VAD CA ASTA AVETI IN CAP ....ATI AVUT OCAZIA SA TACETI ...SI ERA MAI BIN !IN REST NUMAI DE BINE !CONTRACTELE COLECTIVE DE MUNCA SI CONTRACTELE INDIVIDUALE STANDARD ITF SUNT PT DVS LUCRURI DE PE ALTA PLANETA ...! CRED CA DACA ATI FI NAVIGAT SUNT CONVINS CA AM FI PUTUT SA PURTAM O DISCUTIE IN CUNOSTINTA DE CAUZA ..DAR ASA ...VA ROG MACAR SA-MI RASPUNDETI LA O SINGURA INTREBARE ..."CUM SE INCARCA CAII PESTE BUTOAIE "?

Răspuns la: sacat
Adăugat de : satac, 23 octombrie 2017
cacat! Auuu....pardon, sheet
COSTICA MARINELU
23 octombrie 2017
SATAC

Domnule Satac ...ref intrebare adresata dvs "cum se incarca caii peste butoaie "te pot ajuta deoarece eu inca sunt pe mare si fac lucrul asta voiaj de voiaj !Salutari....si numai bine !

Capitan
23 octombrie 2017
Sacat si altora

Aici se trateaza un subiect important dar vad ca intra tot felul de anonimi pe aici care mai de care mai mistocari si mai calomniatori. Eu zic ca ar trebui sa va mistocariti intre voi, la un sprit sau la o bere ca imi dau sema bine ca va cunoasteti. Nu sunteti in stare sa comentati articolul, sa purtati o discutie pe aceasta tema, nu, dar frustrati din astia priceputi la injurat sau mistocari cu glume de acum 100 de ani e plina lumea. Aici se trage u semnal de alarma si este binevenit. Toti semneaza contractul uitandu-se numai la bani. Nu conteaza ce mai scrie acolo, fie ca se duce la o agentie, fie ca se duce pe cont propriu . Si pe urma fuga cu telefoanele la sindicat . Ii inteleg si pe oamenii aia si de aceea ii felicit pentru treaba care o fac. Sa stiti ca filipinezii citesc al dracului orice cuvant di n contract. Mereu sunt foarte bine informati despre contractul pe care l-au semnat, am vazut asta pe toate navele unde am avut in echipaj filipinezi. Oare nu ar fi bine sa citeasca si marinarul roman contractul macar o data? Sa stie si el ce si cum? Aici as fi vrut sa sediscute. Foarte bune exemplele doamnei si celui de la Histria. Si ii cred. Am fost la Histria inainte de a merge la Off-Shore si intr-adevar paturile erau cam mici pentru cei trecuti de 1.80 inaltime. Uite fapte reale nu minciuni sau mistouri. Cascati ochii fratilor ca daca nu ...dati de belea.

Nicu
23 octombrie 2017
marinaria

Marinaria e grea fratilor si trebuie si ceva mai mult creier sa o faci. E viata grea pe mare. Si asta daca vorbim numai de ce trebuie sa faci. Dar daca mai se iveste si altceva de te scoate in decor? Cine dracu te mai descurca? Ochii mari si drumuri dese pe la sindicat. Astea sun vremurile.

Cristi
24 octombrie 2017
Fals

Eu am apelat la domnul Mihalciou,auzind aceleasi chestii pe care le spuneti voi aici.Totul s-a intamplat in vara.Ne-a ajutat neconditionat si a facut presiuni mari peste tot ,inclusiv cu televiziunea.Ii multumesc enorm cu ocazia asta

Răspuns la: Mihalcioiu este mituit de agenti
Adăugat de : Sacat, 23 octombrie 2017
Domnilor Mihalcioiu este inutil nu face nimic el vrea bani de la navigătiți atâta tot.aceasta persoana trebuia schimbată din această...
17 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6631 secunde