Dumitru Catană, noul șef al ANR, promite:

"Mă voi implica total în sprijinirea cadeților"

1814
19

Articole de la același autor

"Am un fiu care a absolvit o facultate de marină și știu ce înseamnă să nu găsești un loc de practică. Mă voi implica total în rezolvarea acestei crize. Tinerii trebuie sprijiniți să plece pe mare" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Dumitru Catană, noul director general al Autorității Navale Române.

Absolvent al Institutului de Marină "Mircea cel Bătrân", Catană a navigat în flota CNM Navrom și în cadrul unei companii străine, iar din 1993 până în 1999 a activat în Inspectoratul Navigației Civile (ANR de azi).

Apoi, a "acostat" în Poliția Română, unde a trecut prin mai multe funcții, inclusiv cea de inspector șef al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.

Din data de 17 iunie 2014, s-a reîntors la vechea "dragoste", fiind numit la cârma ANR printr-un ordin al ministrului Transporturilor, Dan Șova.

L-am întrebat pe noul șef al ANR: "Nu v-ați îndepărtat cam mult de marinărie? Din 1999 și până azi s-au schimbat destule în shipping. Au apărut legi noi, convenții internaționale noi."

"Și în Poliție am lucrat cu convențiile internaționale, m-am ocupat și de sectorul transporturilor navale. Sunt la curent cu legislația" - a dat asigurări Dumitru Catană.

În privința proiectelor de viitor, s-a arătat reținut în declarații: "Mai întâi voi face o evaluare a insti-tuției. Vom analiza proiectele existente, iar cele ce sunt OK le vom continua."

Șeful ANR se arată gata să susțină, alături de Sindicatul Liber al Navigatorilor, Asociația Agențiilor de Crewing din România și universitățile maritime, inițiativa înființării Fundației "Cadetul Român". După cum se știe, menirea ei este să asigure cel puțin 100 de locuri de practică pe an, din care 50 pentru cadeții de la punte și 50 pentru cei din sectorul mecanic și electric.

Fosta conducere a ANR lansase ideea achiziției unei nave școală din fondurile instituției. Va susține Catană proiectul? "Mai întâi trebuie să vedem ce bani avem și ce costuri implică o astfel de navă - a răspuns interlocutorul. E necesară o analiză serioasă, să vedem dacă este cu adevărat o soluție. Câte locuri de practică poate asigura o astfel de navă și cu ce costuri?"

Registrul maritim internațional al României constituie un subiect delicat și pentru noul șef al ANR. Este firesc să fie așa. Din cauza contractului prin care acest registru a fost încredințat firmei private "Romanian International Flag Administration" (RIFA), s-au dat lupte grele în Ministerul Transporturilor, care s-au soldat cu decapitarea, în mai multe rânduri a Autorității Navale Române. Dar schimbarea șefilor instituției nu a adus mai multă lumină în acest scandal și nici nu a condus la deblocarea proiectului.

Comentează știrea

19 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
doi
19 iunie 2014
aplicant

Pai fata fostei neveste cum sa ajunga si ea ofiter? A facut pacostea aia de UMC, ca daca facea Academia mai era ce era. Stiu eu de la cineva, persoana ca lumea, ca la Academie se iese ofiter fara probleme. Nu iti trebuie practica sau experienta. Dai examen si iei o caruta de bani. De la UMC, ca e mai slab, iti mai trebuie si experienta, asa ca ... aiti vrut UMC luati UMC acu , ha ha ha . Traiasca Academia

Un ofiter din Constanta
19 iunie 2014
practica

Domnule comandant, nu sunteti bine informat. Eu va spun ca sunt 15 firme de crewing care iau cadeti, dar bineinteles cu acceptul armatorilor. Sunt in fiecare an cate 120 de cadeti care fac practica. Mai sunt si ceva programe tip Leonardo, etc Nu sunt suficiente locurile si ati atins corect problema , sunt prea multi studenti scolarizati si putine totusi locuri de practica. Eu am mers la Arpinav unde au fost doi cadeti francezi. Erau bota, nu stiau nimic, parca erau pe alta lume. Am mai vazut si cadeti filipinezi si italieni pe alte nave. Aerieni. Si ai nostri sunt la fel. Dar asta nu inseamna ca nu mai trebuie facut nimic. Pai daca traim in Romania, hai sa nu mai facem nimic si sa stam sa murim. Mu e bine. Mai bine sa se lupte cineva pentru orice loc de studentie. E clar ca nimeni nu poate iesi la nivelul dvs , dar ganditi-va ca atunci cand ati mers la navele Navrom pentru prima data, nu stiati pe unde se urca scara. Hai sa le dam o sansa tinerilor. O sa se aleaga dintre ei si cei buni care vor sa faca treaba sa ramana. Nu sunt vinovati ca politicienii nostrii ne-au lasat fara vapoare. Este greu dar merita.

pentru doi
19 iunie 2014
Esti matol

Bai nene, du-te si te culca. Esti in afara subiectului. Bucura-te in alta parte sa moara capra vecinului, aici vecinul nu are capra.

Comandant
19 iunie 2014
Vinovati ca s-au nascut

Cred ca tinerii astia studenti sunt vinovati ca s-au nascut. Pai in UMC/Academie/Mogosoaia e plin de profesori mare majoritate comandanti si sefi mecanici. La CERONAV nu mai vorbim. La ANR toti cu grade de ofiteri. SLN la fel. Agentiile de crewing, conducatorii majoritate navigatori. Pai astia intr-o masura sau alta se fac vinovati ca pacalesc sau nu iau atitudine sau nu sunt ascultati pentru numarul mare de studenti care ies fara practica. Eu apreciez pe deoparte SLN-ul ca are niste initiative tip MLC, Campanii de inspectii la nave si informare, programul pentru cadeti, etc, dar cu parere de rau nu prea au putere sa faca mare lucru atat timp cat ceilalti nu vor colabora pentru a incerca sa faca ceva impreuna. Aici sunt niste interese care trebuie sa se uneasca. Astazi ANR prin vocea noului director spune ca se va implica. PAi sa mearga dl. Titza si pe la ceilalti sa vedem ce intentie publica au. E o munca de convingere a armatorilor, cu impartirea unor cheltuieli s-ar putea face mai mult. Eu as dori sa le dam sansa tinerilor sa se afirme. Intr-adevar, ar trebui si ei sa aiba o atitudine mai aplecata asupra pregatirii, dar si scoala ar trebui sa fie mai aplecata sa lase doar studentii care stiu sa treaca mai departe, ori...aici mai e o problema.

Ofiter
19 iunie 2014
studenti?

Imi pun intrebarea cum trec acesti studenti examenele daca nu stiu nimic? sunt examene la scoala si examene la ANR, apoi examene la agentia de crewing. Mie imi eset greu sa inteleg ca un tanar nepregatit trece prin toate aceste site. Apoi la nava ar trebui educati si nu testati. Ar trebui sa invete, acolo unde nu stie sa invete cum e, etc. Ei sunt inafara echipajului, si atunci, cum sa ii evaluam slab pregatiti profesional? Pai doctorii studenti trec sa faca operatii? intai se uita, li se explica, si incet, cu grija selectati devin specialisti. Si nu vreau sa fac neaparat comparatie cu medicii. Ar trebui sa avem multa rabdare cu acesti tineri la bord si nu sa ii catalogam ca nu stiu nimic si cu asta basta. Am vazut comandant, DL, care molesta psihologic un biet student . Era disperat si mai mai sa faca un gest necugetat ca acel "destept " de master il maltrata psihologig chipurile "din ratiuni profesionale". Sa fim mai ingaduitori si sa nu le spulberam increderea. Sunt tineri cu caractere in modelare inca.

Parinte de navigator
19 iunie 2014
Pentru Ofiter

Bravo domnule ofiter ! Ai dat un exemplu de etica profesionala adevarata. Ai dreptate in tot ceea ce spui, dar as dori sa te corectez doar intr-o mica privinta. Sa nu uiti cuvantul "spaga". Asta este tot ce strica in tara asta. Nu multi sunt ca dumneata. In rest, ai dreptate in tot. Bravo!

Victor Basescu
19 iunie 2014
Marinari

Constanta are noroc cu numarul mare de navigatori. Daca ei nu ar mai exista, s-ar vedea adevarata fata a orasului. Nu s-ar mai cheltui banii care dau profit comerciantilor din zona si bugetul local ar fi praf. Sa-i sprijinim pe marinari !

Student
24 iunie 2014
Studenti

Mai nimeni in facultate nu pune accent pe cunostintele noastre sub nici o forma...orice prost poate absolvi oricare din cele 2 institutii.majoritatea profesorilor vin la facultate fara gandul ca ei formeaza ofiterii de maine...sunt materii la care chiar daca stii tot 5 iei sau nu iei doar pt ca asa este profesorul ala si asa procedeaza,am venit din voiaj am mers pe la profesori sa vad ce am de invatat si ma trimiteau la colegi sau imi ziceau ce 5 nu iti ajunge?e corect?daca vrei sa faci ceva atat pentru colegi cat si pentru tine orice initiativa este imediat stopata si intoarsa impotriva ta.sa nu mai zic cum suntem tratati la nava mai ales cand se vine fara cunostinte minime.suntem praf la capitolul educatie!!! de ce sa nu incepem prin a pune mana pe carte noi studentii pentru ca intotdeauna vor avea loc cei buni.pai cine sa te ia cu note de 5-6 si nu stiu cate restante?sa se faca o evaluare a cunostintelor studentilor si apoi mai vorbim !!!Cu respect:)

Student
24 iunie 2014
Studenti

Cei de la Anr ar trebui sa revizuiasca planificarea la ambele institutii si daca trebuie sa invatam o materie pai sa o invatam cum trebuie.sa se asigure ca profesorii isi fac treaba nu cand ii intrebi pe profesori la ce iti trebuie materia respectiva sa raspunda ca sa treci anul...!!! pentru ce ne tocim capul cu niste absurditati de materii doar de amorul artei caci oricum nu retinem nimic fara practica si un profesor devotat si atent la capacitatile si nevoie noastre.Prima vina o au si cele 2 institutii care "scolesc" sute de marinari pe an.este inadmisibil.si asta doar pt bani si pt continuitatea institutiei.sa vina controale de la Anr la examene sa vada ce stiu studentii.apoi abia sa se vorbeasca pentru locuri de practica!!eu vreau sa fac multe in domeniul asta si voi incerca sa spun ceva prin lucrarea de licenta dar mereu sunt oameni de la care primesc un singur sfat, stai in banca ta ia examenele si aia e ca esti femeie si nu ai sanse.e corect?

19 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.9289 secunde