Nava "GSP Prince" execută cercetări subacvatice pentru proiectul South Stream

4354
15
Grup Servicii Petroliere (GSP) a devenit una dintre cele mai puternice companii din județul Constanța, evoluția ei fiind de excepție. În intervalul 2007 - 2010, veniturile sale au crescut de aproape 6,8 ori, de la 426.890.747 lei la 2.888.170.468 lei.

Motorul principal al acestei creșteri îl reprezintă investițiile în nave și tehnologii de mare performanță, care au făcut din ea un jucător de prim rang pe piața serviciilor petroliere de la Marea Neagră.

Compania a anunțat că, în prezent, nava sa, "GSP Prince" prestează servicii de cercetare și suport în cadrul proiectului South Stream (conducta de gaze naturale care va tranzita Marea Neagră, legând stația de compresiune Beregovaya, din Rusia, cu portul Varna - Bulgaria).

Directorul general Fănel Hahui a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", că prestația GSP în cadrul acestui contract, al cărui beneficiar final este Gazprom, a început în august 2011 și se va finaliza în februarie 2012. Lucrările sunt executate în totalitate cu dotările și personalul companiei constănțene.

Operațiunilor efectuate de la bordul lui "GSP Prince" au acoperit, până acum, aproximativ jumătate din traseul de 900 km al conductei submarine, care va fi amplasată la adâncimi de peste 2 kilometri. Echipa de pe "GSP Prince" a obținut un timp record la executarea profilului traseului, menținând, în același timp, o calitate ridicată a datelor colectate. În doar 35 minute se înregistrează profilul unei secțiuni, pe baza vitezei de propagare a sunetului într-o coloană de apă cu adâncimea de 1.730 de metri. Acest rezultat depășește recordul precedent, obținut pentru o adâncime de 1.563 metri, care a fost stabilit de Data Buoy Center împreună cu U.S. National Oceanic and Atmospheric Administration.

Operațiunile de cercetare includ, de asemenea, explorarea secțiunilor de fund și a straturilor folosind un vehicul submarin autonom.

Beneficiarul cercetării de mare adâncime, compania rusă de in-ginerie PeterGas LLC, s-a declarat mai mult decât satisfăcut de viteza de colectare a datelor și de calitatea înaltă a acestora. "GSP Prince" este o navă multifuncțională, ultra-modernă, construită în 2009, la Șantierul Naval Baatbygg, Norvegia. Printre altele, ea asigură asistența în operațiunile cu scafandrii și roboții submarini. Valoarea sa de piață este de 100 milioane de dolari.

Până în prezent, ea a participat la mai multe proiecte de construcții regionale off-shore, precum: proiectul DLS (în Marea Neagră, pentru Federația Rusă, clientul final fiind Gazprom), proiectul de dezvoltare a zăcământului de gaze Akcakoca (în Marea Neagră, pentru Turcia, clientul fiind TPAO) și proiectul Galata (în Marea Neagră, în zona Bulgariei, pentru Melrose Resources).

Printre lucrările realizate de GSP la Marea Neagră se numără și participarea la construcția conductei care aprovizionează cu gaze orașul-port Soci, gazda Jocurilor Olimpice de Iarnă din 2014. Compania constănțeană a instalat 150 km de conductă submarină cu diametrul de 20 inch (1 inch = 2,54 centimetri) și 4,5 kilometri de conductă cu diametrul de 6 inch.

De la nașterea sa pe 22 decembrie 2003, "Grup Servicii Petroliere" a țintit spre poziția de lider pe piața serviciilor petroliere de la Marea Neagră.


Comentează știrea

15 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Fratele sondorului......mele
5 ianuarie 2012
Pentru IoanB

Va informez domnule IoanB ca nava GSP PRINCE are in componenta echipajului doar cativa romani platiti mizerabil si cu intarzieri de luni de zile in raport cu ceilalti care sunt de diverse nationalitati platiti regeste si la timp. Apropo stiti cumva sub ce pavilion lucreaza nava GSP PRINCE si unde a fost inregistrata?

Un cititor dezgustat
5 ianuarie 2012
tita-calin

Se pare ca ion tita calin nu se dezminte cu articole gen cincinalul in patru ani. pana acum scriati (pupati) doar despre snc .V-ati extins aria de pupincurism?

petre
5 ianuarie 2012
felicitari

Bravo pentru realizarile care le-ati facut! avem si noi cu ce se ne mandrim peste hotare

viorel
21 ianuarie 2012
despre GSP

numai de bine despre aceasta nava, dar numai de rau in ce priveste drepturile angajatilor; recrutarile se fac de catre Tigitrans, cartile de munca sint la TGT Personal, cantractele sint facute de o firma fantoma din grecia - Navymar; din aceasta cauza nu se platesc darile catre stat; in momentul in care ai face vreo sesizare nu ai pe cine sa reclami; citi din cei de la bordul navei au contractul in mina cum au alti navigatori???? Sa le fie rusine ca isi bat joc de oamenii capabili care deservesc nava!!!!

Cornel
17 ianuarie 2015
De evitat

Nava asta a fost inchiriata de aceasta mare firma gsp, in portofoliu au numai vechituri, si vreo 3 psv-uri micute de conceptie chinezeasca. Ofera salarii mizere, contracte cel putin ciudate pentru mine, nu ai asigurare, carte de munca, rotatiile exista doar pe foaie, salarii neplatite cu lunile, culmea ca sunt extrem de mici intre 30-70 usd pe zi offshore 7 zile din 7, adica daca ai lucra la o multinationala onshore pe acest program pe un post asemanator ai castiga de vreo 3 ori mai mult. E de evitat aceasta companie, poate doar sa suporti pentru experienta, dar nu merge nici asa, oricum asta fac mai toti angajatii lor..

15 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8665 secunde