Navigatorii se confruntă cu un dușman de temut: depresia

5745
22
Navigatorii se confruntă cu un dușman de temut: depresia - navigatoriiseconfrunta-1522586020.jpg

Articole de la același autor

Dintre toate categoriile profesionale de pe planetă, navigatorii se confruntă cu cele mai multe pericole: furtunile, pirații, războaiele, depărtarea de casă, temperaturile înalte sau foarte scăzute, managementul defectuos ori iresponsabil al companiilor de navigație și multe altele. 


La această lungă listă trebuie adăugată depresia, o afecțiune de care suferă un număr îngrijorător de mare de navigatori. Potrivit unui studiu privind sănătatea mintală a marinarilor, prezentat la Conferința privind bunăstarea pe mare, ce a avut loc pe 16 martie 2018, la Londra, mai mult de un sfert dintre ei prezintă semne de depresie.


Sondajul a cuprins peste 1.000 de navigatori (mai mult de o treime dintre ei fiind din Marea Britanie) și a fost efectuat de organizația caritabilă Societatea Navigatorilor și Universitatea Yale.


Circa 26% dintre marinarii chestionați au declarat că s-au simțit prăbușiți, deprimați sau fără speranță timp de câteva zile, în ultimele două săptămâni. Calitatea și cantitatea alimentelor de la bordul navelor, izolarea de familii și durata contractelor au un mare impact asupra sănătății lor mintale, au afirmat navigatorii. 


45% dintre respondenții care au raportat simptome de depresie nu au solicitat ajutorul nimănui pentru problemele lor, iar circa 33% au dezvăluit că s-au plâns familiei sau prietenilor. Doar 21% au vorbit cu colegii despre starea lor, în ciuda faptului că au petrecut mai multe luni alături de ei, pe navă.


Trebuie știut că depresia se manifestă prin diferite simptome: tristețe, tendința de izolare, tulburări de somn, irascibilitate mai mare decât în mod obișnuit, pierderea plăcerii de a se distra, de a fi împreună cu alții, sentiment de inutilitate, dureri inexplicabile, creșterea sau pierderea bruscă de greutate, lentoare în mișcare sau în gândire. 


Cei peste o sută de lideri din shipping-ul internațional prezenți la conferința din Londra au discutat despre importanța sănătății navigatorilor, despre impactul stării de sănătate asupra industriei și modul de combatere a unor afecțiuni cum ar fi depresia.


În cadrul dezbaterilor, Dan Thompson, un tânăr de 29 de ani, din Londra, a declarat că a fost nevoit să renunțe la cariera de ofițer maritim din cauza depresiei. "Motivul pentru care m-am îmbolnăvit a fost, în primul rând, activitatea mea - volumul de muncă, lipsa de somn și presiunile de la locul de muncă. Experiențele trăite pe mare mă fac să cred că numărul persoanelor care suferă de depresie este chiar mai mare decât al celor care au recunoscut acest lucru în cadrul sondajului. Industria noastră este, în general, mai "macho" decât multe altele (superioară altora - n.n.). Atitudinea navigatorului este aceea de a se întări și de a continua. Există teama de a vorbi deschis despre depresie, teama de a-ți pierde slujba", a spus fostul ofițer.


La rândul ei, Sandra Welch, directorul general adjunct al Societății Marinarilor, a declarat: "Marinarii petrec luni de zile pe mare, confruntându-se cu unele dintre cele mai dificile condiții de muncă: izolare, locuri de locuit înghesuite, zgomot, căldură, furtuni. Uneori nici măcar nu mai sunt capabili să înghită alimentele aflate la bord. Acest studiu este un apel către industria shipping-ului să conștientizeze impactul imens pe care îl are asupra sănătății mintale a navigatorilor."


Organizația caritabilă Societatea Navigatorilor colaborează cu navigatorii în 91 de porturi ale lumii, oferindu-le consiliere și sprijin celor care se luptă cu depresia. Programul său de bunăstare pe mare cuprinde sfaturi pentru navigatori privind starea de sănătate și le oferă instrumentele practice pentru a-i ajuta să se mențină în formă, din punct de vedere fizic și mental, pe mare. Pe 18 martie 2018, Societatea Navigatorilor a aniversat 200 de ani de existență. 


Tot la Londra au fost prezentate principalele rezultate ale studiului sociologic intitulat "Conectivitatea echipajului 2018", realizat de Futurenautics Maritime.


Sondajul a cuprins un eșantion de 6.000 de navigatori, chestionarul având ca temă atitudinile de la bordul navelor față de extinderea tehnologiilor digitale din shipping. 


Potrivit raportului de cercetare, în prezent: aproximativ 75% dintre navigatori pot folosi Internetul pe mare, în creștere cu 32% sau peste jumătate de milion de marinari (mai exact 520.000 de persoane), comparativ cu rezultatele studiului realizat în urmă cu trei ani. 


Sondajul indică o schimbare a mentalității în rândul marinarilor față de multe aspecte ale conectivității. Iată câteva dintre constatările cheie: 
■ 92% dintre marinari au raportat că accesul la Internet le influențează puternic decizia privind locul de muncă, față de 78% în anii precedenți;
■ pentru 95% dintre navigatori, conectivitatea are un efect pozitiv asupra siguranței la bord (în creștere de la 72%, în cadrul cercetării din 2015);
■ 69% dintre respondenți văd în creșterea volumului de informații o oportunitate pentru a-și alege cel mai potrivit loc de muncă în următorii cinci ani, în timp ce numai 17% dintre ei o percep ca pe o amenințare.


Studiile sociologice îi pot ajuta pe decidenți să înțeleagă mai bine impactul condițiilor de muncă de pe mare asupra sănătății fizice și metale a navigatorilor, să găsească soluțiile de a adapta locurile de muncă și programul de lucru la cerințele bio-psiho-sociale ale acestei profesiuni, de care depind 90% din comerțul internațional al lumii, economia mondială și bunăstarea popoarelor.


Comentează știrea

22 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
okila
2 aprilie 2018
DEPRESIA

cea mai MARE problema pe mare pe care nu o spune nimeni dar e resimtita de toti marinarii este lipsa FEMEII ,masturbarea devine ineficienta la un moment dat, deci pentru a avea echipaje sanatoase moral si functional angajati femei pe nave ,nu e cazul romaniei care are flota =o nave multumita cui stim noi .am pus problema la un curs imo si ....m-au dat afara din clasa ,adevarul deranjeaza

Specificul Mediul
2 aprilie 2018
Viata pe Mare

Eu am stat 3 luni pe mare pe un post fara legatura directa cu marinaria. Desi conditiile de trai ar fi fost acceptabile (vas de croaziera), totusi are particularitaile sale. Practic la bord e o comunitate izolata iar tangenta cu viata "obisnuita" e destul de limitata. Poate de aici pe termen lung sa apara si o stare de depresie. Ar fi putin fortata o paralela cu viata in detentie (nu cunosc direct si nici nu doresc) dar cam asta inseamna izolarea pe mare. Relativ la diferite riscuri trebuie vazut in principal riscul global (ceva ce afecteaza toata masa pt. o profesie) si nu doar un risc individual. De ex: si in armata doar unii sint direct combatatanti si acolo automat riscul e crescut, dar ca raport intuitiv as zice undeva poate la 10% sint expusi direct. Se pot intocmii diverse raportari pt. orice domeniu cu risc :jandarmerie, politie, medici (ambulante),justitie iar poate cei mai expusi sint cei care intra in contact direct cu diverse evenimente de masa ( manifestari, jocuri, razboi, etc) Oricum ar fi putin probabil ca pe orice statistica marinaria sa nu aiba si un loc de podim referitor la riscuri.

Comandant
2 aprilie 2018
Articol

Da, se pune mare accent pe agresiunea verbala, hartuirea de orice fel atunci cand se vorbeste de viata de la bordul unei nave. Peste tot sunt nemultumiri create cateodata special de catre armatori prin componenta pe nationalitati ale echipajului (echipaj salata - adica format din multe nationalitati). Este un fenomen pe care probabil l-au cercetat si da rezultate. Daca totul e bine, incepi sa te gandesti si la mai bine, asa ca te tine incurcat cu cateva probleme, cate unu introdus tocmai pentru a iti arata ca se poate si mai rau. De aici unii deviaza si se cred "zei" fie ei comandanti ofiteri sau nebrevetati. Nu seamana unul cu celalalt asa ca sunt multe caractere la o nava cu echipaj intre 5 si 20 de persoane. Nu ai unde sa te duci, esti in mijlocul marii iar nevoile te imping sa ramai sa iti faci treaba in orice conditii. Sunt si alte categorii de lucratori cu stres dar pe mare intalnim mai des acest aspect pentru ca e mai greu de controlat. La uscat lucrurile sunt mai asezate. Nu trebuie sa punem prea multa patima intr-o parte sau alta. Sunt lucruri care se intampla si trebuie sa stim de ele. Cu cat mai multa informatie, cu atat mai bine. E parerea mea de comandant cu experienta marisoara.

Comandant
2 aprilie 2018
Viata pe mare

Bine spus totul. Se vede ca sunteti specialist in aceasta privinta. Felicitari !

Răspuns la: Viata pe Mare
Adăugat de : Specificul Mediul, 2 aprilie 2018
Eu am stat 3 luni pe mare pe un post fara legatura directa cu marinaria. Desi conditiile de trai ar fi fost acceptabile (vas de croaziera), totusi...
Familie de musulman
2 aprilie 2018
Conditii

Sunt conditii grele la nave domnilor. Omul nostru s-a prapadit dupa o viata petrecuta pe mare. S-a simtit rau si l-au trimis imediat la un spital din zona. Suntem indurerati toti dar macar stim ca a avut parte de cele mai bune ingrijiri medicale la o clinica de renume din Istanbul, pe cheltuiala armatorului. Nu am avut ce sa reprosam, am simtit un sprijin imens dat de compania Histria si apoi prin asigurarile contractuale, sau asa ceva am inteles, acum cei doi copii minori pot sa creasca si sa invete. Rolul omului nostru asta a fost, sa le dea copiilor tot ce era mai bun, si de aceea a ales sa lucreze la o companie sigura. Nu stim daca boala a fost din cauza meseriei sau nu, dar dupa atatia ani impreuna, noi famila stim cat de greu ii era cand pleca pe vas. Alah sa fie cu el !

Un navigator curios
2 aprilie 2018
Pentru Okila

Hai ca devine interesanta parerea ta ! Dezvolta subiectul ! Cum ai vedea tu un echipaj ideal ?!

eugen
2 aprilie 2018
profesionist

BASESCU mare profesionist in smecherie si curvasareala noroc cu nava care stia drumul singura

Cristian
2 aprilie 2018
D-lui "Marinar român"...

... Am fost. Nu 25 de ani că dvs., dar suficient cât să am idee și să nu vorbesc în necunoștință de cauză. Am fost, deci. Nu mi-a plăcut și ... end of story. De altfel, nu cred că mi-ați înțeles exact comentariul. Eu n-am spus că "nu e". Am spus că nu e "cea mai" așa cum se susține în articol. Dacă însă un eventual clasament vă ajută în procesul de victimizare în fața familiei, prietenilor, cunoscuților, ok !, fie ca dvs. N-am chef de polemică pe tema asta.

popey
2 aprilie 2018
Dar cu nevestele de marinari cum e??

După un voiaj lung de 3 ani un marinar se întoarce acasă. Cu lacrimi in ochi îsi îmbrățișează copiii spunându-le: "Dragii mei, din 3 ați mai rămas doar 5.

@popey
2 aprilie 2018
Tipar Romanesc

Aici cel mai indicat ar fi sa raspunda onorabilele, dar ca tendinta eu zic a fi tot tiparul clasic romanesc.(specificul nostru ca natie) Ca orice profesie sint si avantaje si dezavantaje dar esenta intuiesc a tine de fiecare persoana in parte. Pt. date reale ar fi interesant de vazut la divorturi selectia pe profesii si corelata cu nr. casatoriilor. Atita vreme cit se ramane la stadiul de gluma te poti veselii, altfel ...

22 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.1755 secunde