Premieră în shipping-ul românesc

Universitatea Maritimă din Constanța a pus în funcțiune simulatorul dynamic position

2216
11

Articole de la același autor

Grație unei investiții de 700.000 euro, Universitatea Maritimă din Constanța intră pe piața cursurilor dedicate navelor off-shore. 

Ieri, în prezența conducerii Autorității Navale Române, a Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing, a nume-roase cadre didactice și a unor invitați din străinătate, a avut loc ceremonia de in-trare în exploatare a simula-torului dynamic position (DP). Clc. Nicolae Groșan, șef de lucrări în cadrul universității, și Thomas Gajda Asbjørnhus, inginer de proiect, reprezentantul firmei producă-toare Kongsberg Maritime AS, au făcut o demonstrație pe simulator, conducând un tanc petrolier care urma să acosteze lângă o platformă de extracție a țițeiului. Instalația permite două tipuri de simulări:

 cea a navigației clasice, pe diverse tipuri de nave, în diverse zone ale lumii și în diferite condiții atmosferice;

 cea a navigației în sistem dynamic position pe trei tipuri de nave - tancuri petroliere și nave pentru poziționarea cablurilor submarine și platforme submarine. În acest sistem, poziționarea navei lângă platformele submarine este asigurată automat, cu ajutorul echipa-mentelor electronice și informatice, a GPS-ului și a senzorilor. Precizia sistemului este atât de mare încât chiar și pe o mare cu valuri de forța șapte, abaterea navei de la coordonatele alese nu este mai mare de câțiva centimetri, a explicat clc. Nicolae Groșan. Ca urmare, manevrele sunt sigure, iar riscul de accidente este zero. O manevră în sistem dynamic position poate dura de la două - trei ore până la șapte ore, în funcție de vreme. Tehnologia este de ultimă oră. În prezent, în Europa există numai două simulatoare de acest fel, din care unul în Danemarca. Cursul DP are o struc-tură interesantă. Modulul de bază de cinci zile, pe simulator, este urmat de o lună de practică pe o navă care dispune de sistemul DP. Se continuă cu modulul pentru avan-sați, tot de cinci zile, și un voiaj de șase luni pe o navă DP. Examenul este susținut cu Nautical Class Institute Londra, care emite licența. Profesorul universitar dr. ing. Cornel Panait, pro-rector pentru relații interna-ționale și dezvoltare insti-tuțională, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber": "Primul curs DP va putea începe din luna noiembrie. Toată lumea știe că, pe navele off-shore, salariile sunt aproape duble față de cele din navigația comercială. UMC intră pe o piață extrem de dinamică și atractivă, care era monopolul Angliei și Italiei. Deja, avem discuții cu armatori interesați în pregătirea personalului."

Comentează știrea

11 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Eu
11 mai 2015
UMC-ul a dat-o in bara

A trecut 1 an si jumatate de la acest articol. Desi "Procedura este inceputa de multa vreme si spre deosebire de dumneavoastra noi ne permitem sa folosim consultanti top class" vad ca nici acum nu se fac cursuri DP la UMC ! Sa inteleg ca nu v-au ajutat cu nimic "consultantii top class" ? Sau nu ati putut obtine certificarea deoarece nu se accepta centrele de luat spaga?

Răspuns la: cei care nu stiu despre ce vorbesc ar trebui sa taca
Adăugat de : Gelu Batrinca, 10 octombrie 2013
Spre stiinta dumnavoastra Dle Cojocaru, stim foarte bine ce avem de facut pentru acreditare. Procedura este inceputa de multa vreme si spre deosebire...
11 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5247 secunde