SLN dă alarma:

Viitorul navigatorilor români e în pericol!

1713
16
Viitorul navigatorilor români e în pericol! - viitorulmarinarilormihalcioiuadr-1391692697.jpg

Articole de la același autor

Sindicatul Liber al Navigatorilor a adoptat logo-ul "Indiferența ne omoară" pentru programul său de activități pe 2014. 
"Considerăm că nicio instituție a statului, care se ocupă de domeniul navigației, nicio companie din shipping-ul românesc, nicio instituție de învățământ marinăresc și nici SLN nu au voie să stea cu mâinile în sân atunci când viitorul navigatorilor noștri este în pericol" - a declarat, pentru cotidianul "Cu-get Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul sindicatului.


Într-adevăr, dacă nu se vor găsi, acum, în ceasul al 12-lea, soluții pentru rezolvarea crizei locurilor de practică pentru cadeți, riscăm ca următoarele promoții de absolvenți ai învățământului superior de marină să nu mai intre pe piața internațională a muncii. Generațiile vechi de navigatori români nu vor mai putea fi înlocuite de cele tinere, ieșite de pe băncile facultăților de profil. În cele din urmă, românii din flota mondială vor fi înlocuiți de navigatorii țărilor ce au avut grijă de cadeții lor. În acel moment, România va înceta să mai fie exportator de forță de muncă marinărească, pe o piață cu locuri de muncă bine plătite și va pierde venituri anuale de sute de milioane de euro. Universitățile maritime și companiile de crewing vor fi nevoite să își închidă porțile sau să se reprofileze. 
"Lucrăm, în prezent, la un program pentru cadeți, pe care îl vom prezenta autorităților, universităților maritime și companiilor de crewing. În final, trebuie să rezulte un set de propuneri de rezolvare a crizei stagiilor de practică. Așteptăm din partea agențiilor de crewing o contribuție mai mare în această direcție. Ele trebuie să facă presiuni asupra armatorilor cu care colaborează, pentru a deschide drumul cadeților români" - a spus liderul SLN. 
Sindicatul, la rândul său, depune eforturi tot mai intense în cadrul contactelor cu armatorii străini. 
"Am renegociat cu Asociația Armatorilor din Norvegia salariile pe 2014 și am obținut o creștere de 1%, de la 1 ianuarie 2014. În protocolul semnat cu acest prilej, la cererea SLN, a fost inclusă recomandarea adresată tuturor companiilor norvegiene de a mări numărul locurilor de practică pentru cadeți, pe navele lor" - a relatat Mihălcioiu. 
Pe agenda de lucru a sindicatului se mai află: elaborarea propunerilor pentru viitorul Cod al navigatorilor; renegocierea unor contracte colec-tive de muncă cu armatori străini; aplicarea Convenției internaționale privind munca pe mare MLC - 2006.
"În privința MLC - 2006, am purtat numeroase discuții cu reprezentații Ministerului Muncii. Au înțeles că trebuie acționat de grabă. Vor fi organizate comisii mixte, la care vom participa și noi, pentru elaborarea documentației necesare aplicării convenției în România" - a declarat liderul SLN.
Conform estimărilor sindicatului, la sfârșitul anului 2013, România avea 11.936 navigatori activi, din care: 8.472 ofițeri (cu 200 mai mulți decât în 2012) și 3.464 nebrevetați (cu 81 mai puțini față de anul precedent). La aceștia se adaugă: circa 3.500 de ofițeri și 1.300 de nebrevetați care reușesc să se îmbarce cel mult o dată la 2 ani; circa 6.000 de auxiliari de pe navele ro-ro și de pasageri; aproximativ 6.000 de navigatori care nu își reînnoiesc brevetele și certificatele o dată la cinci ani. În total, ANR are 32.711 de brevete și certificate eliberate.
În acest moment, SLN are semnate 18 contracte colective de muncă care acoperă 280 de nave, pe care lucrează peste 4.000 de navigatori.


Comentează știrea

16 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Stefan
7 februarie 2014
Cadet

Eu vreau sa navig dar toti m-au refuzat. Am terminat cu media 9,12 si nu am gasit unde sa plec pentru practica. Am fost pe la toti, aia mai buni nu au avut locuri iar altii cereau bani si eu nu am de unde. Va rog SLN, faceti ceva. Cand am inceput scoala nu mi-am dat seama ca sunt insealat prin nepriceperea mea. Am stiut ca nu imi asigura practica dar mi-au zis ca sunt foarte multe agentii care sunt inebunite sa ia cadeti. Acum vad altfel lucrurile dar prea tarziu. Sunt multi colegi bine pregatiti dar nu avem unde sa ne ducem. Nimeni nu ne ia.

Mariana
7 februarie 2014
Cadedti

Sa nu mai vorbim de fete. Toti se uita la mine ca la o posibila parasuta. Pe unde am fost toti au fost draguti, mi-au zis mai direct mai pe ocolite ca nu e de mine. Dar sa mai trec pe la ei , ca poate se elibereaza un post la birou, ba ca ar avea nevoie de mine ca de aer, etc. Cred ca trebuie sa cititi : http://www.sln.org.ro/index.php/maritime-news/solidaritate/56-sln-spune-stop-agresiunii-si-hartuirii Noi cadetii suntem in general bine pregatiti dar nu asta e criteriul de selectie. Pilele, spaga fac ca cei nepregatiti sa ne pateze reputatia. Hai sa recunaostem asta si sa nu ii mai murdarim pe toti care nu merita.

Stela
7 februarie 2014
Cadeti

Are dreptate Mariana. Am lucrat la o agentie si cand am zis ca vreau sa plec pe mare m-a dat afara a doua zi. De parca eram proprietatea lor. Daca nu punem piciorul in prag o sa pierdem mult.

Constantin
8 februarie 2014
Marinaria in Romania-Un bun exemplu

Acest sector s-a dezvoltat fara baze reale in Romania comunista. De aici s-a format un grup socio-profesional care dupa vanzarea flotei pe nimic au ramas suspendati. Ce puteau sa faca? De ei depindea foarta multa lume, familii numeroase, ma rog, si cele amintite mai sus, dar trebuia sa faca si ei ceva ca doar vapoare nu mai erau si ce altceva era similar? Nimic. Au plecat la companii straine ajutati de sindicat, de comunitatea armatorilor care vedeau munca mai ieftina la romani decat la ai lor. Asa au patit si popoarele vecine noua. Acum sunt in impas. Este bine ca cineva aduce bani de afara si ii baga in tara. La fel s-a intamplat si cu Yugoslavia si Polonia pe vremea comunistilor. Si acum , uite ca sunt mult mai in fata ca noi. Ei bine, ce altceva mai baga bani in tara? Capsunarii, dar din ce in ce mai putini bani, exporturile, care si astea sunt bazate pe cativa piloni care au la baza companii straine si care eventual doar impozitul pe profit il varsa la bugetul statului, si cam atat- asta in linii mari si ca sa intelegem. Daca facem un calcul cam cat castiga tara asta de pe urma marinarilor eu fac doar un mic calcul si asa foarte general. Pai cum spune Dl. Mihalcioiu, sunt ceva aproaoe de 30.000 de oameni care lucreaza intr-o forma sau alta pe nave, din care probabil permanenta se reduce la vreo 10.000 de locuri de munca luna de luna platita la cei 30.000 de oameni. Sa spunem ca un venit mediu este 2500-3000 euro/luna, hai sa luam 2500 ca sa fim prea realisti. Facand o socoteala simpla sunt peste 300 de milioane euro, adica peste 1,2 miliarde de lei , adica 1% din Bugetul statului. Pai daca o mana de oameni asigura o infuzie de 1% in economia romaneasca - si asta cred ca este la jumatate din realitate- pai nu ar fi corect ca sa ii incurajam sa creasca numarul lor? Repet, toti banii lor sunt cheltuiti in economia romanesca, si eu nu prea am vazut navigatori care sa aiba bani economisiti, mai degraba am vazut imprumutati. Pai daca guvernele astea s-ar ingriji macar de cei care ar putea sa aduca bani in tara, si am avea 1milion de astfel de persoan, si in alte domenii bineinteles, atunci am avea inca un buget al statului cheltuit in economia reala, adica ar iesi bani pentru pensii, spitale, scoli, sport, armata, ridicarea nivelului de trai in Romania. Eu asta as vrea sa vad in tara mea. Si uite ca am plecat de la un rationament simplu, si doar de la un articol al lui nea Tita. Va doresc la toti sanatate si sa vina mintea la cap la toti romanii care inca nu o au, sau macar la cei ce conteaza pentru tara asta !

Lui Vito
28 martie 2014
Vaporeni

(continuare). Inteleg necazul pensionarului roman(sunt pensionar), dar pensinarii au ajuns unde sunt acum nu din cauza vaporenilor, ci din cauza lasitatii lor. Demonstratiile in strada impotriva impilatorilor sunt libere si recomandate, dar pensionarii prefera sa se lamenteze fara sfarsit si sa caute vinovati ptr lasitatea lor la altii asa cum cauta Vito la vaporeni ( ca nu-i fac lui o pensie ca nu are ce bea). Vaporenii pensionari au cele mai amarate pensii in Romania: un comandant sau sef mec are intre 900 si 1200 lei, iar timonierii si motoristii au si mai putin. Fii fericit Vito, am vazut un fost timonier, om intre oameni, acum pensionar roman, cautand in gunoaie.

Răspuns la: Vaporeni ?
Adăugat de : Vito, 7 februarie 2014
Sunteti niste vagabonzi toti astia plini de bani care plecati pe mare. Gagici, tigari, whiskey si pe urma va vaitati. Mai inchideti gura toti astia...
EscorteDinRomania.ro
28 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

16 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5296 secunde