Întrebare pentru ministrul Țuțuianu și generalul Ciucă: voi v-ați lăsa copiii să urce în asemenea camioane? Aveau asigurări de viață militarii decedați? Cum e să mori pentru 1.400 lei?

191914
27
Întrebare pentru ministrul Țuțuianu și generalul Ciucă: voi v-ați lăsa copiii să urce în asemenea camioane? Aveau asigurări de viață militarii decedați? Cum e să mori pentru 1.400 lei? - 1-1498816490.jpg
O nouă tragedie îndoliază Armata română, dar mai ales familiile a trei militari români. Oameni tineri, profesioniști, care aveau toată viața înainte. Au murit într-un accident fără a avea nici cea mai mică vină. Armata i-a urcat în camioane vechi, rudimentare, fără nici cele mai elementare sisteme de siguranță. Iar militarii știu foarte bine despre ce fel de tehnică este vorba. Nu o dată au mers în misiuni în astfel de camioane, cele mai multe având între 30 și 50 ani vechime. 


Surse apropiate anchetei au afirmat că din primele mărturii ale supraviețuitorilor accidentului se pare că vehiculul militar, din cauza gradului mare de uzură, a rămas fără frâne pe serpentinele din zona montană Bran-Rucăr, lângă Dâmbovicioara, căzând într-o prăpastie de 40 de metri.


Ca de obicei, cel mai probabil, tragedia va fi îngropată într-o anchetă interminabilă (vezi prăbușirea avionului de la Tuzla), care nu va găsi nici cauze și nici vinovați. În Armata română, nenorocirile pur și simplu se întâmplă.

Întrebările la care ar trebui să răspundă oficialii MApN sunt multe și cu siguranță nimeni nu va da socoteală. Mai ales că pe militarii morți și familiile acestora nu va mai avea cine să-i apere. Și din nou ajungem la necesitatea unei organizații profesionale – sindicat, care să-i reprezinte pe militari în relația cu MApN și celelalte instituții ale statului român.

Conducerea MApN are datoria morală să își asume această tragedie. Ce vechime avea camionul militar care a căzut în prăpastie, care era gradul de uzură, când i s-au făcut ultimele recondiționări, de ce elemente de siguranță pasivă și activă dispunea vehiculul pentru protejarea vieții și integrității corporale a militarilor? Surse din anchetă spun că militarii din spate nu aveau nici măcar centuri de siguranță, ceea ce contravine inclusiv cu legislația rutieră din România.


Oare domnul ministru al Apărării, care nu are de altfel nicio vină personală fiind numit chiar ieri în funcție, sau dl general Ciucă și ceilalți mari generali din Armată și-ar lăsa copiii să urce în asemenea camioane pentru a pleca în misiune sau exerciții? Când ne vom vindeca oare ca nație și nu vom mai face rabat de la siguranța propriilor noștri oameni? De ce ne condamnăm militarii, pompierii, polițiștii, împingându-i în misiuni aproape cu fundul gol? Că nu avem bani pentru tehnică? Astea sunt minciuni. Reduceți doar pentru o lună indemnizațiile și sporurile parlamentarilor, directorilor și președinților din CA ale companiilor naționale, ASF și celelalte vaci de muls ale politicienilor și veți avea bani de suficiente camioane militare. Dar pe ei nu îi interesează. Căci în camionul morții nu se aflau nici fii de miniștri, nici de parlamentari, nici de lideri de partid. Acolo se aflau băiți tineri, simpli, oameni cu familie care au murit pentru o leafă de 1.400 lei. 


O altă întrebare pentru domnii guvernanți și conducători ai armatei: aveau militarii români asigurări de viață? Armata, ca și pompierii și poliția, sunt locuri de muncă cu risc uriaș de accident și deces. Militarii nu stau la birouri, nu lucrează cu foaia și creionul, ci utilizează tehnică, mașini și utilaje militare. Și dacă mai pui la socoteală și gradul crescut de uzură, pericolul de accident este aproape iminent.

La toate aceste întrebări, oficialii MApN trebuie să răspundă. Nu mie, ci zecilor de mii de militari români care mâine pot fi în locul colegilor care ieri au murit sau au văzut moartea cu ochii.   



Comentează știrea

27 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Vlad
30 iunie 2017
Armata nimanui

Azi am semnat noul contract de angajare 948 ron/luna. ( traiasca marina militara ) Este incredibil dupa atatea legi si ordonante de urgenta eu am pe contractul de angajare 948 de lei .. !

Un cineva
1 iulie 2017
Mda

Constantean...ia zi-mi si mie cine are 2500 lei pe luna? De macanit, macani tu...daca dumneata lucrezi undeva unde stai numai la birou si nu pleci in aplicatii si ex la engro, ca sa iti ia norma de hrana si chiar si unele sporuri bravo tie...dar nu spune tu de altii care dupa o luna de ex raman fix cu p...Esti total pe dinafara.

vic
1 iulie 2017
offf

bine ca-si cumpara parlamentarii masini de sute de mii de euro

Silviu
1 iulie 2017
Armata cu cai de lemn

Tradatorii astia din parlament si chiar si presedintele se lauda ca suntem membri NATO ca suntem parteneri de incredere ai americanilot, ca subntem si noi o forta.....suntem fix pielea p..lii in ceea ce priveate tehnica militara, personalul, si infrastructura. Suntem,cred, singura tara din Europa in care militarii sunt platiti cat o femeie de serviciu, sau mai putin, tara in care militarii nu au niciun fel de asigurare. Copiii acelor militari vor primi o pensie, undeva la 60% din salariul de 1450, adica cel de functie, undeva la 800lei. Ma intreb oare sotiile lor cu ce vot plati ratele, cu ce vor creste copiii, ce viitor vor avea? Nimic. Uite asa statul distruge oameni, familii, viitorul....

Costică
1 iulie 2017
Accident mapn

Pe dumne lor nu-i interesează soartă militarilor, dacă le ceri ceva șau să propui spun că nu ai pregătirea necesară,sunt niste jeguri tehnica lasă de dorit, salarizare este praf sau bucurat sgp la minim pe economie la dreptul lor no coment, trebuie sa se schimbe ceva(Dumnezeu săi odihnească în pace pe colegii noștri)

Teroarea continua
1 iulie 2017
Condoleanțe

Eu nu am nimic de com ca sunt militar si am jutat pt tara. Sincer sa fiu noi suntem prostii.sa punem mana ciumege si sa ii omoram pe toti. Asta.i tot ce ne.a mai ramas.

Functia te face zeu nu gradu
1 iulie 2017
Armata de grofi

Armata Romana este vai de ea,pentru ca sefii de la toate nivelele sunt niste tirani comunisti,care au impresia ca sunt patroni de sclavi. De ce spun asta,simplu pt ca asta este realitatea. Sa va explic-cei care muncesc efectiv fie ca sunt ofiteri,mm,subof,sgp si chiar pcc au salarii de mizerie-ex lt col chel-3200 lei,col plin 5250 lei-primu baga ca si sclavu,este umilit,jignit,amenintat,hartuit intelectual,incarcat cu sarcini ce nu se regasesc in fisa postului-al doilea munca ioc,cateva rezolutii puse multe dintre ele in necunostinta grasa de cauza,cafele,povesti,controale-adica nimic pe scurt si cand tragi linie ia ghiciti cine cade in picioare? Ati ghicit conducerea unitatii,ministerului,etc. Realitatea este crunta in spatele gardurilor si al portilor inchise mereu pentru curiosi,dar realitatea asta de 2 lei din armata se v-a termina intr-o zi,in ziua in care cei badjocoriti din sistem nu vor mai putea indura si stiti ce simt in aer...mirosul libertatii!!!

Marcel
1 iulie 2017
Tehnica invechita

Am fost militar, actualmente pensionar sincer vă spun că în anul 2004 după trecerea de la ev. Cantitativă la cea valorică, am spus că cel mai bun pt armată ar fi predarea tehnici învechite, mă refer la ani, deoarece în Armată exista tehnica cu 1000- 2000 de km reali dar cu durată de 25-30 de ani fără a se putea executa lucrării de RK fiindcă nu au km dar au o uzură morală, adik unele echipamente sunt uzate din punct de vedere al anotimpurilor, această tehnică dacă era vândută de unități și nu de cei de la Romteh Ica , și s ar fi cumpărat alte mașini, în funcție de nevoile fiecărei unități (subunități) atunci altă ar fi fost soarta unităților, de asemenea sunt șefi care cred că unitățile (subunitățile) sunt proprietăți private, mai ales în acele locuri in care lucrează și nevestele, și programul de face în funcție de sotie, chiar dacă programul este prevăzut de ROI.

Alex
1 iulie 2017
Tehnica armatei

Donnilor,tehnica armatei e veche... Si eu am facut armata,ba chiar in logistica.obiect si subiect: Deplasarea in coloana se face la viteza medie,chiar redusa.ultimul vehicul din coloana are ,,cea mai grea viata'' A ramas fara frane la coborarea serpentinelor,asta are de a face cu starea tehnica a sistemului de franare,nu cu anii in care a fost fabricat camionul.utilizarea incorecta a franei de serviciu duce la supraincalzirea sabotilor de frana si a tamburilor,ceea ce duce la ineficacitatea franarii,aproape fara efect Deci...deplasare in coloana,serpentine,coborare,poate ansamblul de franare sabot/tambur nu era chiar nou.aici mai intervine un factor foarte important:experienta cond auto. O mare parte din tehnica armatei e veche,da este,si trebuie schimbata,da,de acord.dar tipul de camion implicat in accident e printre cele mai bune.trebuie intretinut corespunzator!

ALex
1 iulie 2017
aramta

Armata in loc sa se ocupe the " Armata" cheltuie banii si timpul sa se puna cu Becali / oare ar fi putut cumpara 2 sau 3 camioane pe banii cheltuiti pe taxa de timbru (100000 de Euro) pentru procesul cu Becali si salariul celor doi paraziti boroi si talpan pe perioada procesului?

27 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.748 secunde